Elikkäs tuo matkaratsu otti ja nuupahti pieni tovi takaperin huoltiksen pihaan tankkauksen jälkeen. Aikani kirosin, ja annoin olla, kunnes tuo toinenkin pirssi otti ja levisi - tietenkin juuri sellaisella hetkellä, kun jotain kulkuneuvoa tarvitsisi.
Vaihdoin Saabiin sitten uuden akun ja uudet tulpat, ja sehän lähti käyntiin, mutta tieliikenteessä se ei pärjännyt kahta korttelia kauemmas. Tyhjäkäynti oli vähän väsyneen oloista, mutta kuitenkin ihan kohtalaisen normaalilla tasolla. Ajossa sitten auto alkoi nykimään, ja valoihin pysähtymisen myötä sammui eikä käynnistynyt enää. En kyllä kovin tosissani sitä siinä vaiheessa enää nylkyttänyt, ettei upouusi akku ja tulpat nyt kärsisi samantien ylimääräistä. Että oliskos jotain hyviä veikkauksia? Bensankulkuun tämä liittynee, kun kaara kerran noin totaalisesti tukkeentuu.
Ja mikäli sattumoisin joku Saab-fakiiri liikuskelee Mikkelin alueella niin ottaa yhteyttä vaan, onnistuneeseen lopputulokseen päätyneestä korjauksesta on luonnollisesti tiedossa palkkio. Itseäni tämän näpertely hieman ketuttaa jo nytkin, kun auto on sinänsä tarpeeton.
900 i8vee, nyt olis hyvät neuvot tarpeen.
900 i8vee, nyt olis hyvät neuvot tarpeen.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Re: 900 i8vee, nyt olis hyvät neuvot tarpeen.
Kokeilisin nyt ainakin ottaa kylmäkäynnistyssuuttimelta piuhan irti, lähteekö sitte käyntiin/pysyykö paremmin käynnissä. Jos se tuuppaa koko ajan bensaa niin käynti on melko karua.
Tulppien lisäksi johdot, pyörijä, jakajan kansi, jopa puola uusiksi, ettei ole epävarmuutta niiden osalta. Myöskään sytytyspääteyksikkö ei maksa paljoa, ja kannattaa hankkia BOSCH eikä tarvikemalleja... Jotku huutelee Bougicordin johtojen perään, itselläni ei niiden paremmuudesta ole kokemusta, aina ollut jotku halpispiuhat.
Jos ei nuilla tullut eloa, niin sitten varmaan bensansuodattimelta letku irti ja bensapumppu pyörimään, tuleeko ainetta sinne asti.
Tulppien lisäksi johdot, pyörijä, jakajan kansi, jopa puola uusiksi, ettei ole epävarmuutta niiden osalta. Myöskään sytytyspääteyksikkö ei maksa paljoa, ja kannattaa hankkia BOSCH eikä tarvikemalleja... Jotku huutelee Bougicordin johtojen perään, itselläni ei niiden paremmuudesta ole kokemusta, aina ollut jotku halpispiuhat.
Jos ei nuilla tullut eloa, niin sitten varmaan bensansuodattimelta letku irti ja bensapumppu pyörimään, tuleeko ainetta sinne asti.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: 900 i8vee, nyt olis hyvät neuvot tarpeen.
Voisithan kokeilla alkaako käynti löytyä polttoainekorkkia raottamalla. Eli onko kyseessä tankin huohotusjärjestelmän tukkeentuminen ja sitä kautta tankkiin muodostuva alipaine estää bensan siirtymisen pumpulta eteenpäin riittävällä tuotolla/paineella
Re: 900 i8vee, nyt olis hyvät neuvot tarpeen.
Kato onko öljykorkki kiinni ja huohotinletkut ehjät/paikallaan. Mikäli vuotaa noista, menee ilma imusarjaan sitä kautta, jolloin määränsäätäjä ei toimi eikä kone käy.
Re: 900 i8vee, nyt olis hyvät neuvot tarpeen.
Syynä voi myös olla sähköisen ruiskutuspumpun väsähtäminen. Oireet viittaavat vahvasti siihen suuntaan.
Itse löysin em. pumpun (Bosh) pari kuukautta sitten kohtuuhinnalla Adita Oy:stä Helsingistä.
Itse löysin em. pumpun (Bosh) pari kuukautta sitten kohtuuhinnalla Adita Oy:stä Helsingistä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900 i8vee, nyt olis hyvät neuvot tarpeen.
vialliselta polttoainepumpulta oireet vaikuttavat melko vahvasti.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918