Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Taisi olla iltapäiväinen Hämeenlinnan retki liian rattoisa ajeltava, kun kotiinpaluun myötä aatos oli jossain ihan muualla ja avaimet unohtui virtalukkoon. Takapenkiltä roippeita ottaessa laitoin nimittäin napit alas. Eipä siinä muuten mitään, mutta huomasin tosiasiat siinä viis minuuttia ennen kuin piti lähteä töihin. Vara-avainta ei tietystikään ole. Jouduin näinollen Mondeon rattiin.
Todistetusti nuo lukot aukeaa väkivalloin aika huonosti eikä esim. hattuhyllyä tee mieli tuhota (takakontti on siis auki), joten olisko jotain varmaa niksiä jollakulla mielessä? Esim. ujuttaa joku rautalankaviritelmä ikkunanraosta?
Todistetusti nuo lukot aukeaa väkivalloin aika huonosti eikä esim. hattuhyllyä tee mieli tuhota (takakontti on siis auki), joten olisko jotain varmaa niksiä jollakulla mielessä? Esim. ujuttaa joku rautalankaviritelmä ikkunanraosta?
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Väkivalloin ei aukea tarkoittaa väkivaltaa vai väärää avainta? Jokanen og900, johon olen törmännyt, on auennut väärällä satkun avaimella. Tuon oma projektini aukasin kaverin polkupyörän avaimella. Kokeile siis mitä tahansa avainta muistuttavaa. Testaa myös pelkääjän puolelle.
Rautalankavinkkejä yms en osaa antaa. Vanhoista Gorilloista tosin saa nupin esiin nyppäämällä ikkunan tiivistelistan irti. Mut en tiä, irtoaako satkusta tai hajoaako koko tiiviste siihen.
Rautalankavinkkejä yms en osaa antaa. Vanhoista Gorilloista tosin saa nupin esiin nyppäämällä ikkunan tiivistelistan irti. Mut en tiä, irtoaako satkusta tai hajoaako koko tiiviste siihen.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23976
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Kaatuuhan se takspenkki....
Muistanko väärin jos sanon että kuskin lukko nappi ei mee alas oven ollessa auki.
Muistanko väärin jos sanon että kuskin lukko nappi ei mee alas oven ollessa auki.
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Ei mee ei. Tuskin missään autossa menee. Mutta hänhän kirjoitti, että "takapenkiltä romuja ottaessa painoin ovet lukkoon"
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Kyseessä on siis ilmeisesti porrasperäinen auto kun ei vain kömmitä sisään. Tuota tuota, en nyt muista miten ne lukitussalvat siellä porrasperäisen selkänojan yläosassa on, mutta pääsisikö siihen jotenkin käsiksi sieltä takakontin puolelta niin että saisi penkin kaadettua?
Itsekin tulee käytettyä tuota takaa napin alaspainamista, kun ei tarvi esim. kauppakassien kanssa sitten enää renklata lukon kanssa. Yritän tietenkin juuri tästä syystä tarkistaa ensin että avaimet on taskussa...
Itsekin tulee käytettyä tuota takaa napin alaspainamista, kun ei tarvi esim. kauppakassien kanssa sitten enää renklata lukon kanssa. Yritän tietenkin juuri tästä syystä tarkistaa ensin että avaimet on taskussa...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Tosiaan vanha kulunut og:n avain lainaan ja kokeilee sillä.
Oven tiivisteen välistä ujuttaen joskus nähnyt viiksilankasilmukallakin avattavan.
Oven tiivisteen välistä ujuttaen joskus nähnyt viiksilankasilmukallakin avattavan.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Onkos kuupassa ihan erilainen avain, vai aukeaisikohan sillä?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
mainittu
http://youtu.be/D2rR-xsn-XE
http://youtu.be/D2rR-xsn-XE
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Tuo on klassikko "johtuisikohan siitä, että Korjula on autoinsinööri." 99:n siinä väristä ja äänestä päätellen tunkeuduttiin kynsiviilalla, niin että sopii varmaan kokeilla samaa työkalua käytännössä samanlaiseen oveen tässäkin tapauksessa. Tuo viimeisenä nähty Mersu varmaan herätti aika monta, vieläkin tuntuu aika hurjalta että noin loputtoman lujaan ja vahvasti rakennettuun autoon pääsee avaimen väärällä päällä...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
-Kyseessä on pussihousumalli, joten ei ihan kaikki parhaat combi-kikat onnistu noin vain. Jotenkin sen penkin voisi siitä välistä koittaa saada antamaan periksi.
-Yleensä tuota rompetta tosiaan kulkee mukana vähintäänkin riittävästi, joten on aikalailla kivempaa ettei tarvitse painavien kantamusten kanssa alkaa ropeltamaan kuskinovea lukkoon ja/tai laskea kamppeita märkään maahan, mistä ainakin kauppakassit todistetusti leviävät aina. Näemmä se ei vaan kovasta yrityksestä huolimatta hoidu automaattisesti tuo avaimen sujahtaminen taskuun.
-Kuupan avain ei välttämättä toimi, mutta siihen niitä ainakin on parikin, joten sietää kokeilla. Ehkä jossain nurkassa on tallessa jopa jonkun pirssin vanha vara-avain. En pitäisi ihmeellisenä, vaikka jostain edellisistä kolmesta satkusta olisi voinut avain unohtua nurkkiin. Toivotaan niin, ruuvarin kanssa ei ainakaan päästy puusta pitkälle - joskin kiire / Mondeo-ajatuksen aikaansaama ahdinko ehkä sai vähän hätäilemään.
Tässä on nyt jo jokunen kokeilunarvoinen vinkki (ja varsinkin Karpon herättämää motivaatiota) tullut, kiitosta vaan, arvoisat kanssahull...seikkail...saabistit.
-Yleensä tuota rompetta tosiaan kulkee mukana vähintäänkin riittävästi, joten on aikalailla kivempaa ettei tarvitse painavien kantamusten kanssa alkaa ropeltamaan kuskinovea lukkoon ja/tai laskea kamppeita märkään maahan, mistä ainakin kauppakassit todistetusti leviävät aina. Näemmä se ei vaan kovasta yrityksestä huolimatta hoidu automaattisesti tuo avaimen sujahtaminen taskuun.
-Kuupan avain ei välttämättä toimi, mutta siihen niitä ainakin on parikin, joten sietää kokeilla. Ehkä jossain nurkassa on tallessa jopa jonkun pirssin vanha vara-avain. En pitäisi ihmeellisenä, vaikka jostain edellisistä kolmesta satkusta olisi voinut avain unohtua nurkkiin. Toivotaan niin, ruuvarin kanssa ei ainakaan päästy puusta pitkälle - joskin kiire / Mondeo-ajatuksen aikaansaama ahdinko ehkä sai vähän hätäilemään.
Tässä on nyt jo jokunen kokeilunarvoinen vinkki (ja varsinkin Karpon herättämää motivaatiota) tullut, kiitosta vaan, arvoisat kanssahull...seikkail...saabistit.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Sedanin penkinkin saa käännettyä kontin puolelta. En muista enää lähteekö ihan sormineen vai tarvitseeko avuksi esim. isoa talttapäistä meisseliä, mutta kuitenkin takapenkin selkänojan lukot saa sorkittua auki myös kontin puolelta.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Noh, sanottakoon nyt, että Karpoa ei kannata kyseenalaistaa. Oli kyseessä sitten haitat tai sielunveljeys niin tuon vanhemman uusikaupunkilaisen avain kyllä sopi ihan hienosti vielä virtalukkoonkin... Ongelman voi siis väittää ratkenneen, mutta hämmennys tästä kyllä ainoastaan syveni.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
^^
Ilman avaintahan tuohon pääsee sisälle rautalangalla, nupista kiinni ja ylös. Takavuosina tuli tuota harrastettua töiden puitteissa pr-hommina, alle 30s sisään Saabiin kuin Saabiin ja moneen muuhunkin merkkiin, ovenkarmia vähän kiilantapaisella sivuun, sopivasti taivutettu rautalanka sisään, nuppi ylös ja vot.
Japsit, joissa ei nuppia vaan aukaisu ovipaneelista, olivat vähän vaikeampia, mutta kyllä nekin aukesivat. Oi niitä aikoja... Nykyään jos yrittäisi sopivalla työkalulla, laukeaisi joku sivu-airbag, työkalu menisi leuasta läpi ja musta-auto paikalle...
Ilman avaintahan tuohon pääsee sisälle rautalangalla, nupista kiinni ja ylös. Takavuosina tuli tuota harrastettua töiden puitteissa pr-hommina, alle 30s sisään Saabiin kuin Saabiin ja moneen muuhunkin merkkiin, ovenkarmia vähän kiilantapaisella sivuun, sopivasti taivutettu rautalanka sisään, nuppi ylös ja vot.
Japsit, joissa ei nuppia vaan aukaisu ovipaneelista, olivat vähän vaikeampia, mutta kyllä nekin aukesivat. Oi niitä aikoja... Nykyään jos yrittäisi sopivalla työkalulla, laukeaisi joku sivu-airbag, työkalu menisi leuasta läpi ja musta-auto paikalle...
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
....ja perikunta haastaisi autovalmistajan oikeuteen vaarallisen auton myymisestäIC1970 kirjoitti:Nykyään jos yrittäisi sopivalla työkalulla, laukeaisi joku sivu-airbag, työkalu menisi leuasta läpi ja musta-auto paikalle...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Avaimet paikoillaan, ovet lukossa, kuski ulkona. Niksejä?
Hiukan menee off-topiciksi, mutta teki tätä vielä mieli kommentoida.IC1970 kirjoitti: Japsit, joissa ei nuppia vaan aukaisu ovipaneelista, olivat vähän vaikeampia, mutta kyllä nekin aukesivat. Oi niitä aikoja... Nykyään jos yrittäisi sopivalla työkalulla, laukeaisi joku sivu-airbag, työkalu menisi leuasta läpi ja musta-auto paikalle...
Viimeksi (= jotain kymmenen vuotta sitten) kun jäin auton ulkopuolelle ovet lukossa, oli kyseessä juurikin N****n-merkkinen japsi. Tilanne oli sikäli kimurantti, että moottori oli käynnissä. Pienenä onnenpotkuna kuitenkin toimi se, että olin juurikin varaosaliikkeen pihassa, ja autosta jäin ulos kun kävin tarkistamassa, että juuri vaihdetut takavalojen polttimot todella myös toimivat. Korjaamon pojat kikkasivat oven auki alta aikayksikön ja saivat siinä sivussa kolikoita kahvikassaan.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.