![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Miksi juuri nyt (no tosin parempi nyt kuin kesken matkan)
No kerpele.. jos asuisit lähempänä niin ens yönä ois pahvinvaihtotalkoot vaikka pihalla..lefa42 kirjoitti:Perkules vieköön, 99:stä meni kansipahvi, kuplaa paisuntasäiliössä ja lämpötilat heittelee (sekä sisällä että mittarissa), ja juuri kun olin suunnitellut n.600km ristiretkeä sukulaisia kohti, eikä postikaan kerkiä mun lahjojani sinne enään kuskaamaan.
Miksi juuri nyt (no tosin parempi nyt kuin kesken matkan)
Jos ei keittänyt ihan kutkulleen, niin en usko, että kansi olisi niin kiero etteikö pidä uudella tiivisteellä. Niin.. ja mulla olis ollu kansipahvi, venakopan tiiviste ym. jemmassa.. mut ne on täällä.lefa42 kirjoitti:Kuinkas todennäköistä muuten on, että kansi on kierossa (olen ajanut autolla 30km vian esiintymisen jälkeen, eli kun alkoi tulla kylmää, siitä suorilta korjausmiehen puheille ja sit kotiin piiloon), entäpä uskallanko huomenna töihin mennä, kun matkaa on 7km / suunta.
Ja hätätilassa "suurinpiirtein" tarkistuksen tekee näppärä mies etsimällä varastoistaan rakotulkin ja vähiten ruosteisen käsisahan("puukkosahan") jos ei ole pitkää metalliviivainta. Tätäkin keinoa on kokeiltu joskus oikein pahan pulan tullen hyvin kokemuksin ja ihan väittäisin toimivaksi jos sahaa ei ole pahasti kaltoinkohdeltu..900i kirjoitti:Kanattaa kuitenkin tarkistuttaa.
Ennen virallista työkalujen hakureissua avaa venttiilikoppa ja katso millaiset on kannenpultin kannat.. ilman virallistakin työkalua selviää jos on sopivan vahvoja hylsyjä.. en nyt muista, että pitikö olla 6-vai 12-kanttisia.lefa42 kirjoitti:Kyllä jotain extremeä tulee jos itse rupean laittamaan ja vieläpä omassa verstaassa (kylmä sellainen)
Oletus :
Haen huomenna ehjän syylärin, kasan tiivisteitä ja pari tupakkiaskia, mitä työkaluja (erikoisempia sellaisia) tarvitaan, momenttiavain ainakin uupuu verstaasta, eli se, mutta mitä muuta.
Onko jotain muuta tilpehööriä mitä myös tulisi/kannattaisi vaihtaa operaation aikana?