Mittaristosta
Mittaristosta
Jo auton hankinnasta lähtien on kierrosmittari kiukutellut, välillä pelaa hyvin, välillä pomppaa tappiin. Vikaa on haettu johdoista ja sytkäyksiköstä eikä ole ratkennut.
Ajattelinkin sitten, jos vaihtais tuohon mittariston -87 autosta. Tämä on siis -85. Sopiiko heittämällä?
Entäs sitten, ku tuossa vaihtomittaristossa on about 200tkm liikaa mittarissa, onkohan tuohon jotain konstia? Olis kiva saada ees tontille kilometrit...
Ajattelinkin sitten, jos vaihtais tuohon mittariston -87 autosta. Tämä on siis -85. Sopiiko heittämällä?
Entäs sitten, ku tuossa vaihtomittaristossa on about 200tkm liikaa mittarissa, onkohan tuohon jotain konstia? Olis kiva saada ees tontille kilometrit...
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Mittaristosta
Mittaristo muuttuu jossain vaiheessa, varmaan n. 87-88, mutta jos varoitusvalot ovat samassa järjestyksessä, niin pitäisi toimia.
Mittaristo purkaantuu osiin, jokainen mittari on oma mittarinsa siinä kehikossa. Voit siitä sekoitella esim. oman nopeusmittarin vaihtomittaristoon tai ottaa vaihtomittaristosta pelkän kierroslukumittarin omaan mittaristoosi.
Mittaristo purkaantuu osiin, jokainen mittari on oma mittarinsa siinä kehikossa. Voit siitä sekoitella esim. oman nopeusmittarin vaihtomittaristoon tai ottaa vaihtomittaristosta pelkän kierroslukumittarin omaan mittaristoosi.
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Re: Mittaristosta
meillä oli kanssa - 89 16 venasessa kiekkamittarin hyppelyä. siinä oli pääteaste integroitu puolaan, ja sen paketin vaihto rauhoitti kiekkamittaria.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Mittaristosta
Puolaakin olen kokeillut kahdella (vanhalla) saabin orggispuolalla, nyt on paikollaan bilteman sininen tehopuola... Ei tullut lisää tehoja 

SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Mittaristosta
kokeile pääteastetta vaihtaa.. jo ei oo, niin multa löytyy
-----------------
-----------------
sarka kirjoitti:Puolaakin olen kokeillut kahdella (vanhalla) saabin orggispuolalla, nyt on paikollaan bilteman sininen tehopuola... Ei tullut lisää tehoja
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Mittaristosta
Juuh kokeiltu boschilaisilla ja economyillä ja parilla vanhalla joista ei tiedä mitä ne onstara kirjoitti:kokeile pääteastetta vaihtaa.. jo ei oo, niin multa löytyy

SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Mittaristosta
Pieniä eroja oli myös 84 ja 86 turbojen välillä. Olisiko jälkimmäiseen tullut Check Engine ikoni vasempaan kulmaan vaikka se ei T8 mallissa ole käytössä.
Pelkän nopeusmittarin voi tietty siirtää vanhasta uuteen mittaristoon niin säilyy kilometrit.
Pelkän nopeusmittarin voi tietty siirtää vanhasta uuteen mittaristoon niin säilyy kilometrit.
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2014 21:00
- Paikkakunta: Salo
Re: Mittaristosta
Semmonen varovainen ensimmäinen kysymys.
Toivottavasti ei ole edes väärä ajatuksen tasolla.
Itsellä omassa kello kieroslukumittarin paikalla. Saako siihen suht helposti alkuperäisen kiekkamittarin jostain vastaavan ikäisestä OG900i:stä? 2.0i 8v kyseessä. Auto on museointi tasoisessa kunnossa joten mietin vaan että onko tuo jo turhaa tuunausta? Kyllähän sitä on iät ja ajat ilman runtukelloja ajettu, mutta kytee tuollainen ajatus vaan...
Toivottavasti ei ole edes väärä ajatuksen tasolla.
Itsellä omassa kello kieroslukumittarin paikalla. Saako siihen suht helposti alkuperäisen kiekkamittarin jostain vastaavan ikäisestä OG900i:stä? 2.0i 8v kyseessä. Auto on museointi tasoisessa kunnossa joten mietin vaan että onko tuo jo turhaa tuunausta? Kyllähän sitä on iät ja ajat ilman runtukelloja ajettu, mutta kytee tuollainen ajatus vaan...
Saab 900i -90
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Mittaristosta
Vaihdoin omaani ison kellon tilalle kierroslukumittari-kello yhdistelmän saman ikäisestä ja lähti heti pelaamaan ilman ongelmia. Sama onnistui pojan -88:n kanssa. On niihin saanut kierroskellon lisävarusteena. Appiukko aikoinaan vaihdatti heti sellaisen uuteen 900c autoonsa.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2014 21:00
- Paikkakunta: Salo