OG900 - Kojelaudan syvennyksen käyttötarkoitus
OG900 - Kojelaudan syvennyksen käyttötarkoitus
Aloinpa ihmettelemään sitä syvennystä siinä OG satkun kojelaudan päällä keskellä yläpinnassa. Onkohan se tarkoituksellisesti suunniteltu jollekkin tietylle/tietyille esineelle/asialle? Miksi syvennys on vasemmasta laidasta syvempi?
Nykypäivänä siihen voi toki jo kohta löytää vaikka sopivan tabletit/puhelimen, mutta saattaa tiukassa kurvissa heilataa sekin lasia vasten ja huonosti siinä luultavasti käy gorilla lasin, kun on Saabin lasi vastassa.
Mun veikkaus on iso komea nahkalompakko ja syvennykseen voisi laittaa vaikka ruotsalaisen Saab-insinöörin nuuskaruiskun.
Nykypäivänä siihen voi toki jo kohta löytää vaikka sopivan tabletit/puhelimen, mutta saattaa tiukassa kurvissa heilataa sekin lasia vasten ja huonosti siinä luultavasti käy gorilla lasin, kun on Saabin lasi vastassa.
Mun veikkaus on iso komea nahkalompakko ja syvennykseen voisi laittaa vaikka ruotsalaisen Saab-insinöörin nuuskaruiskun.
#3540
9000 2.3T Griffin -94 | 9000 CC 2.3T Carlsson -91| 900 Aero T16 - 87 | 900 Cabriolet T16 - 87 | 99 Combi-coupe -75 | 96 V4 1976
9000 2.3T Griffin -94 | 9000 CC 2.3T Carlsson -91| 900 Aero T16 - 87 | 900 Cabriolet T16 - 87 | 99 Combi-coupe -75 | 96 V4 1976
Re: OG900 - Kojelaudan syvennyksen käyttötarkoitus
Siihen on saatavilla kotelo etin kuvan.
Re: OG900 - Kojelaudan syvennyksen käyttötarkoitus
Itse pidin parkkikiekkoa siinä, kätevästi siinä hollilla aina
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: OG900 - Kojelaudan syvennyksen käyttötarkoitus
https://www.dropbox.com/s/pr4bwh40ici3r ... ighres.pdf
Muistaakseni tuolta pdfstä löytyi kotelo siihen. Muutenkin loistava pdf, saabin alkuperäisiä lisävarusteita hintoineen(markka aikaan tietenkin) tuo on vuodelta 1984.
Muistaakseni tuolta pdfstä löytyi kotelo siihen. Muutenkin loistava pdf, saabin alkuperäisiä lisävarusteita hintoineen(markka aikaan tietenkin) tuo on vuodelta 1984.
Re: OG900 - Kojelaudan syvennyksen käyttötarkoitus
Onpa kyllä loistava pdf. Kiitoksia tuosta!
Sivulla 27 olevaa säilytyskoteloa siihen voisi sovitella. Siihen vielä kasettikotelo päälle, niin jopa ois näppärä valikoida piisejä mankkaan. Mahtaa tuo olla oikea ratkaisu. Saakohan siihen syvempään osaan vielä jotain erikseen, vai onko se kuitenkin sille nuuskaruiskulle?
Parkkikiekkoa siinä muuten tuli itselläkin pidettyä, mutta kyllä se joskus lähti kulkemaan keskipakoisvoiman mukana ja lensi mahtavasti takapenkille asti kun sai kunnon vauhdin og satkun kaarevaa tuulilasia pitkin.
Sivulla 27 olevaa säilytyskoteloa siihen voisi sovitella. Siihen vielä kasettikotelo päälle, niin jopa ois näppärä valikoida piisejä mankkaan. Mahtaa tuo olla oikea ratkaisu. Saakohan siihen syvempään osaan vielä jotain erikseen, vai onko se kuitenkin sille nuuskaruiskulle?
Parkkikiekkoa siinä muuten tuli itselläkin pidettyä, mutta kyllä se joskus lähti kulkemaan keskipakoisvoiman mukana ja lensi mahtavasti takapenkille asti kun sai kunnon vauhdin og satkun kaarevaa tuulilasia pitkin.
Re: OG900 - Kojelaudan syvennyksen käyttötarkoitus
Olipas kiinnostava esite! Omaan saabiini ostin tuon esitteen mainostaman 3-puolaisen nahkaratin hiljattain. Ainoa joka on jälkimarkkinoilla silmiin sattunut, tuota nelipuolaista näkee aina silloin tällöin
Mikko L
900sa -90
Mikko L
900sa -90
Re: OG900 - Kojelaudan syvennyksen käyttötarkoitus
Minulta löytyy tuollainen sivun 25 kasettilaatikko 204 605 307 satkun keskikonsolin alaosaan (käytetty tosin eli ei ole pakkausta mukana). Tosi retro laite Tarvitseeko joku?
Re: OG900 - Kojelaudan syvennyksen käyttötarkoitus
talvisin pidän tuossa syvennyksessä auton sisälämmitintä (siten että puhallussuunta kuskin ovelle päin). Se pysyy siinä hämmästyttävän hyvin jopa ajaessakin, vaikkakaan ei ehkä suositeltavaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: OG900 - Kojelaudan syvennyksen käyttötarkoitus
Keskikonsolittomassa kaasarissa tuo kolo on ainoa paikka puhelimelle, ja siihen syvempään osaan on tullut säilöttyä kaikkia lattialta löytyneitä tai muuten ylimääräisiä ruuveja ja prikkoja ym. Ruiskussa kun tulee puhelinta pidettyä keskikonsolin ylälokerossa tai tuhkakupissa niin on jäänyt kojelaudan päällinen enimmäkseen tyhjäksi, vaikka kätevähän siihen on aina kädestä laskea jotain.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Turbo"
- Viestit: 239
- Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: OG900 - Kojelaudan syvennyksen käyttötarkoitus
Siihen sopii mainiosti Helsingin kaupungin asukaspysäköintitunnus.
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
Re: OG900 - Kojelaudan syvennyksen käyttötarkoitus
Rakas Joulupukki,
en tänä vuonna tahdo mitään muuta kuin sellaiset Monte Carlo-päälliset, että voin lakata valittamasta miten paljon kivemmat ne 16-venttiilisen version penkit ovat. Lisäksi olisi kiva, jos saisin sellaisen Saab-putkikassin, ja vielä kivempi, jos sieltä löytäisin sellaisen samansävyisen mielettömän hienon takin.
Aikamoinen pdf kyllä - ja itse olen aina ajatellut, että se syvennys on nimenomaan parkkikiekkoa varten.
en tänä vuonna tahdo mitään muuta kuin sellaiset Monte Carlo-päälliset, että voin lakata valittamasta miten paljon kivemmat ne 16-venttiilisen version penkit ovat. Lisäksi olisi kiva, jos saisin sellaisen Saab-putkikassin, ja vielä kivempi, jos sieltä löytäisin sellaisen samansävyisen mielettömän hienon takin.
Aikamoinen pdf kyllä - ja itse olen aina ajatellut, että se syvennys on nimenomaan parkkikiekkoa varten.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24047
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG900 - Kojelaudan syvennyksen käyttötarkoitus
mielettömän hieno sininen retro takki löytyis.
hinta ei halpa.
kuvaa ei ole eikä tuu vaan ostajaehdokas saapuu paikalle ja tekee mielenvikaisen tarjouksen.
tän hintahan on yhtä hyvin nouseva ku klassikkosaabien hintakin.
hinta ei halpa.
kuvaa ei ole eikä tuu vaan ostajaehdokas saapuu paikalle ja tekee mielenvikaisen tarjouksen.
tän hintahan on yhtä hyvin nouseva ku klassikkosaabien hintakin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OG900 - Kojelaudan syvennyksen käyttötarkoitus
Onkohan joku edes nähnyt tuota ajotietokonetta elävänä?
Voisin ostaa tuollaisen vaikka kovalla rahalla.
Saa tarjota jos tuollaisia on ihan livenä.
Ois se makee varuste asentaa paikoilleen ja ihan vaan ihailla....
on sitä ihmisellä erilaisia haluja muuten.....
Voisin ostaa tuollaisen vaikka kovalla rahalla.
Saa tarjota jos tuollaisia on ihan livenä.
Ois se makee varuste asentaa paikoilleen ja ihan vaan ihailla....
on sitä ihmisellä erilaisia haluja muuten.....
Re: OG900 - Kojelaudan syvennyksen käyttötarkoitus
Stoori tuolle syvennykselle alkoi citikasta heillä oli sellainen kojelaudan päällä näin kertoi eräs lentokenttä vakooja, no siitähän se alkoi saabiin oli saatava myös syvennys mihinkä sitä käytettäisiin, vastaus oli, että kaikkeen pieneen.
Se ensimmäinen syvennys tehtiin saviseen kojelautaan sisusta design verstaalla.
Tämä tuntuu uskomattomalta, mutta on täysin totta saabilla oli duunissa kymmenkunta lentokenttä vakoojaa jotka vain lensivät ympäri maailmaa ja vakoilivat kaikkia muun merkkisiä autoja parkkipaikoilla mittailivat salaa maalin paksuuksia sun muuta.
Tämäkin homma muuttui ajanmittaan kun vaatimus koveni, nyt ei enää vakoiltu ja mitattu muita malleja kuin (arvojärjestyksessä) BMW, Toyta, Mersu.
Mikäli näille kavereille jäi aikaa lentojen välillä hakeutuivat he näitten kolmen merkin myymälöihin.
Hmmmh oliskohan "viggen" trollista myös tietoinen näistä vakoilijoista?
Se ensimmäinen syvennys tehtiin saviseen kojelautaan sisusta design verstaalla.
Tämä tuntuu uskomattomalta, mutta on täysin totta saabilla oli duunissa kymmenkunta lentokenttä vakoojaa jotka vain lensivät ympäri maailmaa ja vakoilivat kaikkia muun merkkisiä autoja parkkipaikoilla mittailivat salaa maalin paksuuksia sun muuta.
Tämäkin homma muuttui ajanmittaan kun vaatimus koveni, nyt ei enää vakoiltu ja mitattu muita malleja kuin (arvojärjestyksessä) BMW, Toyta, Mersu.
Mikäli näille kavereille jäi aikaa lentojen välillä hakeutuivat he näitten kolmen merkin myymälöihin.
Hmmmh oliskohan "viggen" trollista myös tietoinen näistä vakoilijoista?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: OG900 - Kojelaudan syvennyksen käyttötarkoitus
Se syvempi kohta oli loistavaa ennakointia ollessaan täydellisesti suunniteltu Nokian 6110:lle. Tuo luuri lähes loksahti paikoilleen siihen ja pysyi paikoillaan hämmästyttävän kovassakin menossa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla