Tässä vähän suunnittelin mahdollisesti maalaavani takalokarit kokonaan, jos ei sumurajojen häivyttely onnistu tyydyttävästi. Tulis paljon parempi ja helpompaakin olisi, jos oopperaikkunat irrottais. Pitäisi kromilista/-nauhakin uusia oopperalasille ja takaluukun lasille, löytyyköhän mistään?
Samalla sitten, jos laseja irrottelee, niin ois kätevä tummentaa niitä. Ja jos sille tielle lähtee niin pitäs takaovista saada pikkuikkunatkin irti
Vinkkejä/linkkejä, en oikein haulla löytänyt mitään rakentavaa
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Oon tehny tuon sata kertaa ja se ei oo rakettitiedettä, mutta pitää ottaa sisältä oopperaikkunoitten ympärillä oleva pahviverhoilu sekä ovipahvit irti. Soita vaikka, neuvon, kirjoittaa on turhan pitkä juttu. Numero sulla on varmaan tallessa osakauppojen myötä.
Kirkasta koristelistaa sai ainakin takaikkunaan ja ehkä tuulilasiinkin Oitraconilta Raumalta. Oopperaikkunoiden suhteen en osaa sanoa, mistä sitä voisi saada.
Kuva on kamalan epätarkka, mutta muodon nähnee tuostakin
Leveys litteältä osalta 7 mm
Leveys pyöreältä osalta 4,5 mm
Paksuus 3 mm
Tuo pätkä on siis oopperalasin takakulmasta ja alunperin ollut kromipintainen... Jos jollain on vihiä, mistä voisi saada vastaavaa, niin linkkiä/vinkkiä
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Takalasi, tuulilasi ja takasivulasit olen joskus irroittanut ja asentanut. Tuulilasin kohdalla kaarevuus asettaa paljon haasteita, mutta ei se mahdoton ole. Jos purkuautosta on tarkoitus ottaa tuulilasi ehjänä, on viisainta irroittaa lukkolista ja leikata tiiviste rikki, jolloin lasin saa irti turvallisesti ehjänä. Vastaanottaja autosta sitten voi vähän suruttomammin irroittaa lasin, kunhan vaan tiiviste säilyy ehjänä. Pääpiirteittäin nuo lasit lähtee näin: lukko lista pois ja irroitushan on raaka homma, käännetään tiivisteen huuli vähitellen karmin ulkopuolelle esim. tasakärkisellä ruuvimeisselillä. Asennuksessa vähän riippuu, yleensä asennus ilman lukkolistaa ja naru pujotetaan sinne tiivisteen uraan. Sitten naru kiskotaan vähitellen pois siten että narulla pikkuhiljaa nyhtäen tiivisteen huuli käännetään ikkunankarmin sisäpuolelle. Lukkolistan tämän jälkeen paikalleen. Poikkeus tästä tuli vastaan 99 combicoupen takasivulasien kanssa (eivät olleet avattavaa mallia). Lukkolista piti asentaa irrallaan ollessa ja koko hoito asennettiin narulla paikalleen. Takaoven pikkuikkunoita en ole irroitellut/asentanut.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01