eräänlaista vinkunaa tämäkin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
markkuk
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 21:54
Paikkakunta: pietarsaari / vaasa

eräänlaista vinkunaa tämäkin

Viesti Kirjoittaja markkuk »

Mulla tuo seedani t8 vinkuu koko ajan, kun kierrokset nousee yli 2000:n. viimeksi laturinhihnoja vaihtaessani totesin, että laturinlaakerit on aika huonot. vesipumppu siihen on vaihdettu joskus, näyttää aika uudelta. Remmit on kireällä. (joskus tosin vähän vinkaisee, kun kääntää rattia kylmällä koneella. Tämä on siis eri ääni)

Jos ottas ja repäsis, vaihtaisi ne laturin laakerit? Minkä kokoiset ne laakerit on? Muistaakseni noissa boschin latureissa on ihan standardikokoiset laakerit...
markkuk
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 21:54
Paikkakunta: pietarsaari / vaasa

Viesti Kirjoittaja markkuk »

ok, olinkin ihan unohtanu tuon motonetin :oops:

Pitää mennä vissiin huomenissa käymään laakerikaupassa. kun rupesi tuo laakerivinkuna kuulumaan sisälle jopa maantienopeuksissa 8O

(saa nähä tuleeko tästä samanlainen ketjureaktiokorjausketju, kuin kytkimen vaihdosta :) )
markkuk
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 21:54
Paikkakunta: pietarsaari / vaasa

Viesti Kirjoittaja markkuk »

No eipä ollutkaan motonetti oikeassa.

80 ampeerisessa boschissa hiilien pään laakeri oli mallia kaksirivinen, 12mm leveä. Tyyppi taisi olla 63001 ja jotakin kirjaimia vielä. Tuli muuten aika kallis kuulalaakeri: ensin kiersin kaikki paikalliset liikkeet, sitten vaan seuraavaan kaupunkiin. Sieltä sitten löytyi kolmannesta liikkeestä... onneksi ei tarvinnut heittää sitä lenkkiä saabilla, vaan pääsi edullisemmin seatilla ;)


Sen laturin saa muuten ainakin kolmeen väärään asentoon kasattua, on testattu :D
mikko
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 14:58
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja mikko »

siitä hihnasta vielä sen verran että sen pitää päästä antamaan periksi noin oman paksuutensa verran nimittäin muuten se vinkuu. ja sitten ohjaus tehostimen paine venttiili vinkuu ääri asennossa ja se on ihan normaalia!!! :P
Vastaa Viestiin