Kaasarin tiivisteet uusiksi, Saab 900 GL

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
chnthiel
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 09:03
Paikkakunta: Kaarina

Kaasarin tiivisteet uusiksi, Saab 900 GL

Viesti Kirjoittaja chnthiel »

Saabini kaasari vuotaa silloin-tällöin vähän sieltä sun täältä. Eniten ja useimmiten kuitenkin rikastin/ryyppy-axelin kohdilta, eli keulanpuolelta. Ajattelin vaihtaa kaikki tiivisteet ja o-renkaat. Mitä tulisi varoa/ottaa huomioon purkaessani kaasutinta, onko kimpoilevia jousia ja mekanismeja yms.
-Krisu-
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

No ei tarvi. Tosin, siinä kaasuläpän jouseen kannattaa muistaa laittaa se jousi hiukan esijännitykseen, kaasuläpän akselin stefat laittaa varovasti paikoilleen ja muistaa ostaa kans sen by-pass-venttiilin (kyllä, kaasuttimessa on by-pass-venttiili) kalvo ja jousi. Muuten siinä on ihan about tusinan verran tiivisteitä ja homma kunnon räjäytyskuvan kanssa tosi helppoa. Kaasutinexpertiltä saat kaikki tarvittavat osat ja kunnollisen räjäytyskuvan.

EDIT: Toi sun GL viittaus antais olettaa, että sulla on toi Strömbergin CD175 kiinni tossa sun satasessa. Osta siihen uus neula kans, niin ssat paremmin säätöihin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin