OG 900 S -93 Lucas, vikakoodin lukujohto? *ratkaistu*
OG 900 S -93 Lucas, vikakoodin lukujohto? *ratkaistu*
Vasemmasta lokasuojasta sulakerasian takaa löytyy keltavalkoinen yksittäinen johto, jossa pyöreä naarasliitin. Tästäkö koodit luetaan? Auto on 5-ovinen -92 tehty ja -93 mallia matalapaineturbolla. Takapenkin alla on moninapaliitin johon tulee 4 johtoa, pin 1 sin/valk, pin 2 har/valk sekä keskellä pun ja musta.
Viimeksi muokannut are, Ke Kesä 26, 2013 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto on SAAB, radio on Saba
Re: OG 900 S -93 Lucas, vikakoodin lukujohto?
Ainakin minun -91 koodinlukujohto löytyi sieltä puhaltimen ilmanoton alta. Yksi kelta-valkoinen johto, jossa mustalla muovilla suojattu lattaliitin. Ohjeiden ehdottamaa kolmijohtoista ei löytynyt ja takapenkin alla olevasta liittimestä ei tapahtunut mitään.
Jos sulla check engine valo palaa, niin syy on joka tapauksessa joko lämpötila-anturi, ilmamassamittari tai lambda-anturi. Jokainen komponentti on mitattavissa
Jos sulla check engine valo palaa, niin syy on joka tapauksessa joko lämpötila-anturi, ilmamassamittari tai lambda-anturi. Jokainen komponentti on mitattavissa
NG9-3 Aero MY05
Re: OG 900 S -93 Lucas, vikakoodin lukujohto?
Kiitos, check engine palaa toisinaan...
katsotaanpas noi mainitsemasi komponentit
edit: löytyi se johdonpää missä musta lattaliitin, naarasabiko. Ohjaustehostimen öljysäiliön alta (musta purkki) oikeasta lokasuojasta.
katsotaanpas noi mainitsemasi komponentit
edit: löytyi se johdonpää missä musta lattaliitin, naarasabiko. Ohjaustehostimen öljysäiliön alta (musta purkki) oikeasta lokasuojasta.
Viimeksi muokannut are, Ke Kesä 26, 2013 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto on SAAB, radio on Saba
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: OG 900 S -93 Lucas, vikakoodin lukujohto?
Palaako pidemmän tyhjäkäynnin tai kaupungissa pyörimisen jälkeen/aikana? Voisi viitata väsyvään lambdaan... (olettaen että oireet ovat samat lucaksessa kuin lh-jetronicissa)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: OG 900 S -93 Lucas, vikakoodin lukujohto?
Valo alkaa palaa ja sammuilla moottorin ollessa normilämpöinen, enimmäkseen kevyellä kaasulla ajettaessa mutta myös reippaammassa kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessakin. Toisinaan vain vilahtelee, toisinaan palaa pidempään. Yleensä sammuu jos kevyesti antaa lisää kaasua. Joskus syttyy pidemmän tyhjäkäyntijakson aikana. Kiihdytyksen aikana ehkä lievää meinaamista havaittavissa, veto välillä heikkenee hiukan hetkeksi. Kaupungissa en ole tuolla vielä juurikaan ajellut.
Auto on SAAB, radio on Saba
Re: OG 900 S -93 Lucas, vikakoodin lukujohto?
Vikakoodi 13231 ignition signal missing
Nollasin koodin ja ajoin lenkin. Vilahti kevyessä 60 ajossa. Täyskiihdytys sataseen sytyttää valon joka kerta, sammuu tasaisessa ajossa. Reilu moottorijarrutus satasesta tekee saman, sammuu taas tasaisessa ajossa. CE-valo ei jää päälle niin että silloin pääsisi koodia lukemaan. Tämä koodi tulee aina kun moottori ei käy ja muita ei muistissa ole. Lenkin jälkeen sama koodi.
Mittasin tulpanjohdot, 1 piuha totaalisen poikki ja toisesta ei saa lukemaa kun vaihtelee. Bougit ovat, tuskin niitä on koskaan uusittu.
Mahtaako Lucas olla niin viisas että osaa nähdä tämmöisenkin...
Saa suositella tulpanjohtomerkkiä ja/tai kohtuuhintaista ostopaikkaa Nokian lähellä tai Tampereella.
Nollasin koodin ja ajoin lenkin. Vilahti kevyessä 60 ajossa. Täyskiihdytys sataseen sytyttää valon joka kerta, sammuu tasaisessa ajossa. Reilu moottorijarrutus satasesta tekee saman, sammuu taas tasaisessa ajossa. CE-valo ei jää päälle niin että silloin pääsisi koodia lukemaan. Tämä koodi tulee aina kun moottori ei käy ja muita ei muistissa ole. Lenkin jälkeen sama koodi.
Mittasin tulpanjohdot, 1 piuha totaalisen poikki ja toisesta ei saa lukemaa kun vaihtelee. Bougit ovat, tuskin niitä on koskaan uusittu.
Mahtaako Lucas olla niin viisas että osaa nähdä tämmöisenkin...
Saa suositella tulpanjohtomerkkiä ja/tai kohtuuhintaista ostopaikkaa Nokian lähellä tai Tampereella.
Auto on SAAB, radio on Saba
Re: OG 900 S -93 Lucas, vikakoodin lukujohto?
Tulpanohdot uudet, Boschin silikonit. CE-valo ei enää vilku.
Auto on SAAB, radio on Saba
Re: OG 900 S -93 Lucas, vikakoodin lukujohto? *ratkaistu*
Koodi ignition signal missing tulee aina ensimmäisenä. Kuuluu koodien tarkastukseen startata muutama sekunti kyseisen koodin jälkeen. Muistitko?
E: Eikä kyseinen koodi sytytä vikavaloa, eikä sillä ole mitään tekemistä tulpanjohtojen kanssa, vaan se kertoo toimimattomasta virranjakajan hall-anturista
E: Eikä kyseinen koodi sytytä vikavaloa, eikä sillä ole mitään tekemistä tulpanjohtojen kanssa, vaan se kertoo toimimattomasta virranjakajan hall-anturista
NG9-3 Aero MY05
Re: OG 900 S -93 Lucas, vikakoodin lukujohto? *ratkaistu*
Jep, muistin sen kyllä. Riemu oli osittain väliaikainen, vaikka täysvedossa ei CE syttynyt enää. Kaupunkiajossa ja pintakaasulla 60 vauhdissa alkoi taas syttyä.
Nyt mittasin ja vaihdoin lämpöanturin mitä jo aiemmin epäilitkin, näytti 6Mohm täyslämpöisenä. Kun vähän jäähtyi oli lukema kuitenkin ok.
Nyt se tuntuisi toimivan sekalaisen tunnin kokeilun jälkeen. Tyhjäkäynnilläkään ei syttynyt ja muutenkin tyhjäkäynti tuntuu tasoittuneen. Kiitos vinkeistä
Nyt mittasin ja vaihdoin lämpöanturin mitä jo aiemmin epäilitkin, näytti 6Mohm täyslämpöisenä. Kun vähän jäähtyi oli lukema kuitenkin ok.
Nyt se tuntuisi toimivan sekalaisen tunnin kokeilun jälkeen. Tyhjäkäynnilläkään ei syttynyt ja muutenkin tyhjäkäynti tuntuu tasoittuneen. Kiitos vinkeistä

Auto on SAAB, radio on Saba