Ko vehkeestä mittasin tänään ton lambdan ja mittari näytti tasaista 0,51 V lukemaa.
Eli ton mukaan anturi on sökö.
Mutta mittauksen tein ns. halpismittarilla, eli onko tulos luotettava?
Kerkeeköhän ko mittari "mukaan" jännitevaihteluun... Kokemuksia. Kiitos.
Mulla ainakin onnistu halpis yleismittarilla mittaus.noin 10 min homma.Näytti tasaista eli lambda oli sökönä.Uusi lambda ja heitteli miten sattuu eli toimi laita hakukenttään lambdan mittaus saab 900s siellä minun laatimat ohjeet jotka löysin foorumilta.Erittäin helppo homma.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
suapas kirjoitti:Ko vehkeestä mittasin tänään ton lambdan ja mittari näytti tasaista 0,51 V lukemaa.
Lainasin itteeni... Eli mitattu on, epäilin vaan mittarin luotettavuutta.
Kiitosta vaan 32334649
Mut varmaan paskana se on. Tuota vikakoodin lukua en muista, vaikka aikoinaan tonnarista tuli luettua...
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Lambdanarvo on oltava aaltomainen,elikkä vaihdeltava 0,2-9V välillä.
Jos ihan varman haluat viet lambdasta mittarin johtoineen ohjaamoon ja ajat isolla vaihteella ylämäkeen matalilla kierroksila niin lamda arvon pitäisi nousta lähelle sitä 9V.
Jos esim. vaihtelee vain 4-6 välillä niin se on sökö tai yksinkertaisesti noesta vaan tukossa(putsaus esim. jarrucleanerilla).
Mittarin plus lambdan mustaan ja toinen runkoon.
Arvo vaihduttava n. puolen sek. välein tasaisesti.
Hyvä antti tarkkuutta!
Tarkista vielä esilämmitimen sulake, no 1.
Ja sulakkeen kunto ohmi puolella.
Jos päädyt uuteen anturiin niin osanumero on:
Bosch 0258 003 957 (vaihtunut).
Kone oltava normaalissa käynti lämpötilassa.
Helpoittaa työn tekemistä kun viet mittarin sinne kaasuläppäkotelon puolelle niin voit lisätä mittauksen aikana kierroksia sieltä.
Helppo homma! Onnistut.