Saab 900i 2,1 vm. -92 lämpöaikakytkin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
yhdeksänsataa
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: La Touko 03, 2014 11:05

Saab 900i 2,1 vm. -92 lämpöaikakytkin

Viesti Kirjoittaja yhdeksänsataa »

Missä sijaitsee lämpöaikakytkin tuossa moottorissa? Kuvia moottorista: http://aijaa.com/7K5sT2
Kuva 2: http://aijaa.com/9sWHWx Ja ongelmana on se että auto ei lähde käyntiin muulloin kuin kuivalla ja lämpöisellä ilmalla, ja silloinkin aika nihkeästi, niin voisiko vika olla lämpöaikakytkimessä, ja mistä uuden osan voisi hankkia kohtuu halvalla?
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: Saab 900i 2,1 vm. -92 lämpöaikakytkin

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

http://www.motonet.fi/fi/varaosat/497/2 ... ne-Anturit

Tuotenumero: 37-3128
Tuote: Lämpötilananturi BOSCH"i"sininen, tämä on tarvike.
tai
Tuotenumero: 37-3584
Tuote: Bosch-ruiskuanturi sininen.
Tämä alempi on parempi. Eli bosch-tuote.

Imusarjan puolella 2 ja 3 imukanavien välissä.

ps. lämpöaikakytkin on vain 8 venttiilisissä.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
yhdeksänsataa
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: La Touko 03, 2014 11:05

Re: Saab 900i 2,1 vm. -92 lämpöaikakytkin

Viesti Kirjoittaja yhdeksänsataa »

Kiitos selvennyksestä.
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: Saab 900i 2,1 vm. -92 lämpöaikakytkin

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

No, onkos vika korjattu? Ja mikä auttoi?
Olisi muillekki tiedoksi, jos korjaantui käynnistysongelma.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
yhdeksänsataa
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: La Touko 03, 2014 11:05

Re: Saab 900i 2,1 vm. -92 lämpöaikakytkin

Viesti Kirjoittaja yhdeksänsataa »

Lämpöanturi tuli vaihdettua ja kyllä auto hieman paremmaksi muuttui, vaan kostealla/kylmällä säällä auto ei lähde edelleenkään käyntiin, ja lämpöisellä säällä taas lähtee käyntiin. Ja kun auton saa käyntiin ja painaa nopeasti kaasua, auto alkaa röpöttämään, kun taas rauhallisella kaasun painamisella ongelmaa ei ole. Tyhjäkäyntiä auto käy normaalisti.
yhdeksänsataa
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: La Touko 03, 2014 11:05

Re: Saab 900i 2,1 vm. -92 lämpöaikakytkin

Viesti Kirjoittaja yhdeksänsataa »

Pieni vihje jälleen.. Autoa kun koittaa startata, ensimmäisellä starttaus yrityksellä näyttäisi että akkussa ei olisi yhtään virtaa, kääntää virrat pois ja takaisin päälle, niin ei mitään ongelmaa. Auto on ennenkin tehnyt tuota samaa.
Vastaa Viestiin