Tietoa kaivataan! 900 T8- 89
-
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Tietoa kaivataan! 900 T8- 89
Siis, näitä asioitahan on varmasti käsitelty täällä jo maailman sivu, mutta olen hankkimassa itselleni vuoden -89 OG900 Turboa, 8-venttiilisellä koneella. Autossa EI ole katalysaattoria.
Mutta kysyn siis, kun en mikään turbospesialisti ole:
-Miten ko.autossa nostetaan ahtoja? (helposti ja halvalla)
-Miten nostetaan bensan painetta?
-Miten dump-venttiili asennetaan ja mihin?
-onko ko. autossa välijäähdytin?
-Paljonko ko. koneen vakiokalut kestää ahtoja? Siis että sillä voi ajaa vielä pitkääkin matkaa.....
-Vakiona ilmeisesti 155 hv ja 240Nm?
Kiitos tiedoista jo etukäteen.
Jos saan pyytää, niin tähän topicciin vain ja ainoastaan asiaan liittyvät kommentit ja vastaukset, ei ruveta "pärvöttämään" tätä juttua uusille urille.
Kiitos kaverit.
Mutta kysyn siis, kun en mikään turbospesialisti ole:
-Miten ko.autossa nostetaan ahtoja? (helposti ja halvalla)
-Miten nostetaan bensan painetta?
-Miten dump-venttiili asennetaan ja mihin?
-onko ko. autossa välijäähdytin?
-Paljonko ko. koneen vakiokalut kestää ahtoja? Siis että sillä voi ajaa vielä pitkääkin matkaa.....
-Vakiona ilmeisesti 155 hv ja 240Nm?
Kiitos tiedoista jo etukäteen.
Jos saan pyytää, niin tähän topicciin vain ja ainoastaan asiaan liittyvät kommentit ja vastaukset, ei ruveta "pärvöttämään" tätä juttua uusille urille.
Kiitos kaverit.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
ahtojen nostoon APC boxin modsus ohjeet:
http://www.900aero.com/
on välijäähdytin, viritettäessä kyllä käy pieneksi...
eikai siihen paljon yli kiloa kannata ahtaa. vai mitä tarkoitata tuolla pitkän matkan ajolla? kaasupohjassako? en sitä kyllä suosittele! mutta normaalissa (rajoitusten mukaan) ajossa moottori ei rasitu oikeastaan yhtään enempää kun vakionakaan ohitukset pois lukien.
http://www.900aero.com/
on välijäähdytin, viritettäessä kyllä käy pieneksi...
eikai siihen paljon yli kiloa kannata ahtaa. vai mitä tarkoitata tuolla pitkän matkan ajolla? kaasupohjassako? en sitä kyllä suosittele! mutta normaalissa (rajoitusten mukaan) ajossa moottori ei rasitu oikeastaan yhtään enempää kun vakionakaan ohitukset pois lukien.
-
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
SUOMENKIELISIÄ VIRIOHJEITA, KIITOS......!!!!!!
Juu en mä sillä pitkänmatkan ajolla ihan sitä kaasu pohjas ajamista tarkottanu, vaan sitä että koneen on kestettävä normaalia pitkänmatkan ajoa samoin kuin vakionakin......
Siis lähinnä että paljonko koneen kestävyys heikkenee esim. kilon ahdoilla? Ottaen huomioon, että niitä paineita sitten myös käytetään.... Pitäähän ainakin kaverin 325i bemu ja gti-celica jättää viivalle.....
Juu en mä sillä pitkänmatkan ajolla ihan sitä kaasu pohjas ajamista tarkottanu, vaan sitä että koneen on kestettävä normaalia pitkänmatkan ajoa samoin kuin vakionakin......
Siis lähinnä että paljonko koneen kestävyys heikkenee esim. kilon ahdoilla? Ottaen huomioon, että niitä paineita sitten myös käytetään.... Pitäähän ainakin kaverin 325i bemu ja gti-celica jättää viivalle.....
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
-
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
-
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
No toki kaverin 94-mallinen 316i menee suht samaan kun toi mun i-tonnari, mutta saas nähä miten turbosatkulla pärjäilee tolle 325i:lli (192hv ja 245Nm, kutoskone)
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Nojoo, harvemmin noita M3 tulee vastaan Niin ja onhan vanha Turbo satku kyllä vähän eri hintaluokan autokin
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*