Tämä ei voi olla....?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Saha
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 14:26

Tämä ei voi olla....?

Viesti Kirjoittaja Saha »

Kuva

Siis tämä ei voi olla -87.... tai sitten mä tiedän Saabeista vähemmän kuin luulin...

Suora linkki http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... from=@yto=
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ööh, miksi ei voisi olla '87? Viistokeulahan tuli juuri tuona mallivuonna muihin paitsi peruskaasariin. Ainoa vuosimalli yhdistelmää viistokeula+vanhat jarrut.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Saha
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 14:26

...

Viesti Kirjoittaja Saha »

Jaa, eli olin siis väärässä :lol: kai se sitten voi olla. Mä luulin että toi tuli vasta -88. Kiitos kuitenkin korjauksesta 8)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Juu. Viistokeula = '87 -> , Uudet jarrut, kässäri taakse ja renkaat pulteilla = '88 ->

Eli viistokeula = uudet jarrut ei sekään ole aivan pätevä muistisääntö. :)

Hassua kyllä, omistin aiemmin peruskaasari 900:n joka oli pystykeula, vuosimallia '87 ja siinä oli uudemmat jarrut, pulttijako 4x108 ja kässäri taakse, tehtaalta jo. Toisesta tällaisesta yksilöstä olen kuullut myös. 8O
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Toitotetaan nyt vielä kerran, niin ei vahingossakaan jaa mitään epäselväksi :)

Meillä oli kotona kymmenkunta vuotta sitten 900i8 5d -87. Viistokeula ja käsijarru etupyöriin sekä jakona 4x114,3.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

jcarlson kirjoitti:Juu. Viistokeula = '87 -> , Uudet jarrut, kässäri taakse ja renkaat pulteilla = '88 ->

Eli viistokeula = uudet jarrut ei sekään ole aivan pätevä muistisääntö. :)

Hassua kyllä, omistin aiemmin peruskaasari 900:n joka oli pystykeula, vuosimallia '87 ja siinä oli uudemmat jarrut, pulttijako 4x108 ja kässäri taakse, tehtaalta jo. Toisesta tällaisesta yksilöstä olen kuullut myös. 8O
-87 vuoden puolella rekisteröity -88 malli = elokuusta alkaen vaihtuu mallivuosi.

Tuon kuvassa olevan auton väri on muistaakseni 90 tai 91 samoin kapselit, mutta saahan auton maalatuksi ja kapseleita kaupasta. Rekkarin perusteella saisi asian selväksi
# 419 Vesa Pohjalainen
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

[quote="jcarlson"]Juu. Viistokeula = '87 -> , Uudet jarrut, kässäri taakse ja renkaat pulteilla = '88 ->

Eli viistokeula = uudet jarrut ei sekään ole aivan pätevä muistisääntö. :)

Hassua kyllä, omistin aiemmin peruskaasari 900:n joka oli pystykeula, vuosimallia '87 ja siinä oli uudemmat jarrut, pulttijako 4x108 ja kässäri taakse, tehtaalta jo. Toisesta tällaisesta yksilöstä olen kuullut myös. 8O[/quote]

Se auto on ollut varmaan niitä viimeisiä kappaleita pystykeulana ja on siis koottu osista mitkä on vuosien mittaan pudonnut lattialle ja siivoojat on lakaisseet ne yhteen kasaan, niistä on sitten tehty auto :D :lol: :?:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

jcarlson kirjoitti:Juu. Viistokeula = '87 -> , Uudet jarrut, kässäri taakse ja renkaat pulteilla = '88 ->

Eli viistokeula = uudet jarrut ei sekään ole aivan pätevä muistisääntö. :)

Hassua kyllä, omistin aiemmin peruskaasari 900:n joka oli pystykeula, vuosimallia '87 ja siinä oli uudemmat jarrut, pulttijako 4x108 ja kässäri taakse, tehtaalta jo. Toisesta tällaisesta yksilöstä olen kuullut myös. 8O
Vuosimalli näkyy oikean etulokarin päällä. "M1988" esim.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kapaleino kirjoitti: Se auto on ollut varmaan niitä viimeisiä kappaleita pystykeulana ja on siis koottu osista mitkä on vuosien mittaan pudonnut lattialle ja siivoojat on lakaisseet ne yhteen kasaan, niistä on sitten tehty auto :D :lol: :?:
onhan näitä vm -89 ja jopa vm -90 pystäreitä nähty liikenteessä. Erään entisen poliisiautonkin bongasin myynnistä. Lokarin päällä merkintä vuosimallista -89, mutta silti se oli nelilovinen ja ruiskukoneella. En tosin tullut tsekanneeksi, onko se ollut kumminkin kaasarimalli alunperin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Pystyeulaa tehtiin ihan vakiotavarana myyntiin ainakin vuosilmalliin -89 asti ko. malli mukaan lukien
# 419 Vesa Pohjalainen
josipan
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 13:10
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja josipan »

niin ja jos vielä pilkkua viilataan niin ensimmäiset viistokeulat on tullu myyntiin jo vuonna 86,mulla oli pari vuotta sitten semmonen tais olla käyttöönottokuukausi 09/1986.ja joskus oli pystykeula kaasari malli kesäautona se oli vm.87. otettu käyttöön 08/1987 ja siinä otti käsijarru jo takapyöriin.
kaarilahti
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 16:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kaarilahti »

Erikoisen hieno ulkokuori ja vissiin uudemman mallin kapselit huijaa paljon...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Niin se meikäläisen auto oli kyllä ihan M1987. Valmistenumeron, ohjekirjan jne. mukaan. Että ei ollut kyseessä '87 rekisteröity '88 malli..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

mulla oli -86 900i2d ja vinokeula oli ja vanahat jarrut...

Kuva


Tulee oikeen ikävä :( :wink:

Oli se vaan niin hyvä peli :!:
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

Hieno tuo punainen...

Mistä vuosimallista lähtien takalokasuojat puuttuvat, kun ainakin omastani (1989) puuttuvat?

Olikos joissain 1989 iivareissakin tuon väriset ikkunalistat, vai onko tuo entinen C?

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=209573
Viimeksi muokannut saab900c, Ma Tammi 10, 2005 18:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin