Pähkinä tai sitten helppo.
Pähkinä tai sitten helppo.
900 16v turbo milloin tullut markkinoille?
Paljonko polleja ilman kattia ja vastaavasti katin kansa ja mistälähtien on varustettu katilla.
Paljonko polleja ilman kattia ja vastaavasti katin kansa ja mistälähtien on varustettu katilla.
'84 ensimmäinen vuosimalli, ilman kattia 175hv, katin kanssa 160hv. Suomessa ensimmäiset mallit '90 katilla (jolloin myös lucas-ruisku ml. matalapaineturbo 145hv). Aero kuitenkin edelleen 175hv katilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
TM ?/84
Vuoden -84 TM:ssä on koeajossa sininen T16, muistaakseni vielä 5-ov. Combi Coupéna. Varmasti sen ajan normaaliauto-standardien mukaan huba vehje. Eikö T16:sta sitten tuotu missään muodossa Suomeen??
TM 11/84 numerossa koeajossa ollut T16 oli neliovinen ja väriltään hopea. Lehdessä mainittiin turbo 16 -malliston koostuvan kolmesta eri mallista: kolmioviset "normaali" ja Aero sekä neliovinen.
On taatusti ollut aikoinaan hupaisa laite. Mittaustulokset: 0-100 8,6 s, 0-400 m 16,1 s (loppunopeus 141), 0-1000 m 29,5 s (loppunopeus 176).
Kulutuskäyrä liikkui koko nopeusalueella nykymittapuun mukaan korkealla tasolla, ollen pienimmillään 80 km/h nopeudessa 8,8 l/100km. Koko koeajon keskikulutus oli 11,4 l/100 km. Täytyy tietysti muistaa että autolla oli koeajon alkaessa ajettu vain 3016 km, joten tällä lienee vaikutusta sekä kulutus- että kiihtyvyystuloksiin.
Koeajo oli otsikoitu mukavasti: "Silkkaa voimaa"
On taatusti ollut aikoinaan hupaisa laite. Mittaustulokset: 0-100 8,6 s, 0-400 m 16,1 s (loppunopeus 141), 0-1000 m 29,5 s (loppunopeus 176).
Kulutuskäyrä liikkui koko nopeusalueella nykymittapuun mukaan korkealla tasolla, ollen pienimmillään 80 km/h nopeudessa 8,8 l/100km. Koko koeajon keskikulutus oli 11,4 l/100 km. Täytyy tietysti muistaa että autolla oli koeajon alkaessa ajettu vain 3016 km, joten tällä lienee vaikutusta sekä kulutus- että kiihtyvyystuloksiin.
Koeajo oli otsikoitu mukavasti: "Silkkaa voimaa"
GM 900 se 2.0t -97 RE85
tuuli lasikin numerossaan 11/84 vertaili 2 litraisia, ahdettuja ja ahtamattomia.
T16 arvoja siitä:
0-100 8,6
0-400m 16,2
huiput 209
10,6l/100km
80-120 5,6
Poimintoja:
"saab on raivokas ja alkukantainen"
"siviiliautona siin on sittenkin pohjimmiltaan vähän makua"
"suorituskyky, suorituskyky ja suorituskyky"
T16 arvoja siitä:
0-100 8,6
0-400m 16,2
huiput 209
10,6l/100km
80-120 5,6
Poimintoja:
"saab on raivokas ja alkukantainen"
"siviiliautona siin on sittenkin pohjimmiltaan vähän makua"
"suorituskyky, suorituskyky ja suorituskyky"