900 Käsijarru
900 Käsijarru
Tartteis saada auto leimalle ja täten käsijarru pelittämään, auto on suht tuore omassa omistuksessa ja aiemmalla omistajalla kuulemma jumittanut kiinni. Auto on kolmiovinen satku vm.91
http://www.skruvat.fi/Vaijeri-kasijarru-P9991.aspx
http://www.skruvat.fi/Vaijeri-kasijarru-P10128.aspx
Mistä moinen hintaero per puoli? Motonetistä tilasin yhdet ja olivat '85 satkun jarruputket. Ne kaverit osaa hommansa Tommoset vaijerit antaa skruvat. Muista firmoista olen katsonut ja hinnat vaihtelee sielläkin 15-50e Sopivatko nuo?
Palat on aiempi omistaja hommannut. Mutteivat ole paikallaan. Kuskin puolelta ei käsijarru ota kiinni ollenkaan ja se nippa mihin vaijeri tulee satulaan kiinni liikkuu mainiosti. Hantin puolella taasen ihan prkl jäykkä, enkä saa vaijeria vedettyä paikalleen ilman niiden irroitusta. Onko siis mekanismi jumissa vai jotain muuta kivaa päänmenoksi? Jouset siinä näytti olevan ehjät.
Hommana tuo vaikuttaisi olevan simppeli mutta vit**mainen ahtaiden rakojen ja isojen käsien vuoksi Säätöohjeet olen foorumilta kopioinut, epäselvää enään edellämainitut vaijerit ja palojen vaihto. Työtä varmaan helpottaa paljon kun on nosturi saatavilla
PS. Etsiä käytetty ahkerasti mutta suurin osa linkeistä kuolleita mitkä on varaosaliikkeisiin.
http://www.skruvat.fi/Vaijeri-kasijarru-P9991.aspx
http://www.skruvat.fi/Vaijeri-kasijarru-P10128.aspx
Mistä moinen hintaero per puoli? Motonetistä tilasin yhdet ja olivat '85 satkun jarruputket. Ne kaverit osaa hommansa Tommoset vaijerit antaa skruvat. Muista firmoista olen katsonut ja hinnat vaihtelee sielläkin 15-50e Sopivatko nuo?
Palat on aiempi omistaja hommannut. Mutteivat ole paikallaan. Kuskin puolelta ei käsijarru ota kiinni ollenkaan ja se nippa mihin vaijeri tulee satulaan kiinni liikkuu mainiosti. Hantin puolella taasen ihan prkl jäykkä, enkä saa vaijeria vedettyä paikalleen ilman niiden irroitusta. Onko siis mekanismi jumissa vai jotain muuta kivaa päänmenoksi? Jouset siinä näytti olevan ehjät.
Hommana tuo vaikuttaisi olevan simppeli mutta vit**mainen ahtaiden rakojen ja isojen käsien vuoksi Säätöohjeet olen foorumilta kopioinut, epäselvää enään edellämainitut vaijerit ja palojen vaihto. Työtä varmaan helpottaa paljon kun on nosturi saatavilla
PS. Etsiä käytetty ahkerasti mutta suurin osa linkeistä kuolleita mitkä on varaosaliikkeisiin.
900 3D T16 '91
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 Käsijarru
eiköhän siellä ole säädöt päin helvettiä.
aloita palojen vaihdolla ,uudet vaijerit helppo asentaa. sitten säätö ohjeiden mukaan.
esim rakotulkki satulaan ja vaikka rosterikapseli alle et kuulee kolahduksen ku rakotulkki irtoaa. jne jne .
aloita palojen vaihdolla ,uudet vaijerit helppo asentaa. sitten säätö ohjeiden mukaan.
esim rakotulkki satulaan ja vaikka rosterikapseli alle et kuulee kolahduksen ku rakotulkki irtoaa. jne jne .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 Käsijarru
Mulla sitten noissa -90 ja -91 ässissä kässärivaijerit sellaiset joissa vielä erillinen kuoren säätösysteemi joka takapenkin alla.
Yhden ostanut ja ad-varaosissa hinta oli 45e kpl pari vuotta takaperin.
Yhden ostanut ja ad-varaosissa hinta oli 45e kpl pari vuotta takaperin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: 900 Käsijarru
Se missä jäykkä vaijjerivipu jarrusylinterissä niin siitä likeltä mutteri auki ja sen alla olevaa säätöruuvia (kuusiokolo) löysää niin pitäs vivun antaa löysiä niin että vaijjerin saa kiinni. Sitte vaan säätää silleen siitä säätöruuvista joka on sen pultin alla, eka palat kiinni levyyn jotta ei pyörä pyöri minnekkään, sitte löysää juuri senverra että pyörii vapaasti ja sama toiselle puolen. Skäppä ottaa molemmilla samaan aikaan ja pelaa hyvin.
Turbosatkuun muistaakseni uusin joskus molemmat vaijjerit mutta en muista paljonko teki..
Turbosatkuun muistaakseni uusin joskus molemmat vaijjerit mutta en muista paljonko teki..
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: 900 Käsijarru
molemmat versiot sopinee, mutta ainakin mulla on vakio - 91 mallissa nuo versiot, joissa on säätö takapenkin alla ( kartiomuoviholkkia kammetaan siinä ruuvarilla aksiaalisesti auki ja siitä kierretään jne)
kannattaa melkein sellaset investoida, ja varmaan nykyisetkin sellaiset ovat ?
Käsijarrun vipu pitää palauttaa suht herkästi jousen voimalla, muutoin on jotain vikaa..esim suojatulpan sisällä oleva irtonaisen palasen hammastus voi olla kärsinyt? ( sen saa helposti irti ja ulos)
Se oksa missä vaijerin vaippa on kiinni on valua ja katkeaakin suht herkästi. eli jos vaippa on jumittunut siihen pahasti kiinni niin älä hakkaa kovin suuresti, katkeaa..
kannattaa melkein sellaset investoida, ja varmaan nykyisetkin sellaiset ovat ?
Käsijarrun vipu pitää palauttaa suht herkästi jousen voimalla, muutoin on jotain vikaa..esim suojatulpan sisällä oleva irtonaisen palasen hammastus voi olla kärsinyt? ( sen saa helposti irti ja ulos)
Se oksa missä vaijerin vaippa on kiinni on valua ja katkeaakin suht herkästi. eli jos vaippa on jumittunut siihen pahasti kiinni niin älä hakkaa kovin suuresti, katkeaa..
Viimeksi muokannut stara, Ti Tammi 14, 2014 17:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: 900 Käsijarru
Hain just ad:sta nuo säädettävät vaijerit ja tippunut hinta eli 30e kpl nykyään mansikkalassa .
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: 900 Käsijarru
Ja laita heti uutena vaijereihin automaattiöljy sisälle niin pelaa pitkään , omaani laitoin vaijerit jo yli 7 vuotta sitten ja toimii edelleen kuin uutena.
Re: 900 Käsijarru
Laittanu aikaisemmin grafiittipohjaista, atf löytyy myös ja vois kokeilla.
Vanhoista ei paljon jälkipolville kerrottavaa, toisesta mennyt suoraan vaijeri poikki vetäessä ja toisesta lähti satulan lukituspää kun naputin linkkua auki.
Vanhoista ei paljon jälkipolville kerrottavaa, toisesta mennyt suoraan vaijeri poikki vetäessä ja toisesta lähti satulan lukituspää kun naputin linkkua auki.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01