Vaihdekeppi tökkii
Vaihdekeppi tökkii
Tänä aamuna lähtiessäni töihin peruutin autoni pihasta ja tarkoituksena oli lähteä eteenpäin niin eipä mennyt ykkönen päälle. Kakkonen ja nelonen menivät. kokeilin paikalla menisikö viitonen päälle niin peruutusvalot syttyivät. (mistäkö tiedän?, no kun on sivuperuutusvalot edessä) ilmeisesti vika johtuu pakkisalvasta tms. koska aikani keppiä sohittua alkoi kaikki toimia Ok.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Voisin myös veikata kankeutta vaihdelootassa, joka tulee Saapeihin (ainakin 900) iän myötä. Omassa autossa pätee kylmäpeikon yllättäessä helppo kikka: polkaisee vapaan ollessa päällä kytkimen reippaasti pohjaan ja heittää sitten haluamansa vaihteen sisään.
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Jaa-a. Täytyypä kokeilla. Josko ne sitten pakkasella vanhat öljyt tahmautuvat ja hyytyvät? Eikös se öljym viskositeetti kasva iän myötä?..
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Kannattaisi ottaa se kuminen haitari pois ja katsoa, onko vaihdekepin tyvessä olevat kolme ruuvia kireällä. Mun satkusta yksi kierteistä on pettänyt, liekkö ollut ruuvi löysällä ja aikansa rempauduttuaan reikä väljistynyt ja kierre mennyt pilalle
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Katso samalla sieltä konehuoneen puolelta että se "klemmari" on kiinni
joka yhdistää vaihdetangot..!
Omaan satkuuni aikoinaan oli vaihdettu 10W30 moottori öljyt laatikkoon
voitte uskoa että oli pakkasaamuna vaikeata lähteä, autoa piti lämmitellä
puoli tuntia ( moottori käynnissä ) ennenkuin edes ajatteli laittavansa
vaihdetta päälle..
joka yhdistää vaihdetangot..!
Omaan satkuuni aikoinaan oli vaihdettu 10W30 moottori öljyt laatikkoon
voitte uskoa että oli pakkasaamuna vaikeata lähteä, autoa piti lämmitellä
puoli tuntia ( moottori käynnissä ) ennenkuin edes ajatteli laittavansa
vaihdetta päälle..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Omassa autossa ei mene vitonen suoraan neloselta päälle, vaan keppi pitää käyttää vasemmassa laidassaan ja sitten vasta vitoselle, että saa vitosen päälle :/. Sama homma koskee myös pakkia...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Mulla oli myös sama vika. Vaihteita joutui hakemaan ja keppi tuntui katkenneelta lampaan jalalta. Paikallinen Saab-guru sitten laittoi ne ruuvit kiinni ja nyt toimiii kuin mersun keppi. On kuulemma ainakin joissakin malleissa hyvinkin yleinen vika, jotku on kuulemma sen takia turhaan vaihtanut laatikoita.Mertmi kirjoitti:Kannattaisi ottaa se kuminen haitari pois ja katsoa, onko vaihdekepin tyvessä olevat kolme ruuvia kireällä.