joopa-näppäränä miehenä meni tekemään -89vm 16V satkuun keväthuollon.
Auto on toiminut menneentalven kuten 130tkm ajetun hyväkuntoisen ajokkaan kuuluukin. (MAF vaihdettiin heti oston jälkeen)
Jäähdytinnesteen vaihdon jälkeen moottorinlämpömittari alkoi pysyvästi näyttämään ehkä 5mm korkeampaa lukemaa,jarrua painaessa nousee melkein punarajalle ja käynnistää jopa flektin puhaltamaan. Vasemalle vilkuttaessa lämpömittari heiluu vilkun tahdissa. Auto kukkuu ei keitä ,tekee normaalit paineet syyläriin. Ilmeisesti maadoitus/anturivika jossain joka roplatessa kurkkasi esiin.
Syylärin tyhjennystulpan alta löytyi yksi nesteen kastelema mutta siisti maapiste jonka kuivaaminen ja lisäpuhdistelu ei vaikuttanut ongelmaan.Johtojen tyvvet ovat tässä jnkv vihreitä eli eivät aivan priimoja.Flektin hapettunut anturi vaihtui jo talvella Motonetin tarvikepalikkaan ja on toiminut.En ymmärrä alkuunkaan mikä tässä projektissa kusaisi.Mistäs kannattaisi kurkata seuraavaksi.
OG satkun mittaristo-ongelma
OG satkun mittaristo-ongelma
Viimeksi muokannut pela, To Touko 09, 2013 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG satkun mittaristo-ongelma
putsaa se maadotuspiste sieltä syylärin alta kunnolla.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: OG satkun mittaristo-ongelma
Kyllä, saattaa olla siellä osa johdoista ilman kontaktia vaikka päällepäin näyttäisikin muulta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: OG satkun mittaristo-ongelma
no-niin,1 johtonippu näyttää olevan kokonaan irtipoikki eristekuoren juuresta.
Täytyy katsella saako vielä vedettyä samaan nippuun muiden kanssa.
Eli maadoitusvika syylärin oikean alakulman maadotuspisteessä,kiitoksia avusta.
Täytyy katsella saako vielä vedettyä samaan nippuun muiden kanssa.
Eli maadoitusvika syylärin oikean alakulman maadotuspisteessä,kiitoksia avusta.
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG satkun mittaristo-ongelma
pultti irti kunnon putsaus = dremel on oiva apu saa abigo liittimet samalla putsattua.
itse tein kyseisen operaation viime kesänä , kasasin kuparirasvan avulla.
itse tein kyseisen operaation viime kesänä , kasasin kuparirasvan avulla.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659