900 CD
900 CD
Onkohan kukaan jolla otsikon mukainen erikoismalli on, ajatellut minkälaiset ovat esim. sisätilat verrattuna 9000:een lähinnä takapenkkiläisten osalta. Onhan tonnikala hiukan leveämpi, mutta miten pituussuunta.
Entä taas ajo-ominaisuus? Huomaako tuon pidennetyn akselivälin vaikutuksen selvästi ajaessa. Entä onko alusta muuten näissä samanlainen kuin satkussa yleensäkin?
Pitäs tässä talvea vasten hankkia isompi käyttöauto tuon 2D satkun tilalle. Tonnarista on paljonkin kokemusta, mutta jos sattuis vielä hyvä pidennetty 900 löytymään niin sitäkin vois harkita.
Entä taas ajo-ominaisuus? Huomaako tuon pidennetyn akselivälin vaikutuksen selvästi ajaessa. Entä onko alusta muuten näissä samanlainen kuin satkussa yleensäkin?
Pitäs tässä talvea vasten hankkia isompi käyttöauto tuon 2D satkun tilalle. Tonnarista on paljonkin kokemusta, mutta jos sattuis vielä hyvä pidennetty 900 löytymään niin sitäkin vois harkita.
Re: 900 CD
Ei muuten löydy. Ei ainakaan halvalla.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: 900 CD
No joo eipä nuita ihan joka puussa kasva ja neki mitä jäljellä on niin varmaan omistajat on aika hitaita luopumaan, mutta ihan muutenki kiinnostas vähän verrata suhteessa 9000. On ollu suurinpiirtein saman hintaisiaki uutena.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: 900 CD
Joskus omistin Finlandian ja näin tonnarin omistajana voin sanoa, et kyllä Finladiassa tais jalat saada suoraks takana, toisin kuin tonnarissa.
Kyllä sen pidemmän akselivälin ajossa huomaa, mut ei haittaa.
Kyllä sen pidemmän akselivälin ajossa huomaa, mut ei haittaa.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: 900 CD
Kun kerran takatiloihin panostat, niin NG95:nen pitää hakuun laittaa! Siellä takana on tilaa, kokemusta on!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: 900 CD
900 CD:ssä on vielä takajalkatilassa jalkatuet, eli sellaiset kiilamaiset verhoilunkappaleet täydellisen matkustusnautinnon varmistamiseksi. Ja on se ihan reilusti tilavampi pituussuunnassa kuin 9000. Etupenkkien asennosta riippuen takajalkatilaan mahtuu kaljakori pitkittäin. Ja 900 CD:n takaovet tuntuu lähes panssariauton ovilta, eli painossa löytyy, onhan ne 10 senttiä pidemmätkin. Mutta kyllä siitä näin vanha mies jo pienet kiksit saa kun sen oven kiinni lopsauttaa, soundi on muheva. Aina parempi olis tietysti jos ois se autonkuljettaja hoitamassa nuo ovihommat...
Itsellä on siis 900 CD M84 kasitappinen manuaali, joka odottelee tallissa inspiraatiota entisöinnille tai ehkä vois puhua jopa konservoinnista. Kilometrejä on noin 250 tuhatta ja kori on lähes ruosteeton, joten pienellä fiksauksella (kattoverhoilut) ja ylimaalauksella tai vaan lakkauksella sen sais museorekisteriin ensi vuoden alusta, kun se on käyttöönotettu jo 83 vuoden puolella. Mutta ei siis myynnissä...
Itsellä on siis 900 CD M84 kasitappinen manuaali, joka odottelee tallissa inspiraatiota entisöinnille tai ehkä vois puhua jopa konservoinnista. Kilometrejä on noin 250 tuhatta ja kori on lähes ruosteeton, joten pienellä fiksauksella (kattoverhoilut) ja ylimaalauksella tai vaan lakkauksella sen sais museorekisteriin ensi vuoden alusta, kun se on käyttöönotettu jo 83 vuoden puolella. Mutta ei siis myynnissä...
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Re: 900 CD
Nyt muistui itsellenikin mieleen tuo takaovien muheva soundi, tosin siinä ex AA-10:ssä ovet olivat muutenkin "muhevassa" kunnossa. Sai kyllä takatiloiltaan ehdottoman suosion juopotteluautona kavereilta!
Rupesin semmoista miettimään, että myytiinköhän yhtään pitkää uutena ihan perus yksityishenkilölle?
Rupesin semmoista miettimään, että myytiinköhän yhtään pitkää uutena ihan perus yksityishenkilölle?
Sauli.M #1562
Re: 900 CD
Joo, kyllä pitkäsatkun takajalkatila tonnaria pidempi on. Hetki on aikaa minkäänlaisen satkun omistamisesta eikä nekään ihan verrannollisia muutenkaan, mutta lonkalta sanoisin että pitkä on hitusen rauhallisempi käytökseltään kuin lyhytsatku, vaikkei lyhyempikään versio varsinaisesti mikään rauhaton säntäilijä ole. Tonnariin verratessa alustassa on enemmän eroja ja mukana lisää muuttujia.
Jos löytyy CD/Finlandia, jota tekee mieli pitää hyvänä ja jonka myyntihintaa vastaava rahanippu löytyy takataskusta, on se mielestäni ehdottomasti omistamisen arvoinen kokemus. Käyttöautoilun suhteen pyrkisin välttämään ajoa suolalillussa, muuten en häpeisi moisella ajaa.
Jos löytyy CD/Finlandia, jota tekee mieli pitää hyvänä ja jonka myyntihintaa vastaava rahanippu löytyy takataskusta, on se mielestäni ehdottomasti omistamisen arvoinen kokemus. Käyttöautoilun suhteen pyrkisin välttämään ajoa suolalillussa, muuten en häpeisi moisella ajaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900 CD
Koskaan ei ole edes tullut mieleen moisen ostaminen mutta kyllä tuo pidemmällä akselivälillä varustetun satkun ajokokemus tuo melkein veden kielelle...
Ei sillä etteikö ulkonäkö ja takapenkin tilatkin olisi melko houkuttelevia.
Ihan OT-sattumafaktana vanhemmilla oli hääautona musta CD, isän työkaverin työsuhdeauto josta hänen pomonsa ei ollut oikein mielissään, kun oli arvojärjestys firman autoissa mennyt sen myötä hiukkasen sekaisin.![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Ihan OT-sattumafaktana vanhemmilla oli hääautona musta CD, isän työkaverin työsuhdeauto josta hänen pomonsa ei ollut oikein mielissään, kun oli arvojärjestys firman autoissa mennyt sen myötä hiukkasen sekaisin.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900 CD
Älä nyt hyvä mies tuollaista harvinaisuutta miksikään talven käyttökinneriksi hanki. Niiden jäljellä olevat yksilöt ansaitsee jo kesäkelejä ja hellää huolenpitoa...m8niel00 kirjoitti:
Pitäs tässä talvea vasten hankkia isompi käyttöauto tuon 2D satkun tilalle. Tonnarista on paljonkin kokemusta, mutta jos sattuis vielä hyvä pidennetty 900 löytymään niin sitäkin vois harkita.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: 900 CD
Kävin katsomassa tuota edellä olevan linkin autoa syksyllä 2010 kun se vielä oli pitkäaikaisen omistajansa hallussa Pirkanmaalla. Autoa oli siis pidetty ihan käyttiksenä ainakin 2000-luvun jälkipuolelle saakka ja kunto oli sen mukainen. Jos tuon nyt hitsailee leimakuntoon (ellei sittemmin ole jo korjattu) niin kaipa sillä saa sitten ajella ihan mihin aikaan vuodesta haluaakin.
Itsellä tulee viininpunaisen CD:n museoikä täyteen vuodenvaihteessa ja tarvittavat tarkastus & rekisteröintitoimenpiteet olisi määrä suorittaa sitten heti keväällä![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Itsellä tulee viininpunaisen CD:n museoikä täyteen vuodenvaihteessa ja tarvittavat tarkastus & rekisteröintitoimenpiteet olisi määrä suorittaa sitten heti keväällä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)