Vanhus söi maantieajossa vähän päälle 7l/100km, kylmänä piti antaa kaasua mutta ei lämpimänä kestänyt koskea ja taas nuorikko starttaa kylmänä ilman lisäkaasua ja lämpimänä pitää painaa kaasua, muuten saa startata melko kauan.
Nuorikko taas syö reilu 9l ja yli.
Molemmissa säädöt korjaamolla säädetty kuntoon ja hyvät oli päästölukemat.
Tuo -86 on kuulemma peltipakosarjalla, onko sillä merkitystä ko. asiaan?
Ja nyt kahtoon miehiä ja kittaan kaljaa paikalliseen
Mistä johtuu bensankulutuksen ero 900 -84 ja -86 välillä??
Mun 900i:n matka-ajon keskikulutus pompsahti litralla melkein kahdella, kun puolasta hävisi tehot... Sytytysjärjestelmä saikin kokea uudistuksen kaikilta osin, kun "puolathan ei mene yleensä rikki". No, ehjällä puolalla ja muutoinkin kunnossa olevalla moottorilla sitten mitattiinkin ennätysmatka-ajokulutukset viime kesänä. Saabklubin kesäpäiviltä alkanut kesälomareissu 2200km Lapissa koukaten mentiin huikealla 7,13litraa/100km kulutuksella.
Autohan on 900i -88, 7:n enska vaihteistossa, ja ainoa "tuningi" moottorissa on tulpattu ja metallinkeräykseen heitetty EGR-järjestelmä. Nyt mittarissa on 370tkm. Enää 4000km, ja omistusaikanani tuo satku on saanut 100tkm lisää mittariin.
Autohan on 900i -88, 7:n enska vaihteistossa, ja ainoa "tuningi" moottorissa on tulpattu ja metallinkeräykseen heitetty EGR-järjestelmä. Nyt mittarissa on 370tkm. Enää 4000km, ja omistusaikanani tuo satku on saanut 100tkm lisää mittariin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kelithän ratkaisee aika paljon kulutuksessa.meinasin vaan että oletko kesällä mitannut vanhuksen kulutuksen ja talvella nuorikon?Toisaalta sitten sulla voi olla erilaiset välitykset tossa uudemmassa.Alipainekellon toimimattomuus nostaa kulutusta reilusti ja sytkän säätöhan tehdään alipainekellon letku irti/tukittuna.Eli sytkä voi olla molemmissa kohillaan mutta rikkinäisellä kellolahan ei siirrä sytkää kevyessä ajossa ollenkaan joten joutuu painamaan kaasua enemmän.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.