Kysymys jarrupaloista?
Kysymys jarrupaloista?
Koskee 900 mallia -88 jossa kässäri takana.
Eli jarrupaloista yleensä:
1 onko alkuperäisessä etupalassa ura keskellä palaa
2 onko Scantech orginaali valmistaja vai kantsisiko Lucas Girling linjalle siirtyä? Tai mitkä yleensä ovat osoittautuneet asiallisiksi.
3 onko takapaloiksi olemassa eri "kovuuksisia", sais olla vaikka pehmeämmätkin. (kilometrien kustannuksella tietty)
Mites hintahaitari esim. Saabin tiskiltä verrattuna keskimääräiseen tarvikehintaan jos ajatellaan kaikki palat eli eteen ja taakse?
Eli jarrupaloista yleensä:
1 onko alkuperäisessä etupalassa ura keskellä palaa
2 onko Scantech orginaali valmistaja vai kantsisiko Lucas Girling linjalle siirtyä? Tai mitkä yleensä ovat osoittautuneet asiallisiksi.
3 onko takapaloiksi olemassa eri "kovuuksisia", sais olla vaikka pehmeämmätkin. (kilometrien kustannuksella tietty)
Mites hintahaitari esim. Saabin tiskiltä verrattuna keskimääräiseen tarvikehintaan jos ajatellaan kaikki palat eli eteen ja taakse?
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä *
-1797-
-1797-
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
hinnoista
Ostin noin vuosi sitten Lucasin etupalat hintaan 33€ tarvikepuljusta. Tulivat -93 C900:een. Ei moittimista, hinnat tietysti vaihtelevat varmaan +-10€ tarvikepuljusta riippuen.
Niin tekee. Syykuussa 2001 laitoin uudet Brembon laikat (tarvikelaikat, olleet tosi hyvät) ja Lucaksen palat. Palat piti vaihtaa taas, eli 2 vuotta kesti. Tosin joutuivat kärsimään opiskeluaikani revitystä syksystä 2001 syksyyn 2002 (tänä aikana kytkinlevykin savusi pariin otteeseen, se vielä pitäisi vaihtaa). Autona tosin on 99...T16 kirjoitti:Lucas kuluu yllättävän nopeasti
"Kyllä Luukas oli hyvä saarnamies, mutta autohommista se ei tiennyt paskan vertaa." Sananlasku ties kenen suusta
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Alkuperäiset kyllä kestää hyvin +100tkm Tosin mulla ja vaimolla on kevyt jarrujalka, mutta on tuolla 900i16 käyty klubin tapahtumissa 2x Ahvenistolla ja kerran Alstarolla enkä ole silloin pyrkinyt säästeliääseen ajoon.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Alkuperäiset kestäneet ~150 tkm ja pintaa vielä nelisen milliä tasaisesti kaikissa. Vinkumaan rupeevat vaan niin ajattelin että jos kokeilisi jotain muitakin. Mistä Ferodon paloja, mikä ketju myy niitä? AD ketjun kautta löytyy palat joissa ura poikittain kulutuspintaan nähden, hinta vaan ei kovin kaukana Saabin tiskin takaa myydystä palasta, eli noihin verrattuna valinta kallistuisi alkuperäisiin.
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä *
-1797-
-1797-
Eli onko tämä tulkittavissa niin että ko pala kuuluu alkuperäisenä Saabiin. Vai että Ferodon vakiopala kestää paremmin?T16 kirjoitti:Lucas kuluu yllättävän nopeasti
Ferodo vakio kestää paremmin
Ferodo DS2500 tai EBC Green suositellaan reippaaseen ajoon
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä *
-1797-
-1797-