nakunaku kolinkolin töks
nakunaku kolinkolin töks
900:nen hyytyi tielle. Karmeet kolinat. Oliskohan venttiilit?
Onko tietoa, kannattaako vanhaa (1984 350km), enää edes korjata?
Mitä mahtaisi maksaa?
Onko tietoa, kannattaako vanhaa (1984 350km), enää edes korjata?
Mitä mahtaisi maksaa?
No jos sieltä on menny venttiili poikki tai jotain ja vaurioitanut kantta niin ainakaan kansikorjaamolle sitä ei kannata viedä... mäntähän saabeissa kestää siitä ei tarvi huolehtia... käytetty kansi tuollaisessa tapaksessa eikä maksa paljoa... ja sitten mikä saabi oli kyseessä...? (Kaasari,ruisku, vai joku ihan muu...?)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kokonaisia toimivia koneita saa käytettynä 8v ruiskuun varmaan n. 200€, kansia vielä vähän edullisemmin (EDIT: + työt sitten päälle). Jos lähdet liikkeeseen korjauttamaan vanhaasi "avaimet käteen" periaatteella, saattaapi mennä jopa 500 - 1000€ kannen remontoimiseen (=ei mitään järkeä, kun samalla rahalla saat parhaassa tapauksessa 2 "uutta" Saappia).
Viimeksi muokannut V.J.S, To Joulu 16, 2004 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
No itellä vuonna X... kun kunnostin 16v turbo satkun kannen...
maksoi 8uutta pakoventtiiliä+yläpään tiivistesarja+halkeamien korjaus+hionta niin tuollaiset 4200mk hyvinhän se on toiminut sen jälkeen... mutta halvalla saa hyviä kansia...
Sun tapauksessa 8tappinen kansi jos ei ole halki niin... joku 300e
maksoi 8uutta pakoventtiiliä+yläpään tiivistesarja+halkeamien korjaus+hionta niin tuollaiset 4200mk hyvinhän se on toiminut sen jälkeen... mutta halvalla saa hyviä kansia...
Sun tapauksessa 8tappinen kansi jos ei ole halki niin... joku 300e
Epäilen että venttiilin/ kuppi (T) mennyt hajalle, ja siinä on voinut mennä nokka kieroon jos venttiili on siihen osunut.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Tai poikki. Niinkin olen kuullut käyneen.Suabisti kirjoitti:Epäilen että venttiilin/ kuppi (T) mennyt hajalle, ja siinä on voinut mennä nokka kieroon jos venttiili on siihen osunut.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Saattaa olla että pääset kansipahvin vaihdolla /kannen oikaisulla. Mulla oli vanhan 99 kanssa vähän vastaava tapaus:Yht´äkkiä alkoi konehuoneesta kuulua melkoinen metakka (muistutti aivankuin joku olisi ollut lekan kanssa hommissa) ja meno hyytyi varsin vaivaiseksi.Kotiin ei ollut kuin parin kilsan matka ja ajattelin ajan niin pitkälle kuin pääsen.Pääsin kuitenkin pihaan asti.Remontissa totesin että kannentiivisteestä oli lähtenyt n 2 cm kaista 3 ja 4 sylinterin välistä.
Noita 8-venaisia koneita ei kyllä kannata alkaa purkamaan. Ehjiä vähän ajettuja (alle 500tkm) ajettuja myllyjä löytyy varmasti kerholaisten piiristä (hakupalkalla) 0...100 euroon väliltä aivan takuulla. Hyvällä tsägällä voi päästä koeajamaankin moottorin, jos motti on vielä kiinni jossain lahossa korissa.
Just tuossa eilen eräs klubitoveri kertoi laittaneensa yhden vaihteistovikaisen 900i:n kuntoon (ajettu jotain 320tkm) vaihtamalla siihen täysin toimintakuntoisen 500tkm ajetun koneen ja laatikon. Oli vaan todennut, että tuo kone+laatikkoyhdistelmä on toimiva ja löi sen keulalle. Myöhemmin oli elvyttänyt toisen moottorivikaisen satkun tuolla rikkinäisen laatikon päällä olevalla 320tkm ajetulla koneella.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
8-venainen moottorihan ei sinänsä ole hirveän kranttu kilometreille, kunhan vaan muuten on pidetty hyvää huolta.![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Just tuossa eilen eräs klubitoveri kertoi laittaneensa yhden vaihteistovikaisen 900i:n kuntoon (ajettu jotain 320tkm) vaihtamalla siihen täysin toimintakuntoisen 500tkm ajetun koneen ja laatikon. Oli vaan todennut, että tuo kone+laatikkoyhdistelmä on toimiva ja löi sen keulalle. Myöhemmin oli elvyttänyt toisen moottorivikaisen satkun tuolla rikkinäisen laatikon päällä olevalla 320tkm ajetulla koneella.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
8-venainen moottorihan ei sinänsä ole hirveän kranttu kilometreille, kunhan vaan muuten on pidetty hyvää huolta.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01