Etukallistuksenvakaajan ulompi hela
Etukallistuksenvakaajan ulompi hela
Kovin on tosiaan klappia etupään vakaajan pyöränpuoleisissa heloissa eli vaihtaa pitää. Onkohan tuo mitä motonet kauppaa iham laillinen eli hyvä ja sopiva:
KALLISTUKSEN VAKAAJAN OSIA SAAB 900 79--93
Hinta / 1 kpl ("koiranluu")
900 Etuvakaajan hela. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18-1017 3.70 ???
Sitä vaan ihmettelen, kun EPC:tä katselin, niin ulompi ja sisempi hela ei näytä samanlaisilta, mutta motonet tarjoaa vain yhtä mallia..
EPC:n osanumerot : sisempi, Kumiholkki
PartNo : 8990087
ja ulompi: Kannatin
PartNo : 8962664
Usage : RH
ja ne on vielä eri nimelläkin EPC:ssä.. kumiholkki/kannatin?
Ehkäpä sekoilen taas omiani!
KALLISTUKSEN VAKAAJAN OSIA SAAB 900 79--93
Hinta / 1 kpl ("koiranluu")
900 Etuvakaajan hela. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18-1017 3.70 ???
Sitä vaan ihmettelen, kun EPC:tä katselin, niin ulompi ja sisempi hela ei näytä samanlaisilta, mutta motonet tarjoaa vain yhtä mallia..
EPC:n osanumerot : sisempi, Kumiholkki
PartNo : 8990087
ja ulompi: Kannatin
PartNo : 8962664
Usage : RH
ja ne on vielä eri nimelläkin EPC:ssä.. kumiholkki/kannatin?
Ehkäpä sekoilen taas omiani!
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Tai sitten tilaat Pro-Car servicestä uretaanipuslat.
Et sekoile omiasi, muistaakseni motonetissä ei ollu sopivia päätyheloja myytävänä. Toi myytävä hela taitaa olla vaan se runkohela.
Kuva kertoo taas paljon:
http://www.speedparts.se/prod/res_fjadring_90.shtml
Haet ilmeisesti osaa nro: 14.
http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_bus_og900.shtml
(tässä kuvassa nro 4)
Et sekoile omiasi, muistaakseni motonetissä ei ollu sopivia päätyheloja myytävänä. Toi myytävä hela taitaa olla vaan se runkohela.
Kuva kertoo taas paljon:
http://www.speedparts.se/prod/res_fjadring_90.shtml
Haet ilmeisesti osaa nro: 14.
http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_bus_og900.shtml
(tässä kuvassa nro 4)
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Etukallistuksenvakaajan ulompi hela
Mistäs ton EPC:n löytää? (og900:seen)
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: Etukallistuksenvakaajan ulompi hela
Juurihan sitä joku täälläkin tarjosi, eikö tarjonnutkin??vuorpe kirjoitti:Mistäs ton EPC:n löytää? (og900:seen)
Mutta jos ei löydy, niin pistä vuorpe YV:llä tietojasi

edit. kas tuossa http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... hlight=epc
Viimeksi muokannut 900S, Ke Tammi 19, 2005 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
No hempskutti, nuohan ne! Eli 350kr on jotakuinkin 40€.. hmmm.. Onko kannattavaa laittaa uretaanit? Mielipiteitä kiitos!Teemu kirjoitti:Tai sitten tilaat Pro-Car servicestä uretaanipuslat.
Et sekoile omiasi, muistaakseni motonetissä ei ollu sopivia päätyheloja myytävänä. Toi myytävä hela taitaa olla vaan se runkohela.
Kuva kertoo taas paljon:
http://www.speedparts.se/prod/res_fjadring_90.shtml
Haet ilmeisesti osaa nro: 14.
http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_bus_og900.shtml
(tässä kuvassa nro 4)
Niin ja paljon kiitoksia Teemu avusta!!
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
koiranluut
moi en nyt mene varmaksi sanomaan mutta yleensä kallistuksenvakaajatangon tarvikekumit on alapalkinpuoleisia,jotka kieltämättä poikivat nopeammin kuin pyöränpuoleiset johtuen lähinnä öljyn ja kumin huonosta yhteishengestä
Jos tuolla on vielä kumia jäljellä niin puutarhaletkun pätkä, vulkanoiva teippi tjsp antaa kyllä apua väljyyteen vielä hyvän aikaa.
Itselle pitäis tulla tuonne eteen noin uretaaniset, saa nähä huomaako eroa.
Itselle pitäis tulla tuonne eteen noin uretaaniset, saa nähä huomaako eroa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Haulla löytyy seuraavaa rautalankaa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9595
Voihan se olla, että uretaaniset on liian "kovia", mutta ei kai nyt vakaajan päissä mikään rupea korkkaamaan.
Luulen, että noi on ainoa vaihtoehto "laakkosen tiskin" lisäksi.
Itse vaihdan varmaan keväällä noi uretaaniset. PCS:llä tais hinta olla just ton 40e/pari
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9595
Voihan se olla, että uretaaniset on liian "kovia", mutta ei kai nyt vakaajan päissä mikään rupea korkkaamaan.
Luulen, että noi on ainoa vaihtoehto "laakkosen tiskin" lisäksi.
Itse vaihdan varmaan keväällä noi uretaaniset. PCS:llä tais hinta olla just ton 40e/pari
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Niihin päiden heloihin saa tiukkuutta ostamalla sähkötöissä käytettävää kutistesukkaa joka sopii siihen tangon päähän. Sitten vaan lämmitetään ja se tarttuu tankoon. Mikä parasta, tangon päässä hiukan yli jätettynä kärki supistuu sopivasti pienemmäksi, eikä tuo kutistesukka juokse pois sieltä kumin sisältä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Rautalankaa on hankala saada riittävän tasaiseksi tuohon tankon ympärille.
Ja ilmastointiteippi kuluu turhan äkkiä pois...
Siis yleensä noi reiät kuluu soikeaksi ja siihen tuollaiset harakiriviritykset auttavat kun yleensä kumia on vielä sentti jäljellä mutta jonkun millin kolo venähtäny ettei tanko pysy keskellä.
Lisäksi tuo ei ole turvallisuuteen vaikuttavaa, ainakaan laillisilla nopeuksilla.
Ne on vaan törkeän kalliita mokomiksi kuminpalasiksi.
edit:typo

Ja ilmastointiteippi kuluu turhan äkkiä pois...
Siis yleensä noi reiät kuluu soikeaksi ja siihen tuollaiset harakiriviritykset auttavat kun yleensä kumia on vielä sentti jäljellä mutta jonkun millin kolo venähtäny ettei tanko pysy keskellä.
Lisäksi tuo ei ole turvallisuuteen vaikuttavaa, ainakaan laillisilla nopeuksilla.
Ne on vaan törkeän kalliita mokomiksi kuminpalasiksi.
edit:typo
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Tiedä sitten noista uretaanisista, mutta tilasimpa nyt sitten sellaiset
Ja kun kerran Motonet ei tuollaisia myy, niin voidaan olettaa, että Saab-liikkeessä ei alkuperäiset varmaan hinnoiltaan paljoa eroa noista uretaanisista.. Kokemuksia kerron, kunhan vain saan ne asennettua (vaikka eihän 2kpl sellaisia alustassa varmaankaan ihmeita tee).

9-5 2,3t Wagon `06 x 2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
itse vaihdoin kyseiset helat ja kiinnike kumit viime viikolla ja kyllä auton vakaus kurveissa parani. täytys varmaan vaihtaa taaksekin kallistuksen vakaavan helat kun vaan saa aikaseks tässä joku viikko jos tekis joniin vakaasta saabista vielä vakaamman.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Mitkä kiinnikekumit sä vaihdoit? Näkyykö tuossa kuvassa http://www.speedparts.se/prod/res_fjadring_90.shtmlantti.hakamaa kirjoitti:itse vaihdoin kyseiset helat ja kiinnike kumit .
9-5 2,3t Wagon `06 x 2