Öljynkulutus, 900 T8
Öljynkulutus, 900 T8
Noniin, alkaahan se vanhakin kesyyntymään öljynkulutuksesta päätellen.. 369tkm koneella takana kilometrejä ja nykyään isommalla ahtimella 1.3bar paineilla, joten sinäänsä ei kuullostaisi ihmeelliseltäkään jos öljyä alkaa kulua. Vaan kun öljynkulutus ilmeisesti on suurimmillaan tyhjäkäynnillä/pikkukierroksilla pintakaasulla, ainakin selkeästä hajusta päätellen.. selkeästi väljän koneenhan luulisi huohottavan öljynsä pihalle etenkin ahdoilla.
Ahtimesta en usko kulutuksen tulevan, koska ahdin on äskettäin rakennettu/laakeroitu ja samaten öljynhaju ei vähene vaikka pakoputkea keinotekoisesti kuristaisi(kuten on käynyt monessa selkeässä ahdinvikaisessa).
Ei sillä, että mitään viitsisin tuolle tehdä(toinen kone valmistuu pikkuhiljaa ensikesäksi) kun öljyä ei kulu kuin noin litra/5000km, mutta mielenkiinnosta kyselen mitä olette mieltä.
Ahtimesta en usko kulutuksen tulevan, koska ahdin on äskettäin rakennettu/laakeroitu ja samaten öljynhaju ei vähene vaikka pakoputkea keinotekoisesti kuristaisi(kuten on käynyt monessa selkeässä ahdinvikaisessa).
Ei sillä, että mitään viitsisin tuolle tehdä(toinen kone valmistuu pikkuhiljaa ensikesäksi) kun öljyä ei kulu kuin noin litra/5000km, mutta mielenkiinnosta kyselen mitä olette mieltä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Mulla piisaa
Mittatikun väli 10000 kilsalla. Ja vaihdankin tuolloin litkut. Normaali kulutus desi/1000 kilsaa.
joo ei toi vielä mitään oo
Nii ei tommonen kulutus vielä oo pahakaan.
Suurin sallittu uuden SAABin öljynkulutus (joka siis olisi vielä normaalia) olisi mittatikun max-min väli 10 000 km. (Joo näin se taisi mennä vai oliko se sittenkin litra tuhannella kilsalla.)
Kumminkin...
Jotkut muut autot ne vasta öljyä syövätkin.
Suurin sallittu uuden SAABin öljynkulutus (joka siis olisi vielä normaalia) olisi mittatikun max-min väli 10 000 km. (Joo näin se taisi mennä vai oliko se sittenkin litra tuhannella kilsalla.)
Kumminkin...
Jotkut muut autot ne vasta öljyä syövätkin.
SAAB
Sekin on mahdollista.. kunhan seuraavan kerran joku tulppa pimenee, niin mittaan puristukset samalla.. luulis poikki olevan renkaan näkyvän puristuspaineissa.Aksu900 kirjoitti:Oiskohan Myrkyn mylly napannu yhen renkaan poikki..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Niin.. kyllähän se välillä kierroksiakin on saanut.. mittari punaiselle ja pahimmillaan asteikon ylikin..Aksu900 kirjoitti:Juu kyllähän se näkyy jonkin verran. Tuppaa vaan olemaan että kun vanhoja myllyjä alkaa huuattamaan niin kuluneet renkaat ei kestä, nimim. kokemusta on.Yks jos on poikki niin tuommonen öljynkulutus sattuis kohalleen.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Jep, yhdessä sylinterissä puristuspaineet vain 6.5bar ja kolmessa muussa 9.5bar. Tuon heikoimman pytyn paineet nousivat n.8bar kieppeille, kun ruuttasin muutaman millilitran öljyä sylinteriin tulpanreiästä elikkäs rengashan sieltä lienee poikki.
Vedoissa ei juurikaan tunnu, mutta tyhjäkäynti ontuu hieman ja öljynhaju on selvä tyhjäkäynnillä elikkäs ajetaan ensikesään vielä tuolla moottorilla jos vaan kulkee, sitten rautaromuksi tuo pata.
Vedoissa ei juurikaan tunnu, mutta tyhjäkäynti ontuu hieman ja öljynhaju on selvä tyhjäkäynnillä elikkäs ajetaan ensikesään vielä tuolla moottorilla jos vaan kulkee, sitten rautaromuksi tuo pata.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Jotakin tuommosta uumoilinkin. Mä oon järkeilly että kun männänrenkaat on kartiomalliset, niin kuluessaan ne pääsee hölkkäämään siinä urassa ja katkovat ittensä..
Taas jos sylinterissä on pykälää ja sitten annetaan häppää niin hetihän ne katkeaa. Ja rakas ystävämme nakutus on hyvä tuhoamaan niitä kans.![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Taas jos sylinterissä on pykälää ja sitten annetaan häppää niin hetihän ne katkeaa. Ja rakas ystävämme nakutus on hyvä tuhoamaan niitä kans.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Aki Peltola #1132
Niin, en usko että noin vähän ajetussa juuri vielä kulumaolkaa olisi joka renkaat katkoisi, mutta sensijaan arvaas vaan onko tuo joskus päässyt nakuttamaan..Aksu900 kirjoitti:Jotakin tuommosta uumoilinkin. Mä oon järkeilly että kun männänrenkaat on kartiomalliset, niin kuluessaan ne pääsee hölkkäämään siinä urassa ja katkovat ittensä..![]()
Taas jos sylinterissä on pykälää ja sitten annetaan häppää niin hetihän ne katkeaa. Ja rakas ystävämme nakutus on hyvä tuhoamaan niitä kans.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Etenkin kun APC on modattu siihen uskoon, että jokaisella polkaisulla kerkeää kuulua selvä "rilahdus" ennen elektroniikan peliin puuttumista..
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Missä sylinterissä sulla oli paine alhaalla?Nimittäin avasin juuri tänään 900i:n kannen koska öljyä alkoi kulua lopulta vallan vimmatusti(=mittatikun väli/400km!).Tyhjäkäynnillä oli perässä melkoinen katku ja kun liikkeelle lähdettiin tienoo oli sinisenä savusta.Kannentiiviste vuoti öljyä kanavasta 1-sylinteriin.Ko kanava sijaitsee aivan ylemmän kannenpultin vieressä 1-sylinterin kohdalla.Täytyy sanoa ettei voisi uskoa että koneella on ajettu 472tkm kun katseli sylinterien pintoja.Juuri ja juuri havaittava porras oli sylinterien yläpäässä.Huomenna saan koneen kasaan ja pääsen kokeilemaan.