Tietoa kaivataan! 900 T8- 89

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Tietoa kaivataan! 900 T8- 89

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Siis, näitä asioitahan on varmasti käsitelty täällä jo maailman sivu, mutta olen hankkimassa itselleni vuoden -89 OG900 Turboa, 8-venttiilisellä koneella. Autossa EI ole katalysaattoria.
Mutta kysyn siis, kun en mikään turbospesialisti ole:
-Miten ko.autossa nostetaan ahtoja? (helposti ja halvalla)
-Miten nostetaan bensan painetta?
-Miten dump-venttiili asennetaan ja mihin?
-onko ko. autossa välijäähdytin?
-Paljonko ko. koneen vakiokalut kestää ahtoja? Siis että sillä voi ajaa vielä pitkääkin matkaa.....
-Vakiona ilmeisesti 155 hv ja 240Nm?

Kiitos tiedoista jo etukäteen.
Jos saan pyytää, niin tähän topicciin vain ja ainoastaan asiaan liittyvät kommentit ja vastaukset, ei ruveta "pärvöttämään" tätä juttua uusille urille.

Kiitos kaverit.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ahtojen nostoon APC boxin modsus ohjeet:
http://www.900aero.com/


on välijäähdytin, viritettäessä kyllä käy pieneksi...


eikai siihen paljon yli kiloa kannata ahtaa. vai mitä tarkoitata tuolla pitkän matkan ajolla? kaasupohjassako? en sitä kyllä suosittele! mutta normaalissa (rajoitusten mukaan) ajossa moottori ei rasitu oikeastaan yhtään enempää kun vakionakaan ohitukset pois lukien.
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

SUOMENKIELISIÄ VIRIOHJEITA, KIITOS......!!!!!!

Juu en mä sillä pitkänmatkan ajolla ihan sitä kaasu pohjas ajamista tarkottanu, vaan sitä että koneen on kestettävä normaalia pitkänmatkan ajoa samoin kuin vakionakin......
Siis lähinnä että paljonko koneen kestävyys heikkenee esim. kilon ahdoilla? Ottaen huomioon, että niitä paineita sitten myös käytetään.... Pitäähän ainakin kaverin 325i bemu ja gti-celica jättää viivalle..... :lol:
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Aka jäätä näillä T8 peltilehmillä jättää sun kaverin pemua ja sitä celicaa. Saa olla sit se min 200 hepoa kasi tappisessa ja sun muuta tehtynä...

Kuten tiedät vanhempi Saab ei ole mikään raketti turbonakaan 0-100 kiihdytyksissä.

-H-
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

No joo, ei nyt ehkä ihan viivalle mut jos sielä satasen jälkeen rupeis jäämään niin olis ihan kiva.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Se ei enää ole mahdottomuus se.

-H-
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Kyllähän ne 4-pyttyyset Bemut, häviää jo ruiskullekkin kiihtyvyydes :lol:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

No toki kaverin 94-mallinen 316i menee suht samaan kun toi mun i-tonnari, mutta saas nähä miten turbosatkulla pärjäilee tolle 325i:lli (192hv ja 245Nm, kutoskone)
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Kyllä saa aika paljon väsäillä et saa t8:n kulkeen 325:sen rinnalla. Oma t8 kyl kiihtyy 80-120 kolmosella noin 0,7sec nopeemmin ku kaverin 325i bemari, mut kyllä toi bemari satasen jälkeen kulkee aika ilosesti.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

Suabisti kirjoitti:Kyllähän ne 4-pyttyyset Bemut, häviää jo ruiskullekkin kiihtyvyydes :lol:
M3 voi ollaki jo eri asia.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Nojoo, harvemmin noita M3 tulee vastaan :wink: Niin ja onhan vanha Turbo satku kyllä vähän eri hintaluokan autokin :wink:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vastaa Viestiin