kansista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

kansista

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mihin vuoteen asti 9000 2,3 kansi sopii 2,0 og satkuun?
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

94 tai vanhempi. Niitäkin on uudempaa ja vanhempaa mallia.
Sama kansi on myös 2.1:ssä
Saabiton saabisti
#1470
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

vuorpe kirjoitti:94 tai vanhempi. Niitäkin on uudempaa ja vanhempaa mallia.
Sama kansi on myös 2.1:ssä
Eikös 2.0:ssa ja 2.1:ssä ole sama kansi. Vai tarkoititko, että 2.1:ssä olis 2.3:n kansi?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kiitos.
juu sama on 2,1 ja 2,3. näyttäisi vaan olevan enemmän liikkeellä noita 2,3 kansia.
eli lähtee -92 2,3 tulemaan tänne päin.
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: kansista

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

Kiinnostais tietää että onko 9000 2.0i -89 ja 900T16 -90 kansilla eroa? Siis meinaan että onko imu- ja pakovenat eri kokoisia tai kanavat eri kokoisia? meni vissiinki kansi solmux tuosta t16:sta :?
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

mikkoimp kirjoitti:kiitos.
juu sama on 2,1 ja 2,3. näyttäisi vaan olevan enemmän liikkeellä noita 2,3 kansia.
eli lähtee -92 2,3 tulemaan tänne päin.
Mikäs tiivistesarja tohon yhdistelmään menee. :roll:
Otetaan, että oletusarvona:

-OG 900 lohko.
-2,3 Tonnarin kansi.
-2,1 imusarja.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: kansista

Viesti Kirjoittaja JuHem »

B202 kannentiiviste
B212 imusarjantiiviste
pakosarjantiiviste noissa kaikissa sama, eli perus B202 käy
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
jakaraik
"Aero"
Viestit: 316
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: kansista

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

kekkilä kirjoitti:Kiinnostais tietää että onko 9000 2.0i -89 ja 900T16 -90 kansilla eroa? Siis meinaan että onko imu- ja pakovenat eri kokoisia tai kanavat eri kokoisia? meni vissiinki kansi solmux tuosta t16:sta :?
eipä pitäis eroa olla...
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: kansista

Viesti Kirjoittaja Jope »

kekkilä kirjoitti:Kiinnostais tietää että onko 9000 2.0i -89 ja 900T16 -90 kansilla eroa? Siis meinaan että onko imu- ja pakovenat eri kokoisia tai kanavat eri kokoisia? meni vissiinki kansi solmux tuosta t16:sta :?
'90 ja vanhemmissa vaparin kansissa on toisinaan niin, ettei ole turbon vesijäähyn lähtöä vakiona, se pitää porata tai ottaa vedet muualta.

Nokat turbon kannesta, jos haluat yläkierroksille voimaa, vaparista jos alakierroksille.

Muuta käytännön eroa ei ole.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: kansista

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Jope kirjoitti: '90 ja vanhemmissa vaparin kansissa on toisinaan niin, ettei ole turbon vesijäähyn lähtöä vakiona, se pitää porata tai ottaa vedet muualta.
-90 satkussa muutenkin on vielä veden otto imusarjasta...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin