2.1 Etanoliksi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

2.1 Etanoliksi

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Tuosta löytyy aika hajanaista tietoa joten kysely pystyyn...

Jos polttoaine vaihdetaan E85:seen ilman fleksituneja ynnä muita.

menisikö muutos isommilla suuttimilla +säädöllä?
Ja mites tuon sytkän säätö toimii tuossa Ezk autossa?

Olis testissä T16 suuttimet 280-150-712 kävivät ainakin tuolla 40-50% seoksella julmetun rikkaalla.
voisiko tuo toimia pelkällä e85:sella? Noilla suuttimilla?
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 2.1 Etanoliksi

Viesti Kirjoittaja sarka »

Usein hoettu, että suuttimien pitää antaa 30% enemmän bensaa ja kk-suuttimen pitää olla isompi (k-jet). Sitten pelkällä etanolilla seos kohdalleen, ja ajetaan hamaan tulevaisuuteen asti sillä. Bensansuodatin ja öljyt vissiin kannattaa vaihdella piakkoin etanoliin vaihtamisen jälkeen...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Saabmasa
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 14:32

Re: 2.1 Etanoliksi

Viesti Kirjoittaja Saabmasa »

Ajattelin samaa omaan 2,1:seen. Kokeilinkin, ei hyvä. Olen ymmärtänyt viesteistä, että turbotonta satkua ei kannata yrittää etanolille. turboista: kts 'refuel' - ketju.
Vastaa Viestiin