90 museointi tulevaisuudessa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Darco
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 21:21

90 museointi tulevaisuudessa

Viesti Kirjoittaja Darco »

Alkaa nämäkin olemaan siinä iässä, että pian voi alkaa näitä museoimaan. Multa löytyy yksi aika hyvä tällänen, joku päällle 200 000 ajettu kohtuu siisti. Siistimmässä kunnossa mitä suurin osa noista mitä tiellä liikkuu. Kävi tosi nästisti kun viimein sai käymään, mutta ruiski bensapumpusta bensaa niin se sitten sammutettiin. Auto on seissyt mätävian takia jonkun aikaa ja satasella tuon pelastin metsäautoitumiselta. Oli sillon seissyt vajaan vuoden. Mun ymmärtääkseni olen neljäs omistaja.

Miten tarkkoja museotarkastajat on maalipinnan kunnosta? Mulla on tossa pari paikkamaalausta mitkä näkyy selvästi, muuten auto on kohtuu siisti. Takakaaret täytyy tehdä, niissä on ruostetta jonkun verran (muovien alta lähtenyt ruostuun). Miten toi museotarkastus yleisesti ottaen menee?

Laitan kuvia kunhan saan otettua.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: 90 museointi tulevaisuudessa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Maalipintaa saa tietysti paikata, mutta jos korjauksen näkee jo ihan "otsallaan" niin siitä voi tulla sanomista. Mielestäni hyvä onkin, ettei ihan pelkkä 30v iän täyttyminen riitä museostatukseen vaan auton pitää myös olla siisti. Voit toki ottaa yhteyttä paikalliseen tarkastajaan ja käydä näyttämässä autoa tuomiolla ennen varsinaista museoautotarkastusta.
pölkkäri
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: To Joulu 22, 2011 05:51

Re: 90 museointi tulevaisuudessa

Viesti Kirjoittaja pölkkäri »

Turun suunalla tuntus ainakin tietyn tarkastajan mielestä mikä vaan joka ikänsä puolesta täyttää mr.statuksen menee läpi oli kunto vähän niin ja näin 8O
mooritz
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: 90 museointi tulevaisuudessa

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Lievät sävyerot hyväksytään,siis uuden ja vanhan maalin ero. Konehuoneesta tarkkoja ja peräkontista.
Ruostetta ei saa näkyä.
Darco
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 21:21

Re: 90 museointi tulevaisuudessa

Viesti Kirjoittaja Darco »

Ton maalipaikan sävyero on sellanen että sen nyt näkee kaikki läheltä, mutta ei se sieltä silmille mun mielestäni pomppaa. Takaluukku on tosi hyvä, konetila orggiksen olonen, sisusta on hyvä. Ruostetta ei mun muistaakseni ole muualla kun niissä takapyöränkaarissa jotka pitää korjata. Jopa ovet ovat melko ruosteettomat. Listat täytyy hommata ja noi uudet merkit. Nykyset saab embleemit on hopeisia ja maalit on poissa.

Tossa kuvia:
http://oi61.tinypic.com/263vej4.jpg
http://oi62.tinypic.com/wbwgls.jpg
http://oi59.tinypic.com/k04j08.jpg

Takaluukusta en saanut enkä konehuoneesta kun ampiaisilla on siellä pesä, eikä viitti turhaan haalia niitä kimppuun. Täytyy hakea myrkkyä kaupasta, suihkuttaa sitä pesään ja juosta kovaa. Kerran sieltä jo sellanen pilvi lennähti kun avasin ton konepellin.

Viime kerralla konehuoneessa joku vihanen päästäinen oli tehnyt pesänsä tonne tulipellin viereen koloon...Siellä piti möykkää kun avasin konepellin. Ajattelin että olkoot siellä kun sillä oli jotain poikasiakin ja laitoin pellin kiinni. Luotokappaleetkin näyttää olevan laatutietoisia kun ei noissa muissa autoissa oli mitään pesiä ollut. :lol:


Mainitten nyt vielä ettei tästä tule käyttöautoa. Tämä siksi ettei kukaan saa päähänsä että koittaisin saada käyttöauton mr-rekkariin. Mulla on tuolla toinen 90 saabbi ja olds delta käyttiksinä, pian on 96 saabbikin ja toi 90 käyttis menee kunnostukseen.
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 90 museointi tulevaisuudessa

Viesti Kirjoittaja aero »

Darco kirjoitti:Takaluukusta en saanut enkä konehuoneesta kun ampiaisilla on siellä pesä, eikä viitti turhaan haalia niitä kimppuun. Täytyy hakea myrkkyä kaupasta, suihkuttaa sitä pesään ja juosta kovaa. Kerran sieltä jo sellanen pilvi lennähti kun avasin ton konepellin.
Ampparipesän kadottaminen pelkällä myrkyllä on sitten vaivalloista puuhaa. R-a-u-h-a-l-l-i-s-i-n liikkein pelti auki ja pesä esille, myrkkyä ympärille ja pesä riittävän pitkällä tikulla rauhallisin liikkein sopivilla hetkillä rikki. Edelleen rauhallisin liikkein pesän palaset toukkineen autosta ulos. Toukat voi tappaa yksitellen tai jopa kerralla, jos käyttää sopivaa kemikaaliannostusta ja/tai tulta apuna. Pesän palasten ollessa irrallaan voi vartija-amppareita vielä kiinnostaa toukat ja voivat niitä käydä kummastelemassa ja muutenkin jokunen vartija voi pörrätä entisen pesäpaikan ympärillä vielä päivän-pari.

Rauhallisuus on avainsana. EI äkkiliikkeitä, ei suoraa päällekäyntiä, ei mitään ärsyttävää. Lisäksi tietenkin kannattaa toivoa, ettei kyseessä ole aggressiivinen ampparilaji, mutta ne rauhallisemmatkin hermostuu jos käyt päälle kuin yleinen syyttäjä.

Ai mistäkö tiedän? Ei yhtään pistoa moneen vuoteen, vaikka joka vuosi tuntuu yksi pesä jostain löytyvän...

Kuva
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Darco
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 21:21

Re: 90 museointi tulevaisuudessa

Viesti Kirjoittaja Darco »

Joo, tai sitten käyn tuhoomassa ton talvella. Aika kiukkuisia tuntui olevan sen perusteella kun tonne tietämättömänä menin ja läväytin konepellin auki. Muutenkin tuntuu tuolta heti joku hyökkäävän päälle kun autoa menee lähelle.

Kyllä mun puolestani siellä saa olla, kun en autoa juuri nyt tartte.


Otin tosta Saabista muistaakseni laturin kun tossa käyttiksessä oli vääränlainen siivapyörä. Onko kellään lojumassa tollasta siivapyörää? MUlla oli sellanen perinteinen eikä tollanen ulospäin tuleva, ja katkoi hihnoja.
Vastaa Viestiin