Jarrusatula?
Jarrusatula?
Rupesin tuossa ysisatkuun pakoputkea vaihtamaan ja huomasin että takajarruputki vähän huonossa kunnossa. Putki vaihtoon ja jarrujen ilmaus, repsikan puolelta ilmausnippa poikki satulan sisään. Nyt sitten pitäsi saada satula irti. Ylempi pulteista pienelä naputtelulla irti, alempi kalvettu näköjään jo aikaisemmin lähes pyöreäksi. Nyt se pitäisi sitten saada irti? Vinkkejä tarvitaisiin? Korjaamona kun on tuo kotipiha, niin ei ole mitään hitsivehkeitä tai porakonetta ja rälläkkää kummempia metallin työstö vehkeitä.
Saab 9-5 Wagon 2.0t vm.01
Saab OG 900 vm.88
Saab OG 900 vm.88
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
Re: Jarrusatula?
entä jos irrottais "jarrukotelon" epc:n mukaan johon satula tulee kiinni.
edit satulahan on rungossa kiinni liukupulteilla jotka kumituttien alla ne luulis aukeevan.
edit satulahan on rungossa kiinni liukupulteilla jotka kumituttien alla ne luulis aukeevan.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Itellä ollu kyllä poikkeuksetta noissa tonnarin satuloissa liukutapit niin tiukassa, ettei oo auennut ennenku on saanu penkkiin koko satulan... Vaan eipä tuota jumittunutta alapulttia oikeen pihalla irrottele, jollei tee lisätilaa. Kaasutoholla ja lekalla 

SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
pari kunnon iskua pajavasaralla välitysvasaran päälle voipi herkistää, samalla kata tyssääntyy jolloin hylsy voipi saada paremmin otetta. hylsyjen isoa sisäpyöristystä oon joskus laikannu vähemmäksi niin puree paremmin, ja hylsyt kandee lyödä vasaralla pohjaan asti, jos on ryyteessä kanta yms..
Jos ei 6- kulmainen hylsy pure ( mieluusti iskevällä pulttikoneella), niin tutki purisiko joku tuumakoon hylsy paremmin. jos ei osu, niin sitten pikkulaikalla/dremelillä/ viilalla kantakoko 1 mm pienemmäksi ja taas 6- kanttihylsyllä.
12- kanttisilla ei saa pilata lisää. saattaa muuten tarvita voimahylsyä, koska ylikoon pulttikantaan sisään hakkaaminen herkästi halkaisee. taisin kerran halkaista jonkun vakiohylsyn ihan juurikin vastaavan paikan avaamisessa,visiin olin itse liian tiukalle kiertänyt.
jos ei aukee, niin sitten vaan käy alan liikkeessä, siellä aukeaa.... ainakin lämiskä
Jos ei 6- kulmainen hylsy pure ( mieluusti iskevällä pulttikoneella), niin tutki purisiko joku tuumakoon hylsy paremmin. jos ei osu, niin sitten pikkulaikalla/dremelillä/ viilalla kantakoko 1 mm pienemmäksi ja taas 6- kanttihylsyllä.
12- kanttisilla ei saa pilata lisää. saattaa muuten tarvita voimahylsyä, koska ylikoon pulttikantaan sisään hakkaaminen herkästi halkaisee. taisin kerran halkaista jonkun vakiohylsyn ihan juurikin vastaavan paikan avaamisessa,visiin olin itse liian tiukalle kiertänyt.
jos ei aukee, niin sitten vaan käy alan liikkeessä, siellä aukeaa.... ainakin lämiskä

900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
kyllä siitä jarruputkenkin liitoksesta saattaa onnistua ilmaus sen verran, jotta ajelemaan pääsee 
ja pelimies ajelee liukkaimmat kelit yhdellä jarrupiirillä
, koska eipä normaalijarruissakaan tehoakaan ole liukkailla kuin korkeintaan puoliksi...

ja pelimies ajelee liukkaimmat kelit yhdellä jarrupiirillä

Viimeksi muokannut stara, La Marras 09, 2013 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
Eikä sitä osaa joka taka-akselissa on kiinni tarvii iroittaa.