900-AUTOM. VAIHDEKEPIN SÄÄTÖ KOHDALLEEN
900-AUTOM. VAIHDEKEPIN SÄÄTÖ KOHDALLEEN
900 AUTOMAATTI. KAVERI RUSAUTTI "P" PÄÄLLE VÄKISIN. NYT EI OLE PYKÄLÄT KOHDALLAAN VAIKKA NE KYLLÄ TOIMIVAT. MITENKÄHÄN KEPIN SAISI SÄÄDETTYÄ KOHDALLEEN? VAIHDEKEPPI/VIRTALUKKO YHDISTELMÄ ON OLLU NIINKU IRTI (PAITSI VAIJERI JOKA MENEE VAIHDELAATIKKON) EN PÄÄSSYT KATSOMAAN ALAPUOLELTA JOSKO SIELLÄ ON JOKU SÄÄTÖ, ONKO SIELLÄ?
Suapisti vaa
Re: 900-AUTOM. VAIHDEKEPIN SÄÄTÖ KOHDALLEEN
Millä tavalla ei ole kohdallaan vaihteet? Itsellä polttaa kahta valoa yhtä aikaa esim jos pakko 1 päällä myös pakko 2 palaa(tosin hiukan himmeämpänä) Ilmeisesti ei "keskitys" ihan kohdallaan mutta niin pientä ettei tämän takia jaksa alkaa puljuta.Ilman valoakin löytyy vaihteet jo muistista.Sinulla ilmeisesti eri ongelma?
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: 900-AUTOM. VAIHDEKEPIN SÄÄTÖ KOHDALLEEN
Ei kysymys ole josko mitä se asento "Näyttää"vaan siitä että vaihteensiirtovaijeri on antanut periksi jotenkin eli "pykälät" EI ole oikeilla kohdilla. Minähän kerroin että kaveri "väkisin" runttasi pykälän päälle, jostain se antoi periksi. Ensin ei saanut "P" ltä liikahtamaankaan kunnes 2:lla kädellä väkisin.
Suapisti vaa
Re: 900-AUTOM. VAIHDEKEPIN SÄÄTÖ KOHDALLEEN
Oiskohan vaijerin kuori voinut murtua?
http://www.saabsportclub.com/site/ssc_t ... _86-92.pdf
Tuossa on paljon tietoa vaihteistosta ranskan kielellä. Kohdassa 444 on vaijerista, on kuviakin.
http://www.saabsportclub.com/site/ssc_t ... _86-92.pdf
Tuossa on paljon tietoa vaihteistosta ranskan kielellä. Kohdassa 444 on vaijerista, on kuviakin.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 900-AUTOM. VAIHDEKEPIN SÄÄTÖ KOHDALLEEN
mulla joskus käynny sama homma ja sillon ite sain kohdalleen ku otin kuskin penkin pois ja muovit pois kepin ympäriltä, sen jälkee kuusiokoloavaimella sai sieltä keppihässäkän alalaidasta löysättyä ja säädettyä vaijerin taaas kohdalleen parin yrityksen jälkeen
Re: 900-AUTOM. VAIHDEKEPIN SÄÄTÖ KOHDALLEEN
Edellä linkitetty korjaamokirja neuvoo, että kepin säädön saa tehtyä purkamatta keppikonsolia. Kun keppi on N-asennossa tai lähellä sitä, vaijerin keppiin yhdistävä lukitusruuvi on keppikonsolin alareunassa olevan hahlon kohdalla. Ruuviin pääsee siis käsiksi keppikonsolin sivusta kuskin jalkatilasta.
Re: 900-AUTOM. VAIHDEKEPIN SÄÄTÖ KOHDALLEEN
Meillä rosmot kun väkisin runttasi keppiä , niin taipui siellä kepin tyvessä joku pakkilukkosalpa. siksi ei kuitannut enää se väärässä keppiasennossa starttauksen estävä kytkin. salvan rakennetta oli muistaakseni muutettu myöhemmin vahvemmaksi kuin meidän - 89 mallissa.
Vaihdoin kepin, vaikka olisi tuon salvan voinut taivuttaa takaisinkin, jos olisi osannut. Toisaalta auto oli silloin matkojen päässä.
Jos hyvin pieni taipuma tulee, niin ehkä vaijerin säädöllä pärjää, mutta epäilen ainakin siinä tapauksessa jos keppiä on vedetty parkkiasennosta poispäin. jos toisin päin, niin ehkä vaijerin säätö auttaa, koska silloin startin estokytkin ylettää kuittaamaan. Vaijeri ei mielestäni ota voimaa väkisin käsittelyssäkään, eli se ei vahingoitu.
Koska automaattisatkumme on myyty, niin mulle jäi joutilas automaatin keppi, jonka salpa alapäässä on tosin taipunut. Karkeasti oikean asennon salvalle näkee siitä, että estokytkimen on kuitattava, hienosäätö sitten varmaan vaijerisäädöllä?
Avainpesä- ratassarja ja virtalukko ovat automaatissa ihan samoja kuin manuaalissakin, originaali uusi ratassarja ja startin estokytkin löytyvät.
Vaihdoin kepin, vaikka olisi tuon salvan voinut taivuttaa takaisinkin, jos olisi osannut. Toisaalta auto oli silloin matkojen päässä.
Jos hyvin pieni taipuma tulee, niin ehkä vaijerin säädöllä pärjää, mutta epäilen ainakin siinä tapauksessa jos keppiä on vedetty parkkiasennosta poispäin. jos toisin päin, niin ehkä vaijerin säätö auttaa, koska silloin startin estokytkin ylettää kuittaamaan. Vaijeri ei mielestäni ota voimaa väkisin käsittelyssäkään, eli se ei vahingoitu.
Koska automaattisatkumme on myyty, niin mulle jäi joutilas automaatin keppi, jonka salpa alapäässä on tosin taipunut. Karkeasti oikean asennon salvalle näkee siitä, että estokytkimen on kuitattava, hienosäätö sitten varmaan vaijerisäädöllä?
Avainpesä- ratassarja ja virtalukko ovat automaatissa ihan samoja kuin manuaalissakin, originaali uusi ratassarja ja startin estokytkin löytyvät.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: 900-AUTOM. VAIHDEKEPIN SÄÄTÖ KOHDALLEEN
Kiitoksia neuvoista.Sain pelittämään (aikamoinen homma). Molemmat penkit irti jotta saa keppi/lukko kääntymään niin etää pääsee vaijerin säätöön, älä avaa kuusiokolo-ruuvia, kuten minulle neuvottiin, se lukitsee vaijerin ja kuten minulle tapahtui niin vaijeri putkahti ulos. Siinäpähän ähelsin että sain sen takaisin.
Suapisti vaa