og 900 kansiremontti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: og 900 kansiremontti

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Pitääkö paikkansa että noissa B202 turbo moottoreissa on stelliitti pinnoite venoissa ,
ja saa "hioa" ainoastaan tahnalla , ei koneistaa ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 954
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: og 900 kansiremontti

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Juu pitää. Itsekkin ottelin siitä selvää ja kysyin vielä täälläkin.

E: Varmuudeksi ainakin minä vedin vain hienolla tahnalla. Kyllä ne alkutilassakin pitivät, mutta hionnan jälkeen vielä paremmin. (alipainetesti)
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
CHEVY2.8D
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 13:23

Re: og 900 kansiremontti

Viesti Kirjoittaja CHEVY2.8D »

onko kellään tullu lohkovikoja vastaan noissa B202:ssa?
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
CHEVY2.8D
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 13:23

Re: og 900 kansiremontti

Viesti Kirjoittaja CHEVY2.8D »

ari_viitanen kirjoitti:
CHEVY2.8D kirjoitti:samoja oireita ja kannentiivistettä vaihdan juuri. vapari 93 2.0
yks pultti oli ruosteenruskea muut öljyiset. mistä johtuu? tosi tiukassa oli.
Vettä ja öljyä päässyt pultin reikään,ja kun asentaa kantta paikalleen niin
ilmalla pultin reiät puhtaaksi ettei jää öljyä vettä reikään.
ja jos vielä olisi sopiva kierretappi niin kierteet puhtaaksi ja lopuksi ilmalla
ja lopuksi tippa kaks öljyä pultin kierteisiin niin kiristyvät herkästi oikeaan momenttiin.
noin olen itse tehnyt ja on toiminut.
faija epäili että ois porattu katkennutta pulttia joskus pois ja porattu vesikanavaan lohkossa. onko perää?
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: og 900 kansiremontti

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Kyllä nää kannattaa tutkia ennen paikalleen laittoa ,
http://i1013.photobucket.com/albums/af2 ... f8377d.jpg
"maitokahvia" nostajat täynnä ,
toi jousi minkä päällä ei ole retskua on vanhan Volvon ,
tiedä vaikka laittais noi :roll:
No täytyy vähän jousipaineita mittailla.
Onko noista nokista mihinkään (B202) , nostoa ei
ainakaan valtavasti ole :cry:
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: og 900 kansiremontti

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Mikähän pakoventtiili mahtaa olla 748784 5681 merkitty? Löytyi -92 2.1:stä
Epc:n mukaan tuossa -92:ssa pitäisi olla 9136250 kaikissa 16-tappisissa. Vanhemmissa b202:ssa kaikissa ollut 7500085, sekä turboissa, että vapareissa... Kaikki on korvattu 9165598:lla epc:ssä
Että mitä sitä turboon nyt laittaisi?
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Vastaa Viestiin