Viitosvaihe kuoli satkusta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Soakki
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 18:05

Viitosvaihe kuoli satkusta

Viesti Kirjoittaja Soakki »

Aluksi alkoi tippumaan pois päältä moottorijarrutuksessa, jonka jälkeen kun painoi kaasua niin vitonen kytkeytyi jälleen :D. Kun vitonen putosi niin kepistä joutui kaksin käsin repimään vapaalle. Nyt lakkasi kytkeytymästä enää lainkaan. Viimeiset 15 tkm 1 ja 2 vaihteilla on kuulunut raahaavaa ääntä, ja varsinkin kolmonen on ulvonut ihan kunnolla.

Vaihteensiirtäjä on säädetty, auttoi vähän vaihteiden päälle menoon mutta ei tähän vitosprobleemaan. Lisäksi öljyt on vaihdettu. :)

No tietääpä nyt ainakin sitten ettei suunnittele viikonlopulle muuta kuin vaihteistoremonttia.

Tein threadin vertaistueksi muille satkun laatikoiden kanssa taisteleville :)

:saab:
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Viitosvaihe kuoli satkusta

Viesti Kirjoittaja sarka »

Onhan moottorin tukikumit kunnossa? Jollain oli kadonnut 1, 3 ja 5 kokonaan huonojen moottorin tukikumien takia...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Soakki
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 18:05

Re: Viitosvaihe kuoli satkusta

Viesti Kirjoittaja Soakki »

No se pitää viä tsekata. Kiitti vihjeestä!
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Viitosvaihe kuoli satkusta

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Voin melkeimpä taata ettei tule kuntoon tukikumeilla jos ulvoo noin.

Moottori pois, vaihdelaatikon takakansi auki, tasauspyörästökilkkeet irti niin todennäköisesti sisään katsomalla näet hajonneen pikkuvetopyörän laakerin taikka laakeripesän. Toki se vika voi olla muuallakin mutta tuo niissä yleensä oli, jos vaihteita ei saanut päälle, ne ei lähteneet pois, taikka sitten aivan finaalissa meni kahta vaihdetta yhtäaikaa päälle. Lopputuloksena oli kasa metalliromua vaihteiston sisällä.
Soakki
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 18:05

Re: Viitosvaihe kuoli satkusta

Viesti Kirjoittaja Soakki »

Mulla ois tuossa yksi 180tkm ajettu looda kaasarisatkusta, eli ei ainakaan teholla ole (vielä) hajotettu. Taidan sen laittaa tilalle.

Voisi tuonkin availla ja huoltaa varalle. Tietenkin jos taidot riittää.

Lisään vielä viankuvaan että vitonen pysyy alle 80 vauhdissa päällä. Putoaa satkun vauhdissa päältä kun jalan nostaa kaasulta ja kytkeytyy kun painaa kaasua. Keppi ei siis lennä vapaalle tms.
Vastaa Viestiin