Mistä johtuu bensankulutuksen ero 900 -84 ja -86 välillä??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
VuK
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Maalis 22, 2004 16:00
Paikkakunta: OULU

Mistä johtuu bensankulutuksen ero 900 -84 ja -86 välillä??

Viesti Kirjoittaja VuK »

Vanhus söi maantieajossa vähän päälle 7l/100km, kylmänä piti antaa kaasua mutta ei lämpimänä kestänyt koskea ja taas nuorikko :) starttaa kylmänä ilman lisäkaasua ja lämpimänä pitää painaa kaasua, muuten saa startata melko kauan.
Nuorikko taas syö reilu 9l ja yli.
Molemmissa säädöt korjaamolla säädetty kuntoon ja hyvät oli päästölukemat.
Tuo -86 on kuulemma peltipakosarjalla, onko sillä merkitystä ko. asiaan?

Ja nyt kahtoon miehiä ja kittaan kaljaa paikalliseen :P
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mun 900i:n matka-ajon keskikulutus pompsahti litralla melkein kahdella, kun puolasta hävisi tehot... Sytytysjärjestelmä saikin kokea uudistuksen kaikilta osin, kun "puolathan ei mene yleensä rikki". No, ehjällä puolalla ja muutoinkin kunnossa olevalla moottorilla sitten mitattiinkin ennätysmatka-ajokulutukset viime kesänä. Saabklubin kesäpäiviltä alkanut kesälomareissu 2200km Lapissa koukaten mentiin huikealla 7,13litraa/100km kulutuksella.

Autohan on 900i -88, 7:n enska vaihteistossa, ja ainoa "tuningi" moottorissa on tulpattu ja metallinkeräykseen heitetty EGR-järjestelmä. Nyt mittarissa on 370tkm. Enää 4000km, ja omistusaikanani tuo satku on saanut 100tkm lisää mittariin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kelithän ratkaisee aika paljon kulutuksessa.meinasin vaan että oletko kesällä mitannut vanhuksen kulutuksen ja talvella nuorikon?Toisaalta sitten sulla voi olla erilaiset välitykset tossa uudemmassa.Alipainekellon toimimattomuus nostaa kulutusta reilusti ja sytkän säätöhan tehdään alipainekellon letku irti/tukittuna.Eli sytkä voi olla molemmissa kohillaan mutta rikkinäisellä kellolahan ei siirrä sytkää kevyessä ajossa ollenkaan joten joutuu painamaan kaasua enemmän.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1822
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Ja likainen/huonokuntoinen ilmanputsari nostaa kulutusta huomattavasti.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Ainakin vaihteiston malli vaikuttaa onko neljä vai viisivaihteinen. Ja tuo mainittu ilmanputsari kannattaa vaihtaa aina joskus.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
VuK
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Maalis 22, 2004 16:00
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja VuK »

Ilmanputsari on uusi, kulutuksen laskin kesällä molemmista ja molemmat 5-vaihteisia.
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa?
Vastaa Viestiin