900 2,1 ei käynnisty.
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
900 2,1 ei käynnisty.
hei nyt tuo 2,1 jäi taas kaupan pihaan eli: startatessa vain naksahti ja toisen kerran se käynnistyi. Ongelma syksyllä lähen poistui kun vaihdettiin uusi akku. Virtalukon pohja tuli mullekin heti mieleeni (ollut kahdes satkus sama ongelma) mutta miksi se sitten parani niin paljon uudesta akusta ?. nyt auto toiminut kuukais kaupalla hienosti mutta 2kertaa jättäny kaupan pihaan auto tällöin starttaa mutta ei käynnisty. Vaihdettiin sytytys yksikkö tosta romu-saabista taas toimi kun 2 tuntii huilasi. pakko olla muussa vika kun sytkäyksikössä, koska vaikka toi 2v seisseestä romusta onkin nypätty niin ei siinä tollasta vikaa ollut kun se tohon pihaan jäi elinluovuttajaksi ja silläkin ajettu n 220 000. vai..?
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900 2,1 ei käynnisty.
kun vika ilmenee tuleeko kipinä ja käykö polttoaine pumppu?
noilla saa haarukoitua jo monta vikaa pois.
esim. viallinen polttoainepumppu voi oireilla noin.
noilla saa haarukoitua jo monta vikaa pois.
esim. viallinen polttoainepumppu voi oireilla noin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
Re: 900 2,1 ei käynnisty.
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Re: 900 2,1 ei käynnisty.
Lainataanhan teemaan sopivaa aihetta.
Eli siis otsikon mukainen kulkupeli ja ongelma kyseessä. Otin eilen pois talvisäilöstä ja iskin akun kiinni. No, akussa ei ollut virtaa joten eikun yöksi laturiin. Tänään sovittelin akun uudelleen paikalleen, mutta ei suostu käynnistymään. Konetta pyörittää, mutta ei "lupaile" ja jättää käynnistymättä. Vianetsintää tein sen verran, että tulpat katsoin, oli kunnossa ja antoi kipinää.
Polttoainepumppuasiaan en sen sijaan saanut tolkkua. Miten tuon toiminnan pystyy tarkastamaan? Kuivatut tulpat vaikuttivat saavan kuitenkin bensaa itseensä, mitä hämmästelin.
Osaisiko joku auttaa osaamatonta?
Eli siis otsikon mukainen kulkupeli ja ongelma kyseessä. Otin eilen pois talvisäilöstä ja iskin akun kiinni. No, akussa ei ollut virtaa joten eikun yöksi laturiin. Tänään sovittelin akun uudelleen paikalleen, mutta ei suostu käynnistymään. Konetta pyörittää, mutta ei "lupaile" ja jättää käynnistymättä. Vianetsintää tein sen verran, että tulpat katsoin, oli kunnossa ja antoi kipinää.
Polttoainepumppuasiaan en sen sijaan saanut tolkkua. Miten tuon toiminnan pystyy tarkastamaan? Kuivatut tulpat vaikuttivat saavan kuitenkin bensaa itseensä, mitä hämmästelin.
Osaisiko joku auttaa osaamatonta?
Saksalainen vaunu ja Italialainen mopo, sekä myös
900i 2.1 16v -92
--
ex. 90 5-speed -85, 99 -84
900i 2.1 16v -92
--
ex. 90 5-speed -85, 99 -84
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24006
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 2,1 ei käynnisty.
mites se akun kunto? sähköruisku vaatii hiukan enemmän.
kerta kipinä tulee ni voi kokeilla kaataa bensaa suoraan imusarjaan jos hörähtää on bensapuolella vikaa.
kerta kipinä tulee ni voi kokeilla kaataa bensaa suoraan imusarjaan jos hörähtää on bensapuolella vikaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 2,1 ei käynnisty.
Akkupuoli kunnossa. Pitääpä tuo imusarjavinkki kokeilla kun auton luo menen tiistaina. Jos vaikka auttaisi asiassa eteenpäin… Tai masentaisi lisää.nalleolut kirjoitti:mites se akun kunto? sähköruisku vaatii hiukan enemmän.
kerta kipinä tulee ni voi kokeilla kaataa bensaa suoraan imusarjaan jos hörähtää on bensapuolella vikaa.
Muitakin vinkkejä otetaan toki vastaan, niin voi kokeilla kaikki kerralla.
Saksalainen vaunu ja Italialainen mopo, sekä myös
900i 2.1 16v -92
--
ex. 90 5-speed -85, 99 -84
900i 2.1 16v -92
--
ex. 90 5-speed -85, 99 -84
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24006
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 2,1 ei käynnisty.
vikakoodien lukua voi harkita.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
Re: 900 2,1 ei käynnisty.
oliskohan kampiakselin asentotunnistin..
niitä on kuulemma näistä kans mennyt. Aluperäisenä niitä ei enää saa. Sama osa käy tonnareihinkin.
niitä on kuulemma näistä kans mennyt. Aluperäisenä niitä ei enää saa. Sama osa käy tonnareihinkin.
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 900 2,1 ei käynnisty.
Samaa vikakohdetta ehdottaisin. Eikö ole sammunut ajossa?
Tuo meitin sammui ajossa yhtäkkiä. Monet kerrat.
Jos sammuu ajossa, niin vilkaise heti kierroslukumittariin ja anna vaihteen olla sen aikaa
päällä. Eli moottori pyörii, jos viisari putoo nollaan niin anturi on tod.näk. viallinen.
Tuo meitin sammui ajossa yhtäkkiä. Monet kerrat.
Jos sammuu ajossa, niin vilkaise heti kierroslukumittariin ja anna vaihteen olla sen aikaa
päällä. Eli moottori pyörii, jos viisari putoo nollaan niin anturi on tod.näk. viallinen.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: 900 2,1 ei käynnisty.
Jos antaa kipinää niin ei taida olla kampuran anturi?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 900 2,1 ei käynnisty.
Marko AGouldenwind kirjoitti:hei nyt tuo 2,1 jäi taas kaupan pihaan eli: startatessa vain naksahti ja toisen kerran se käynnistyi.Esaju kirjoitti:Lainataanhan teemaan sopivaa aihetta.Marko A kirjoitti:Jos antaa kipinää niin ei taida olla kampuran anturi?
Tässä on käsittelyssä kaksi eri autoa ja vikaa. Kummalle vastasit? Ketjun aloittajan autosta ei tiedetä antaako kipinää vai ei. Tai en sitten hoksaa..........
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: 900 2,1 ei käynnisty.
Sorryt kun en lukenut tarkkaan.
Mutta korjataan, eli jos tulee kipinä, ei voi olla kampuran anturi. Jos ei kipinää ja oireet nuo edelläkuvatut niin todennäköisesti kampiakselin asentoanturi.
Itse tappelin yhden satkun kanssa tuon anturin tiimoilta. Alkoi vikoa lämpimänä. Oli aika vaikea paikallistaa vika, kun se aina hävisi kun auto jäähtyi tutkiessa.
Mutta korjataan, eli jos tulee kipinä, ei voi olla kampuran anturi. Jos ei kipinää ja oireet nuo edelläkuvatut niin todennäköisesti kampiakselin asentoanturi.
Itse tappelin yhden satkun kanssa tuon anturin tiimoilta. Alkoi vikoa lämpimänä. Oli aika vaikea paikallistaa vika, kun se aina hävisi kun auto jäähtyi tutkiessa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 900 2,1 ei käynnisty.
Kampiakselin asento tunnistimen voi mitata helposti --> http://townsendimports.com/Web/electric ... sensor.htm
Bensapumpun voi myös helposti tarkistaa syöttämällä pumpulle suoran virran esim. takasumuvalojen liitännästä. jos pyörii niin pumppu toimii.
Onko startti kunnossa? Itsellä oli samanmoinen oire, kun startti oli hirmuisen paskainen. Mutta jos pyörittää normaalisti niin vika ei ole siinä sitten.
Gouldenwind: Kipinää odotellaan tuleeko?
Bensapumpun voi myös helposti tarkistaa syöttämällä pumpulle suoran virran esim. takasumuvalojen liitännästä. jos pyörii niin pumppu toimii.
Gouldenwind kirjoitti:hei nyt tuo 2,1 jäi taas kaupan pihaan eli: startatessa vain naksahti ja toisen kerran se käynnistyi.
Onko startti kunnossa? Itsellä oli samanmoinen oire, kun startti oli hirmuisen paskainen. Mutta jos pyörittää normaalisti niin vika ei ole siinä sitten.
Gouldenwind: Kipinää odotellaan tuleeko?
Saab 99 GL 2.1 16v 1984 (projekti)
Saab 9000 2.3 CSE vm. 1993
Saab 9000 2.3 CSE vm. 1993
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
Re: 900 2,1 ei käynnisty.
vika on ohi kun mennään potilasta katsomaan ja sytkäyksikkö on vaihdettu. eli kipänää tulee. Mistähän saisi tuollaisen anturin niin saiis edes testata?? marmoritiskillä ei ollut eikä motonetissä
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Re: 900 2,1 ei käynnisty.
Mitähän anturia mahdat tällä tarkoittaa? Kampiakselin asentotunnistin?Gouldenwind kirjoitti:Mistähän saisi tuollaisen anturin niin saiis edes testata?? marmoritiskillä ei ollut eikä motonetissä
Kampiakselin asentotunnistimen kunto kannattaa tarkistaa mitaamalla yleismittarilla edellisen postaukseni linkin mukaisesti. Helpoin tapa sulkea yksi vika pois. Uusia ei tiettävästi löydä kovinkaan helposti. Jos anturi on sökö niin osto palstalle ilmoitus niin luulisi löytyvän purkuosa. jos en nyt ihan väärin muista niin jotkin tonnarin kampiakselin asentotunnistimet käy kans? voiko joku tän varmistaa?
Niin ja jos kipinä tulee puolalle asti niin kampiakselin asentotunnitin on ehyt. tarkista puolan- ja tulpan johdot ja mahdollisesti tulpat.
Ja saa bensaa?
Saab 99 GL 2.1 16v 1984 (projekti)
Saab 9000 2.3 CSE vm. 1993
Saab 9000 2.3 CSE vm. 1993