Sarjassamme:Kansipahvin oireita 99'84

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Juki-76
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Syys 23, 2004 17:28
Paikkakunta: Espoo

Sarjassamme:Kansipahvin oireita 99'84

Viesti Kirjoittaja Juki-76 »

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!

Eli kuten otsikkokin kertoo,niin näin siinä taisi käydä että kannesta löytyy vikaa.Toivottavasti vaan pelkkä pahvi olis ettei hiushalkeamaa.

Oireita on ollut juuri tämä kolmipyttyisyys kylmänä ja nyt oli öljynseassa harmaata"räkää" ja on alkanut mennä nestettäkin paisarista(+se perus poreilu)....ei tosin paljoa,mutta jostain vuotaa kuitenkin.Ainakin putkesta tulee kamaa ulos:(

Kyselin hinta-arviota työlle ja se oli samoissa hinnoissa kuin maksamani hinta autosta,joten nyt on aika ottaa H-konetta sarvista ja viettää muutama ilta remontoidessa.Kori on kuitenkin niin vimpanpäälle hyvässä kondiksessa ettei kanata tehdä hätiköityjä päätöksiä.Tän kun hoitaa kunnolla kotiin,niin on autoa moneksi vuodeksi eteenpäin.

Ja nyt pari kysymystä,jotta homma helpottuisi.

A)Tiivisteet aion käydä ostamassa Motonetistä,se lienee ihan ok?(Imu/Pako/Sylinterikansi/Venakoppa)

B)Pääkaupunkiseudulta(tai lähiseuduilta) koneistamoja jossa voisi kannen plaanata ellei ole halki?

C)Ja sitten jos se PERK##### kansi on halki,niin oliskos jollain kerholaisella/palstanseuraajalla ehjää jossain varastossa jemmassa?

D)Kun kerta avaa koneen,niin mites noiden venttiilien kanssa vois tehdä samalla kun kerta ovat siinä esillä?

E)Sitten se ruuvarilla ketjupyörän kiilaminen on hieman hämärän peitossa,että mites se käytännössä oikein tapahtuisi ja ilmeisesti kiristimen löysäämiseen ei tarvita välttämättä sitä erikoistyökalua(riittääkö mielikuvitus) ja jos tarvitsee,niin saako sellaisen esim.motonetistä ja mikähän olisi hinta moiselle?

Siinä ne kai tärkeimmät.Nyt ensin uusivuosi pois päiväjärjestyksestä ja sitten hommiin.

T:Juki

PS:Parempaa ensi vuotta kaikille palstalaisille.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Ommul pari kaasarin kantta. Tarkemmat tiedot linkissä. Ehjänä irrotettu ja sitärataa.

http://users.evtek.fi/~k0201253/myynti/


Ja jos kauppoi syntyy niin saattas korvausta vastaan löytyy apuja tuohon kannen vaihtoon.

Jossei oo tuttuu puuhaa toi kannen vaihto niin korjaamokäsikirjoissa yleensä noita käsitelty aika hyvin.

T. Pasi / Helsinki / Espoo
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Motonetistä saa ihan päteviä tiivisteitä. Sieltä siis. Kansia varmasti löytyy kerholaisilta nurkat puolillaan, ja kannen plaanaaminen onnistuu hyvin esimerkiksi virtauskansi Oy:ssä.

Venttiileille kannattaa tehdä seuraavaa:

Nokka-akseli pois ja kansi venttiilinlautaset ylöspäin. Sitten kannattaa kaataa tinneriä/asetonia kanteen ja katsoa tuleeko jostain imu/pakokanavasta sitä tinneriä tai asetonia. Tämä tarkoittaa että vena vuotaa. Jos vuotaa niin venttiilit pois ja hioma-aineella läpäten ne saa varmasti taas hyväksyttäviksi. Muuten minusta ei kannata tehdä mitään. Ehkä kuoria suurimmat karstat venttiilinlautasista pois. Jos haluaa hienostella niin sitten tekee seetit uudestaan. Tämä vaatii sitten jo reissua koneistamoon. Venat saa pois esim bilteman venttiilityökalulla.

Se ketjun kiilaaminen tapahtuu näin: Kun otat venakopan pois, niin työnnät pitkän ruuvarin kahva edellä ketjun väliin siten että se pitää sen kiristimen asennossaan. Sen näkee kun katsoo jakopäästä lampulla. Jos käy niin että kiristin laukeaa, niin sen saa pitkällä ruuvarilla painettua sellaista klipsiä mikä vapauttaa sen, ja sitten voi painaa sen kiristimen takaisin pohjaan.

Näin nyt aluksi.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Vastaa Viestiin