Ihmettelin tuossa miksei kk-suutin puskenut mitään, vaikka lämpöaikakytkimen ohitin painonapilla. No löysin sitten startin johdoista sisälle menevän kaiutinkaapelin, jonka nokassa oli kytkin. Kytkin kiinni, painonapista painaen starttaus ja johan rupesi kuppiin tulemaan ainetta.
Joku on siis katkaissut ja jatkanut sisälle ilm. punaisesta (en ole varma onko alkuperäinen johto) ja ruskeasta johdosta startilta sinne kytkimelle. Jos katsotaan kuvaa http://townsendimports.com/Web/electric ... 052-55.jpg niin ei viisastuta juurikaan. Tuota ylimääräistä kk-suuttimen maadoituspalikkaa (M89: ME, FE) ei taida tässä mallissa olla. Samoin täyskaasurikastinta nro 79 en löytänyt.
Keltaiset johdot menivät yhteen nippuun ja omaan liittimeensä startissa. Ruskea ja punainen näytti menevän kumpikin omalle liittimelle. Paksu johto menee omaan liittimeensä. En oikeen saanut tällä kertaa kurkittua, mitä liittimissä lukee, mutta ehkäpä asia valkenee kun tietäisi mitä liittimiä startin perästä löytyy..
Auto siis 900 i8 2.0 -85
Startin piuhat/kylmäkäynnistys
Startin piuhat/kylmäkäynnistys
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Startin piuhat/kylmäkäynnistys
Starttimoottorin solenoidissa on liitännät 50 ja 15a. 50 on starttiheräte virtalukolta. 15a tulee jännitteelliseksi kun startatessa solenoidi vetää. 50 on se leveämpi liitin noista kahdesta.
http://www.jus.liitin.net/99KJet/imagep ... age40.html
http://www.jus.liitin.net/99KJet/imagep ... age40.html
Re: Startin piuhat/kylmäkäynnistys
Kävin tiiraamassa vielä uudelleen paremman lampun ja peilin kanssa niin eihän siellä mitään ruskeaa johtoa solenoidissa ollut, vain ruosteinen pellinkulma
Eli joku on 15A liittimestä lähtenyt punaisella johdolla, vienyt sisälle mustalla kaiutinkaapelilla ja palannut takaisin ruskeaan piuhaan, eli vois jompata nuo tuolta konehuoneesta yhteenkin ja nykästä kaiutinkaapelin pois.
Nyt kun löytäisi ehjän lämpöaikakytkimen niin vois ottaa tuon ryyppypainonapin naruineen pois...

Eli joku on 15A liittimestä lähtenyt punaisella johdolla, vienyt sisälle mustalla kaiutinkaapelilla ja palannut takaisin ruskeaan piuhaan, eli vois jompata nuo tuolta konehuoneesta yhteenkin ja nykästä kaiutinkaapelin pois.
Nyt kun löytäisi ehjän lämpöaikakytkimen niin vois ottaa tuon ryyppypainonapin naruineen pois...
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850