iskunpituus ja männänhalkaisija

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

iskunpituus ja männänhalkaisija

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Jos kellään olis antaa 2,0,2,1,2,3 koneen otsikon mitat
tai linkkiä josta ilmenee nuo mitat.
Ari 1622
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: iskunpituus ja männänhalkaisija

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: iskunpituus ja männänhalkaisija

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Henkka poika kirjoitti:Oisko tuosta apua, sivu 18. http://jouppi.fi/saab/Misc/saab_900_tek ... _passi.pdf
Juu nuo löyty 2,0-2,1 mitat vielä huutas tuon 2,3 mittoja tuolla oli vain og koneet
202-212 eli ne on se nyt sitten 234 mylly vai ?
Ari 1622
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: iskunpituus ja männänhalkaisija

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

2,3-litraisessa sama poraus kuin 2,0 mutta 90mm isku. Samat kaikissa H-moottoreissa B2x1 - B2X5.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: iskunpituus ja männänhalkaisija

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

OK
Ari 1622
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Re: iskunpituus ja männänhalkaisija

Viesti Kirjoittaja junnu »

Voisko tuon 212 kampuran paiskoa 235 lohkoon?
puh.050-3748237
#3078
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: iskunpituus ja männänhalkaisija

Viesti Kirjoittaja Jope »

212:ssa on sama kampura kuin 202:ssa. Jos sulla on 235-lohko, laita 205:n kampura jos haluat kaksilitraisen siitä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Re: iskunpituus ja männänhalkaisija

Viesti Kirjoittaja junnu »

jus joo muistinpa väärin nuo iskunpituudet..Olis tarkoitus saa satkuun maksimi kuutiot ja tuosta 235 lohkosta lähteä rakentelemaan.Olisko mitään valmista reseptiä???
puh.050-3748237
#3078
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: iskunpituus ja männänhalkaisija

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

junnu kirjoitti:jus joo muistinpa väärin nuo iskunpituudet..Olis tarkoitus saa satkuun maksimi kuutiot ja tuosta 235 lohkosta lähteä rakentelemaan.Olisko mitään valmista reseptiä???
2.3 kampura ja poraus 93mm- tilavuus 2445cm3
tai sitten otat 2.3 lohkon ja porautat 93 mm
Ari 1622
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Re: iskunpituus ja männänhalkaisija

Viesti Kirjoittaja junnu »

nythän mä sen honasin,mitä piti kysyä :D sopiiko 2.3 kampura 212 lohkoon eli 2.1.sen lohkoon?
puh.050-3748237
#3078
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: iskunpituus ja männänhalkaisija

Viesti Kirjoittaja aero »

Aihetta on just hiljattain puitu tuolla, joten siihen on helppo tutustua alustavasti odottamatta että asioita kirjoitetaan heti uudestaan :).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: iskunpituus ja männänhalkaisija

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

junnu kirjoitti:nythän mä sen honasin,mitä piti kysyä :D sopiiko 2.3 kampura 212 lohkoon eli 2.1.sen lohkoon?
en tiedä sopiiko 2,3 kampura 2,1 lohkoon joutuuko työstämään muutakin kuin
vastapainolimppuja B koneeseen on sovitettu 2,3 kampura (jokkiskone)
mutta hirvee työmaa on joutuu vielä työstämään sylinterin alapäätä että sopii pyörimään
ja lohkosta seinämää melkein puhki ettei ainakaan siihen koneeseen kannata sovittaa,
jos jollain olis 2,1 lohko ja 2,3kampura irrallaan niin kiva jos joku koe sovittas mitenkä mahtuu kankien kanssa pyörimään jos tai ei sovi.
Ari 1622
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: iskunpituus ja männänhalkaisija

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Niin pitäähän siihen sitten olla vaihdelaatikkokin, että näkee miten käy öljypohjan kanssa...
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: iskunpituus ja männänhalkaisija

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

duuduu kirjoitti:Niin pitäähän siihen sitten olla vaihdelaatikkokin, että näkee miten käy öljypohjan kanssa...
se riittää kun työstää noin 6mm pois vastapainoista,jos tarvii
B koneessa tuon operaation jälkeen sopii pyörimään kampura,mutta kun siihen lisätään kanget niin sen jälkeen alkaa se hauskuus :mrgreen:
Ari 1622
Vastaa Viestiin