900:n penkinlämmitin
900:n penkinlämmitin
900S:n kuskin penkki ei lämpene. Autossa kolmiasentoinen säädin. Kytkettäessä säätimestä lämmöt päälle penkin alla olevaan liittimeen tulee kyllä reilu 12V:n jännite. Selkänojasta mitattu 1 ohmin vastus ja istuin+selkänojasta 2 ohmin vastus, joten käsittääkseni vastuslangat eivät ole poikki. Kokeiltu vielä toisellakin penkillä ja tulos oli sama. Mikä voisi olla vikana?
Re: 900:n penkinlämmitin
Heikko liitos tms ketjussa aiemmin. Onko liittimelle tuleva jännite mitattu kuormalla vai ilman (liitin kiinni vai irti)? Mittaa kuorman kanssa, eli liitin kiinni. Jos edelleen tulee 12V, penkissä ja mittarissa on vikaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 900:n penkinlämmitin
suoraan kun syöttää jännitettä erillisellä piuhalla ja myös istuksii jakkaralla niin on varmuus, jotta sähköä tulee ja lämpeneekö. jos vika on uudehko, niin piuhan päät ottavat istuimessa satunnaisesti kiinni ja kipinöivät, tekee pelkän mittauksen epävarmaksi.
jos suorasyötöllä lämpenee, niin melko varmasti on kytkin rikki. multa löytyy kytkimiä.
jos suorasyötöllä lämpenee, niin melko varmasti on kytkin rikki. multa löytyy kytkimiä.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: 900:n penkinlämmitin
No joo enhän tietenkään ollut mitannut jännitettä kuormalla vaan pelkästä liittimestä. Niinpä kun kokeilin kuormalla niin silloin ei virtaa enää tullutkaan. Jännite tosin tuli vielä kun liitin virran kulkemaan pelkkään istuinosaan, tällöinhan istuin ei tietenkään voikkaan vielä lämmetä, mutta heti kun liitin selkäosan istuinosaan niin johan loppui virran tulo. Sitten kun syötin jännitettä suoraan akulta niin kyllä alkoi istuin lämmetä. Ja sama tulos varapenkilläkin. Eli taitaa olla sitten kytkinvika. Pitäiskös siihen kytkimeen muuten syttyä valo kun sen kytkee päälle? Mulla ei siinä pala minkäänlaista valoa.
Re: 900:n penkinlämmitin
En ole varma, onko se kytkin saman tyyppinen kuin tonnarissa, mutta tonnarissa on valo jatkuvasti päällä. Kytkimien viat on yleensä kylmäjuotoksia, eli voi purkaa ja tinailla joka nastan uusiksi -> todennäköisesti alkaa pelaamaan.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: 900:n penkinlämmitin
Kerrotteko vielä, että kuinka sen lämmityslaitteen kytkimen saa irti kojelaudasta. Pitääkö irroittaa koko koelaudan alaosa?
Re: 900:n penkinlämmitin
En tiedä missä kohtaa satkun kojetaulua nuo kytkimet ruukaa majailla (kun ei omissa oo säätimiä ollut), mutta eiköhän radion reiästä ainakin saa käden sisään että voi pukata ulos?
Oiskohan tuossa riittävästi mutuilua yhteen ketjuun?
Oiskohan tuossa riittävästi mutuilua yhteen ketjuun?

SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900:n penkinlämmitin
Penkinlämmittimen kytkin majailee yleensä mittariston vasemmalla puolella valokatkaisijan alla, ja jos se toimii samaan tapaan kuin muut kytkinpalikat niin voisi lähteä nykäisemällä valokatkaisijan irti (suoraan ulospäin kojelaudasta) ja sitten painamalla takaa ulos. Pitäisi tehdä sama juttu itte että näkisi onko kytkimessä iloa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900:n penkinlämmitin
Nykäisemällä lähtee herkästi pelkästään etuosa irti! Ja sitten loput tipahtaa kojetaulun sisään herkästi... Ja voi rikkoontua muoviklipsut siitä kansiosasta. (edelleen mutuillen, että satkun kytkin on samaa tyyppiä kuin tonnarissa
)

SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: 900:n penkinlämmitin
Jos katkaisija on tehtaan jäljiltä, eikä sitä ole availtu esim. polttimonvaihtoa varten, se kyllä kestää kammeta ulos kojetaulusta etulevynsä reunoista. Etulevyn klipsit on liimattu runko-osaan. Säädintä pitelee kojetaulussa runko-osassa olevat isommat klipsit.


Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00