jäähdytinnesteet taivaalle?
jäähdytinnesteet taivaalle?
Vaihdoin viime viikolla jäähdytinnesteet ja huuhtelin puutarhaletkulla järjestelmän niin kauan, että puhdasta alkoi tulemaan.
Tänä aamuna saabi (-88 900i) savutti tiet tukkoon ja jäähdytinnestettä oli mennyt varmaan litra. Lisäksi Kone ei lämminnyt normaaliin mittariasentoon.
Tukos jossakin? missä? termostaatissa? Missä se sijaitsee, kun nyt ei ole matkassa ohjekirjaa.
Kiitos.
Tänä aamuna saabi (-88 900i) savutti tiet tukkoon ja jäähdytinnestettä oli mennyt varmaan litra. Lisäksi Kone ei lämminnyt normaaliin mittariasentoon.
Tukos jossakin? missä? termostaatissa? Missä se sijaitsee, kun nyt ei ole matkassa ohjekirjaa.
Kiitos.
Missä päin asustelet? Jos on päässyt pakkaselle ja siellä on ollut jossain mutkassa pelkkää vettä ja jäätynyt???
Termari irti ja kattilaan. Näet aukeaako se.
Olet varmaan ilmannut koko tzydeemin niin kuin pitää??? Lämppäri kuumalla ja alaletkusta tunsit, että nyt kiertää... Ilmausruuvista tuli kaikki ilmat pihalle.
Aikas kumma, että normaalissa nesteenveihdossa tekee nuin. Jos se oikein savutti ja oli se imelä jäähdytinnesteen haju, niin sitten on tapahtunut jotain ikävää
Muut kanssa ehdotuksia kehiin...
-H-
Termari irti ja kattilaan. Näet aukeaako se.
Olet varmaan ilmannut koko tzydeemin niin kuin pitää??? Lämppäri kuumalla ja alaletkusta tunsit, että nyt kiertää... Ilmausruuvista tuli kaikki ilmat pihalle.
Aikas kumma, että normaalissa nesteenveihdossa tekee nuin. Jos se oikein savutti ja oli se imelä jäähdytinnesteen haju, niin sitten on tapahtunut jotain ikävää
Muut kanssa ehdotuksia kehiin...
-H-
Jep ohjeiden mukaan tein, Helsingissä asustelen. valmiiks sekotettua nestettä laitoin.hessu75 kirjoitti:Missä päin asustelet? Jos on päässyt pakkaselle ja siellä on ollut jossain mutkassa pelkkää vettä ja jäätynyt???
Termari irti ja kattilaan. Näet aukeaako se.
Olet varmaan ilmannut koko tzydeemin niin kuin pitää??? Lämppäri kuumalla ja alaletkusta tunsit, että nyt kiertää... Ilmausruuvista tuli kaikki ilmat pihalle.
Aikas kumma, että normaalissa nesteenveihdossa tekee nuin. Jos se oikein savutti ja oli se imelä jäähdytinnesteen haju, niin sitten on tapahtunut jotain ikävää
Muut kanssa ehdotuksia kehiin...
-H-
Tarkistin öljyt, ei vettä seassa.
Ompa kummaa...
No niin. Töistä lähtiessäni öljyt oli muuttunut haarmaaksi, v...u.
Kansipahvi taitaa olla palanut?? vai onko muita vaihtoehtoja?
En usko moottorin halkeamiseen, koska sinne meni 5l jäähdytin nestettä ja n.3litraa vettä eli 2litraa oli jäänyt "huuhtelu vettä". Tämän jälkeen ajoin onnellisesti n. 200km.
Voiko olla muuta vaihtoehtoa kuin palanut kansipahvi?
Auttakaa, saabistina vasta 2,5viikkoa...
Kansipahvi taitaa olla palanut?? vai onko muita vaihtoehtoja?
En usko moottorin halkeamiseen, koska sinne meni 5l jäähdytin nestettä ja n.3litraa vettä eli 2litraa oli jäänyt "huuhtelu vettä". Tämän jälkeen ajoin onnellisesti n. 200km.
Voiko olla muuta vaihtoehtoa kuin palanut kansipahvi?
Auttakaa, saabistina vasta 2,5viikkoa...
Voi olla myös haljennut kansi, kannattaa halkeamat tarkastaa todella tarkkaan. Omaani teetin tutulla kansirempan ja oli oikeen koneistamossa hierottavana, mutta kansi olikin halki prkl eivätkä edes huomanneet. Kallis remppa tuli tehtyä siis aivan turhaan.babar kirjoitti: Voiko olla muuta vaihtoehtoa kuin palanut kansipahvi?
Auttakaa, saabistina vasta 2,5viikkoa...
Käytettyjä 8v kansia on maailma väärällään, hinnat n. 20-100e.
En tiedä kannattaako edes lähteä kyselemään siitä halkeamasta, mikäli siellä sellainen on. Sen korjaaminen voi tulla maksamaan yllättävän paljon. Purkukansia löytyy varmasti hyväkuntoisia ja edullisesti. Jos tarve vaatii, niin sijoita uuteen kanteen ja käytät sen plaanauksessa ja mahdollisesti huollatat venttilit. Sitten voit vaihtaa sylinterikannen "lennosta".
Toisaalta, halkeamaa ei voi todeta irroittamatta kantta paikaltaan. No, ei nuo yleensä hirveän herkästä halkeile. Pahin paikka on 2 ja 3 pyttyjen pakoventtiilien välistä. Todennäköisesti selviät vain kansipahvin vaihdolla.
Matti
Toisaalta, halkeamaa ei voi todeta irroittamatta kantta paikaltaan. No, ei nuo yleensä hirveän herkästä halkeile. Pahin paikka on 2 ja 3 pyttyjen pakoventtiilien välistä. Todennäköisesti selviät vain kansipahvin vaihdolla.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Jos ei löydy halkeamia, tartteeko kantta käyttää koneistamolla, jotta varmistuisi kannen suoruudesta? Ja mikäköhän hinta-arvio? Kone ei keittänyt.G-mies kirjoitti:
Toisaalta, halkeamaa ei voi todeta irroittamatta kantta paikaltaan. No, ei nuo yleensä hirveän herkästä halkeile. Pahin paikka on 2 ja 3 pyttyjen pakoventtiilien välistä. Todennäköisesti selviät vain kansipahvin vaihdolla.
Matti
-Öljy siis harmaantunut
-Paisuntasäiliössä pakokaasuja
-Jäähdytysnesteitä pakoputkesta kaasuina
okaalto puhuu asiaa,
Se proppu, mihin lohkolämppärin elementti tulee, on hyvä tyhjennysproppu myös.
Itse tein vanhempien satku kauppakassiin kansirempan ja plaanaus maksoi 50€ Stadissa. palikoiden pesu kuului hintaa, luonnollisesti.
Saabin kansi on niin vahva, että en usko siellä mitään halkeamia olevan. Juu gotta biliiv!
Laitan sinne yhteystiedot, kun saan kaverini kiinni, joka sen muistaa =)
-H-
Se proppu, mihin lohkolämppärin elementti tulee, on hyvä tyhjennysproppu myös.
Itse tein vanhempien satku kauppakassiin kansirempan ja plaanaus maksoi 50€ Stadissa. palikoiden pesu kuului hintaa, luonnollisesti.
Saabin kansi on niin vahva, että en usko siellä mitään halkeamia olevan. Juu gotta biliiv!
Laitan sinne yhteystiedot, kun saan kaverini kiinni, joka sen muistaa =)
-H-