9 satasen ohjaustehostin
9 satasen ohjaustehostin
Auttakee nyt 900 ohjaustehostimen öljyt vuotaa pystyakselin kautta pois.
Vuotaa näköjään vaikka auto ei käynnissä.
Löytyykö mistään pystyakselin stefaa onko kenelläkään myytävänä.
Onko stefa tavanomainen huuli tiiviste vai onko se jotain paine kestävää.
Löytyiskö kenelläkään kyseistä tiivistettä josta sais mitat jos sais jonkun muun stefan kuin saabin oman.
Eilen lisäsin taas öljyä oli mennyt pumppu tyhjäksi,vuoto on pystyakselilla.
Pitääkö vaihtaa normaali hammastanko tehostimen tilalle,jossain oli tiiviste sarjaa myynnissä mutta missä ja joku kohtuu hintainen.
Vuotaa näköjään vaikka auto ei käynnissä.
Löytyykö mistään pystyakselin stefaa onko kenelläkään myytävänä.
Onko stefa tavanomainen huuli tiiviste vai onko se jotain paine kestävää.
Löytyiskö kenelläkään kyseistä tiivistettä josta sais mitat jos sais jonkun muun stefan kuin saabin oman.
Eilen lisäsin taas öljyä oli mennyt pumppu tyhjäksi,vuoto on pystyakselilla.
Pitääkö vaihtaa normaali hammastanko tehostimen tilalle,jossain oli tiiviste sarjaa myynnissä mutta missä ja joku kohtuu hintainen.
Viimeksi muokannut finncat, La Syys 14, 2013 09:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9 satasen ohjaustehohostin
procar serviceltä viimeksi otettiin stefa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9 satasen ohjaustehohostin
Motonetissäkin on joku tehostetun vaihteen korjaussarja. Joku varmaan tietää sanoa, mitä siihen kuuluu...
Hammast.korjaussarja SAAB 900 17-9008 Tehostetun ohjausvaihteen tiivistesarja 39.90e
Jokin aika sitten itsekin noita korjaussarjoja katselin, mutta tuli lopen vaihdettua romikselta hankittu raidetanko tilalle. Jossain päin forumilla sanottiin ettei ole ihan helpoimpia vaihdettavia nuo tiivisteet - ratkeaa uudet tiivisteet herkästi asennusvaiheessa ja sit taas vuotaa...
Hammast.korjaussarja SAAB 900 17-9008 Tehostetun ohjausvaihteen tiivistesarja 39.90e
Jokin aika sitten itsekin noita korjaussarjoja katselin, mutta tuli lopen vaihdettua romikselta hankittu raidetanko tilalle. Jossain päin forumilla sanottiin ettei ole ihan helpoimpia vaihdettavia nuo tiivisteet - ratkeaa uudet tiivisteet herkästi asennusvaiheessa ja sit taas vuotaa...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: 9 satasen ohjaustehohostin
mestari kirjoitti:procar serviceltä viimeksi otettiin stefa
Kiitokset Ruottista tilaavat korjaussarjan 40-50 kymppiä maksaa.
Re: 9 satasen ohjaustehohostin
Kuinka työläs tuo tiivisteiden vaihto on?
Eli kannataako varata tunti, päivä vai jotain siitä väliltä
Eli kannataako varata tunti, päivä vai jotain siitä väliltä
Re: 9 satasen ohjaustehohostin
esa kirjoitti:Kuinka työläs tuo tiivisteiden vaihto on?
Eli kannataako varata tunti, päivä vai jotain siitä väliltä
Tuon pystyakselin tiiviste noin tunti puolitoista.
Vaihdetaan ohjaus akselin reiän kautta saas nähdä miten onnistuu.
Jos kaikki tiivisteet päivästä tuntemattomaan.Pro car myyjän mukaan ei kaikki mene ehjänä paikoilleen.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9 satasen ohjaustehohostin
taitaa olla helpoin irrottaa ohjausvaihde ja operoida pöydällä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9 satasen ohjaustehohostin
Pitää kattoa miten saan tuon NG 900 pois tallista muuten on aika ilkeä ottaa irti lattialla,olis vaan monttu käytössä.
Re: 9 satasen ohjaustehohostin
Jos tehostus toimii OK, eikä vuoda muualta kuin ohjausakselin juuresta, lienee turhaa lähteä aukomaan yhtään mitään muuta kuin se ohjausakselin tiiviste. Ja senkin saa sieltä jalkatilasta ohjausvaihdetta irrottamatta.
Lattialla tai pihalla saattaa ohjausvaihteen saada ihan kivasti, kunhan vaan keulan saa kunnolla ylös. Montun kanssa voi tulla sellainen ongelma, että monttu ei ole tarpeeksi leveä, ei saa ohjausvaihdetta pujotettua alta sivulle. Tai pitää montun päälläkin keula saada reilusti ylös.
Lattialla tai pihalla saattaa ohjausvaihteen saada ihan kivasti, kunhan vaan keulan saa kunnolla ylös. Montun kanssa voi tulla sellainen ongelma, että monttu ei ole tarpeeksi leveä, ei saa ohjausvaihdetta pujotettua alta sivulle. Tai pitää montun päälläkin keula saada reilusti ylös.
Re: 9 satasen ohjaustehohostin
Onko tietoa miten tehostin käyttäytyy kun otetaan hihna pois päältä siis ei pumppu toiminnassa.
Tällä hetkellä vuotaa aika reilusti ulos päin ja ilmeisesti vasen jarru saanut öljyä päällensä.meinasin antaa mennä kuivillle ja hihna pois päältä niin ei ainakaan öljyt sotke paikkoja,meneekö miten raskaaksi vai onko samanlainen kuin tavallinen hammastanko.
Tällä hetkellä vuotaa aika reilusti ulos päin ja ilmeisesti vasen jarru saanut öljyä päällensä.meinasin antaa mennä kuivillle ja hihna pois päältä niin ei ainakaan öljyt sotke paikkoja,meneekö miten raskaaksi vai onko samanlainen kuin tavallinen hammastanko.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9 satasen ohjaustehostin
muuttuu raskaammaksi mut khyl siihen tottuu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9 satasen ohjaustehostin
Tuli ilmoitus olemme saaneet tilaamanne ohjaustehostimen tiiviste sarjan.
Onko kellään tehostimen leikkauskuvaa mitä pystyakselin tiivisteen alla luuraa,ja miten saadaan irti vai vanha kikka ruuvi ja vetäisy.Muuten minkä takia tiiviste lukittu lukitus renkaalla.Onko pumpun käydessä painetta tiivisteen alla vai mikä.
Onko kellään tehostimen leikkauskuvaa mitä pystyakselin tiivisteen alla luuraa,ja miten saadaan irti vai vanha kikka ruuvi ja vetäisy.Muuten minkä takia tiiviste lukittu lukitus renkaalla.Onko pumpun käydessä painetta tiivisteen alla vai mikä.
Re: 9 satasen ohjaustehostin
Ehdin tsekkaamaan saban vuotokohdan ja sieltähän se tulee palje kumin alta kun kääntää pyörät linkkuun.En laita mitään tiivisteitä kyseiseen hammastankoon.
Pitää ettiä utta tehostettua tai tavallinen hammastanko.
Pitää ettiä utta tehostettua tai tavallinen hammastanko.
Re: 9 satasen ohjaustehostin
Kiitos kaikille vastauksista sain uuden/käytetyn laitetaan se niin eiköhän saba toimi taas.