Minkä arvoinen?
Minkä arvoinen?
99 GL 5 vaihteinen vm -83 voisi sanoa lähes ruosteeton mut katsastus edessä.
kai se jotain kertoo mutta....kontki-2 kirjoitti:Kyllä tää noin silmämääräsesti on ruosteeton.
Ovien alaosatkin aivan ehjät eikä käsittääkseni ole mitkään korjatut.
Eikä mun tarvi tätä kehua, kun se ei ainakaan vielä ole mun.
Eikös se jo kerro jotain missä kunnossa ovet ja lokasuojan kaaret on?
mulla on 400tkm ajettu 84 vuoden valkoinen tuplis jossa on lokarin kaaret ihan kova, mutta pohja on tilkkutäkkiä, siis paikattu moneen kertaan. tosin on siinä oven helmatkin aika karseet.
sitten mulla on ollut 78 vuoden 99 jossa oli oven helmat ja takakontti lähes virheettömän näköiset, mutta takapyörän kotelot olivat aivan lahot. tosin siinä oli lokarin kaaretkin aika karseet
kun tässä parivuotisen höyrähdykseni aikana olen kymmenisen saabia ostanut, en enää voi sanoa luottavani siihen miltä auto näyttää päältä. totuus paljastuu vasta kun nostaa auton nosturille. viimeinen hankintani on foorumilaiselta pilkkahintaan vastaanotettu 84 vuoden punainen ysiysi. olisi ollut liian hyvää ollakseen totta, että auto olisi vielä ruosteetonkin. ruosteettomalta se kyllä näytti, oven helmat on ihan kovat, ja lokarin kaaret hyvä, ruostetta ei tosiaan päällepäin näkynyt lainkaan. pohjasta löydettiin kuitenkin puoli tusinaa paikattavaa reikää. kaksi niistä takapyörän kotelosta, yksi pissapojan alta etuhelmasta, yksi takakontin pohjasta, yksi kuskin jalkatilasta ja yksi apukuskin jalkatilasta.
mun mielestä jos tuon ikäinen saab on pohjastakin täysin ruosteeton, hitsaamaton, ja säännöllisesti massattu, niin silloin kyseessä on sellainen jalokivi josta olisin valmis pinoaman enemmänkin tuohta pöytään.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)