4D sähkölasit -> 3D satkuun + muuta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hessu75
"Hirsch"
Viesti:

4D sähkölasit -> 3D satkuun + muuta

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Moroo,

Haku- toiminolla oli aika hiljaista.

Elikkäs, osienluovutus autosta lähtis sähköikkunat ja nyt ei ole tietoa, meneekö 4D satkun etuikkunoiden kilkkeet 3D satkuun???

Sitten tietysti kiinnostaa niiden sähköjen veto. Onko mahdollisesti karvalikki Ceessä piuhoja valmiina näille ikkunan nostimille?

Jos ei, niin kuinka homma kannattaa hoitaa himaan?

Sit ois vielä keskuslukko- prokkista...

Meneekö niin ikään tuosta 4Dstä tuohon 3Dhen keskuslukitus? Ois hienoo, jos se takaluukun häzzäkkä menis kans. Onko eroa porrasperäsessä ja combissa? Kuinkas niissä se piuhotus?

Ja vielä viimeisenä sähköpeilit. Sama juttu tässä. Onko piuhoja autossa valmiina?

Kiitos sinulle, kun jaksat selventää asiaa.

-H-
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

http://modeemi.fi/pipermail/saabisti/20 ... 04881.html
http://modeemi.fi/pipermail/saabisti/20 ... 04886.html

Jos et saa niitä sähkölaseja ja lukkoja menemään kolmeoviseen, niin minulla on täällä neliovinen, mihin ne voisin hyvin laittaa :-) Muutkin saa tarjota neliovisen sähkölaseja.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
MHa
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja MHa »

Moi!

4-ovisen sähköikkunan nostimet käyvät kyllä myös 3-oviseen. Kahden kiinnityspultin paikkaa vaan joutuu rakentelemaan.

Itse ikkunan nostimessa muutin yhden kiinnitysholkin paikan erikohtaan. Paikalleen prässätty holkki lähti hiomalla toinen pää auki nostimesta irti ja hitsasin uuteen kohtaan. Reiät holkeille ovat nostimessa jo valmiina. Toinen reikä piti lisätä oven sisäpeltiin poraamalla. Hankala on selittää asiaa ja kuvia minulla hommasta ei ole, mutta asia kyllä hahmottu kun niitä nostimia alkaa paikalleen mallailemaan.

MHa
-MHa
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
hessu75
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Dänx Jus ja MHa,

Mä pääsen tosi toimiin kanssa ensi viikolla.

Nyt on siis enää se piuhapuoli mysteeri. Onko siellä kojelaudan alla jossain piuhoja, joihin sitten voi yhdistää ovelta ja sitten siltä kytkimeltä piuhat???

Mitäs jos siellä EI ole piuhoja. Meneekä avaruusteknologiaksi rakentaa ne? Mihin nastaan mitä ja niin edelleen...

-H-
f-19
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Mun -87 i:ssä 3D:ssä ei ollut hirveästi valmiita piuhoja. Kuskille en löytänyt mitään mistään, hanttarille oli muistaakseni kaikki siellä kaivossa. Kytkimille oli valmiina johdot siellä käppärin vieressä. Myös olemattomille takaoville oli k-lukon ja lasien johdot valmiina.

Takapenkin alla oli kuskinlasin automatiikkarelellee paikka, ensin multa puuttui ko. rele ja ohitin sen hyppylangalla relesokkelissa. Myöhemmin asensin releen, mutta mahtaako olla kuitenkin vääränlainen kytkin vielä. Vaikka se naksuu "silleen", mutta automaatti ei toimi. Kuitenkin, lasit toimii ok, paitsi ei tipu kerralla alas.

Sähkölasien sulakkeen laitoin sulakerasiaan oikealle paikalleen, moninapaliittimestä varastin sähköt laseille kuuluvasta johdosta. Harmi kun ei ollut sulakekotelon puolella vastakappaletta. Eli virta laseille tuli kabiinin sisälle saakka.

Vielä on lämmitetyt sähköpeilit kytkemättä ja k-lukko asentamatta, molemmille johdot vedetty oviin jo. Palaan asiaan myöhemmin jos tarvetta, ja kunhan saan itekin ne kytkettyä, ensi kesään menee.

Salmisen Pasin skannaamat Saabin korjausopas tästä, tuosta löytyy kytkikset.
Vastaa Viestiin