Juttu OG900 cabrioletista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
protossi
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Heinä 31, 2003 15:56
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Juttu OG900 cabrioletista

Viesti Kirjoittaja protossi »

Uusimmassa Moottorilehdessä on mainio juttu cabrioletista. Lieneekö kyseessä sama keltainen yksilö, joka oli aikoinaan Vaasan rintajoupilla esillä?
#1688
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

harmi ku oli vaa 2,1 :roll:

Mutta hieno peli, 8)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

onko niitäkin tehty 2,1 koneella :?:
luulin että kaikki ovat T16 koneella lähteneet...
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Todella hyvä juttu tosiaan!
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Juu eiköhän kaikki(?) Suomessa myydyt 90-lukuiset ole melkein 2.1 koneella.
Tossa esitepinossa mulla on "Saab mallivuonna1992" esite, jossa lukee Saab 900 Turbo 16S Cabrioletin kohdalla: "Ei myydä Suomessa"

Takasivulla ainoa cabbe on juuri 2.1 koneella.

Ei kai taas tule juttua niistä "pahamaineisista" 2.1 koneista...
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Jipo
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 21:49
Paikkakunta: Maalahti

Viesti Kirjoittaja Jipo »

Huomasin myöskin toi auto! Hinta oli 159 tuhat markaa kun oli siellä Vaasassa!
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
cab93
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Loka 24, 2003 09:00

og 900 cab.

Viesti Kirjoittaja cab93 »

Tuntu olevan vaan aika paljon asia virheitä.Väitettiin kahdessakin kohtaa että autosssa on k-jetronik ruiskutus laitteisto ja hevosvoimat kaikista moottorityypeistä väärin,ei oikein uskoisi suomen vanhinmalta autoaiheiselta lehdeltä.saabin omistajakin oli itse ollut moottorilehden toimittajana ja TM testikuskina.....
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

tota k-jettii ihmettelin itekkin 8O
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

..ei kellään "sattuis" olemaan skannattuna tuota juttua?
Jos löytyy niin tuupatkaa mulle sähköpostiin, jos ei
tuota lehtä satu muuten tulemaan nähtyä.

kiitti
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

joo ja mulle kanssa

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

se juttu siis

Taikka ehkä tässä täytyy ettiä ihan ite tuo lehti käsiini.
SAAB
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Re: og 900 cab.

Viesti Kirjoittaja qaw »

cab93 kirjoitti:Tuntu olevan vaan aika paljon asia virheitä.Väitettiin kahdessakin kohtaa että autosssa on k-jetronik ruiskutus laitteisto ja hevosvoimat kaikista moottorityypeistä väärin,ei oikein uskoisi suomen vanhinmalta autoaiheiselta lehdeltä.saabin omistajakin oli itse ollut moottorilehden toimittajana ja TM testikuskina.....
K-jettiä tosiaan tuli ihmeteltyä. Toinen juttu oli se että kirjoittaja moitti mankan sijaintia alhaalla keskikonsolissa. Rupesi oikein ihmetyttämään että mitäs siellä ylhäällä sitten on ja katsoin kuvaa: kas, mankkahan se siellä. Ja keskikonsoli tyhjä. Mitäs hel..

Väkisin pistää ajattelemaan että onkohan kirjoittaja vaan napannut jonkun satkun (sattumalta i8 ja mankka alhaalla) ja kirjoitellut jutun sen perusteella, kuvitellen istuvansa avoautossa...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

saabracing kirjoitti:harmi ku oli vaa 2,1 :roll:

Mutta hieno peli, 8)
mikäs vika tossa 2,1 koneessa 8O :?:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
protossi
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Heinä 31, 2003 15:56
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja protossi »

mikäs vika tossa 2,1 koneessa


Pahin vika lienee ahtimen puute. :wink:
#1688
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

no nyt kun on päässyt edes pieneen turboon niin toi on hyvä pointti :wink: :lol:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Jarski
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 13:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Onkos tuo auto muuten jonkun klubi/foorumilaisen?
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
Vastaa Viestiin