900 konepelti jumissa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jim Goose
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 21:08

900 konepelti jumissa

Viesti Kirjoittaja Jim Goose »

Tänään satkua pesun jälkeen ajattelin tarkistella nesteet ja konepellin kahvaa vetäessä kahva liikkui ilman vastusta vaaka-asentoon asti ja pelti pysyi kiinni.
Eikun keulalle ja maskin yläpään kolme välistä pilkistävää ruuvia avaamalla sain maskin ylälipareet lievällä väännöllä konepellin ohi ja alapään tapit ruuvarilla kampeamalla koloistaan.
Vaijerin koukku oli irronnut mekanismin rinkulasta.
Runsaan öljyämisen jälkeen mekanismi takaisin kiinni ja taas toimi ja paljon herkemmin kuin ennen.
Varmaan tuo vaijerin irtoaminen johtui mekanismin huoltamattomuudesta, kuivunut syksyisen vaseliini pyyhkäisyn jälkeen, eikä ehkä palautunut jousivoimalla täysin ja kahvaa työntämällä vaijeri pääsi pois silmukasta. Viikko sitten aukesi ihan normaali tahmeasti, nyt oli herkkä :)
#2623
Musta -89 900 3d 16v 2,0 automaatti nahkapenkeillä Made in Finland
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 900 konepelti jumissa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kävupä kerran että lukon jousta levittävät kynnet meni poikki siitä lukkomekanismista. Joutui vallan hitsaamaan sitä ja hyvä tuli. :-)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin