Etukallistuksenvakaajan ulompi hela

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Etukallistuksenvakaajan ulompi hela

Viesti Kirjoittaja 900S »

Kovin on tosiaan klappia etupään vakaajan pyöränpuoleisissa heloissa eli vaihtaa pitää. Onkohan tuo mitä motonet kauppaa iham laillinen eli hyvä ja sopiva:

KALLISTUKSEN VAKAAJAN OSIA SAAB 900 79--93
Hinta / 1 kpl ("koiranluu")
900 Etuvakaajan hela. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18-1017 3.70 ???

Sitä vaan ihmettelen, kun EPC:tä katselin, niin ulompi ja sisempi hela ei näytä samanlaisilta, mutta motonet tarjoaa vain yhtä mallia..
EPC:n osanumerot : sisempi, Kumiholkki
PartNo : 8990087

ja ulompi: Kannatin
PartNo : 8962664
Usage : RH

ja ne on vielä eri nimelläkin EPC:ssä.. kumiholkki/kannatin?

Ehkäpä sekoilen taas omiani!
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Tai sitten tilaat Pro-Car servicestä uretaanipuslat.
Et sekoile omiasi, muistaakseni motonetissä ei ollu sopivia päätyheloja myytävänä. Toi myytävä hela taitaa olla vaan se runkohela.

Kuva kertoo taas paljon:

http://www.speedparts.se/prod/res_fjadring_90.shtml

Haet ilmeisesti osaa nro: 14.

http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_bus_og900.shtml
(tässä kuvassa nro 4)
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Etukallistuksenvakaajan ulompi hela

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Mistäs ton EPC:n löytää? (og900:seen)
Saabiton saabisti
#1470
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: Etukallistuksenvakaajan ulompi hela

Viesti Kirjoittaja 900S »

vuorpe kirjoitti:Mistäs ton EPC:n löytää? (og900:seen)
Juurihan sitä joku täälläkin tarjosi, eikö tarjonnutkin??
Mutta jos ei löydy, niin pistä vuorpe YV:llä tietojasi :D

edit. kas tuossa http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... hlight=epc
Viimeksi muokannut 900S, Ke Tammi 19, 2005 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Teemu kirjoitti:Tai sitten tilaat Pro-Car servicestä uretaanipuslat.
Et sekoile omiasi, muistaakseni motonetissä ei ollu sopivia päätyheloja myytävänä. Toi myytävä hela taitaa olla vaan se runkohela.

Kuva kertoo taas paljon:

http://www.speedparts.se/prod/res_fjadring_90.shtml

Haet ilmeisesti osaa nro: 14.

http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_bus_og900.shtml
(tässä kuvassa nro 4)
No hempskutti, nuohan ne! Eli 350kr on jotakuinkin 40€.. hmmm.. Onko kannattavaa laittaa uretaanit? Mielipiteitä kiitos!
Niin ja paljon kiitoksia Teemu avusta!!
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Mulle on sanottu aikoinaan kun puslia vaihtelin ja kattelin uretaanisia, että rupiaa paikat hajoomaan kun ei anna puslat periksi...

Jämäkämpi ajotuntuma kylläkin tulée, ,,
harrip
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: To Syys 16, 2004 17:24
Paikkakunta: riihimäki

koiranluut

Viesti Kirjoittaja harrip »

moi en nyt mene varmaksi sanomaan mutta yleensä kallistuksenvakaajatangon tarvikekumit on alapalkinpuoleisia,jotka kieltämättä poikivat nopeammin kuin pyöränpuoleiset johtuen lähinnä öljyn ja kumin huonosta yhteishengestä
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Jos tuolla on vielä kumia jäljellä niin puutarhaletkun pätkä, vulkanoiva teippi tjsp antaa kyllä apua väljyyteen vielä hyvän aikaa.

Itselle pitäis tulla tuonne eteen noin uretaaniset, saa nähä huomaako eroa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
harrip
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: To Syys 16, 2004 17:24
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja harrip »

nojoo mutta rautalankaa tosta ohjeesta jäi kyllä puuttumaan
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Haulla löytyy seuraavaa rautalankaa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9595

Voihan se olla, että uretaaniset on liian "kovia", mutta ei kai nyt vakaajan päissä mikään rupea korkkaamaan.
Luulen, että noi on ainoa vaihtoehto "laakkosen tiskin" lisäksi.

Itse vaihdan varmaan keväällä noi uretaaniset. PCS:llä tais hinta olla just ton 40e/pari
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Niihin päiden heloihin saa tiukkuutta ostamalla sähkötöissä käytettävää kutistesukkaa joka sopii siihen tangon päähän. Sitten vaan lämmitetään ja se tarttuu tankoon. Mikä parasta, tangon päässä hiukan yli jätettynä kärki supistuu sopivasti pienemmäksi, eikä tuo kutistesukka juokse pois sieltä kumin sisältä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Rautalankaa on hankala saada riittävän tasaiseksi tuohon tankon ympärille. :lol:
Ja ilmastointiteippi kuluu turhan äkkiä pois...

Siis yleensä noi reiät kuluu soikeaksi ja siihen tuollaiset harakiriviritykset auttavat kun yleensä kumia on vielä sentti jäljellä mutta jonkun millin kolo venähtäny ettei tanko pysy keskellä.
Lisäksi tuo ei ole turvallisuuteen vaikuttavaa, ainakaan laillisilla nopeuksilla.
Ne on vaan törkeän kalliita mokomiksi kuminpalasiksi.

edit:typo
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Tiedä sitten noista uretaanisista, mutta tilasimpa nyt sitten sellaiset :D Ja kun kerran Motonet ei tuollaisia myy, niin voidaan olettaa, että Saab-liikkeessä ei alkuperäiset varmaan hinnoiltaan paljoa eroa noista uretaanisista.. Kokemuksia kerron, kunhan vain saan ne asennettua (vaikka eihän 2kpl sellaisia alustassa varmaankaan ihmeita tee).
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

itse vaihdoin kyseiset helat ja kiinnike kumit viime viikolla ja kyllä auton vakaus kurveissa parani. täytys varmaan vaihtaa taaksekin kallistuksen vakaavan helat kun vaan saa aikaseks tässä joku viikko jos tekis joniin vakaasta saabista vielä vakaamman.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

antti.hakamaa kirjoitti:itse vaihdoin kyseiset helat ja kiinnike kumit .
Mitkä kiinnikekumit sä vaihdoit? Näkyykö tuossa kuvassa http://www.speedparts.se/prod/res_fjadring_90.shtml
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Vastaa Viestiin