Mitä ero H-koneen vuosimalleilla?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Mitä ero H-koneen vuosimalleilla?

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Erinäisten sattumien kautta näyttäisi siltä, että kalustoon olisi tulossa -83 900GLE aut. Ensinäkymä koneeseen näytti hiukan erilaiselta kuin aikaisemmat 9satkut, joten onko ennen -84 valmistetuissa koneissa suuria eroja myöhäisempiin versioihin?

Ainakin apulaitteet näyttivät hiukan erilaisilta ja muistaakseni 80-luvun alun i-moottoreissa oli sytytyslaitteistoissa joitain eroja. Tarkoitus olisi pitää kulkine liikkeessä mahd. hyvin (ennakoivasti), ja ei ole tietoa, kattaako esim. Motonet kaikki osatarpeet.

Toisekseen, hyviä vinkkejä sen vanhan B-W:n 3-vaihteisteisen automaatin öljyjenvaihtoon?
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

No ainakin startti on vanhemmissa pakosarjan alla kun uudemmissa imusarjan, raja menee jossain 84/85.
Motonetista saat varmaan molempiin tarvittavat varaosat, kun mitään muita isompia eroja ei ole.
Laatikkoöljyn tarttis olla atf210:ä tjsp. kumminkin vanhempiin sopivaa.
Tuolta ei vaihdu kuin reilu kolme litraa kerralla, että jos haluu hyvin tehä, niin jotkut on suositellu että laittaa laatikon imuputken 20litran öljypönikkään ja kun rupee tuleen nättiä ulos niin riittää.
Saabin omakaan öljy ei niin kauhean kallista ole jos vaihtaa ihan normaalisti.
Öljypohja voi olla hankala saada tiiviiksi uudellakin tiivisteella jos on joskus kolhiintunu johonkin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin