Mitenkähän lienee uusien osien saatavuuden laita; itselläni olisi tarvetta kaasuläpän vaimentimelle, kaasuläppäkotelolle kokonaisuudessaan ja mm. lisäilmaluistille. En ole googlettelemalla löytänyt, oiskohan jollain parempaa tietoa?
Onko joku korvannut vastaavilla tai korjannut/kunnostanut vanhoja? Ei välttämättä tarvi olla alkuperäisiä osia itelle ainakaan.
Uusien osien saatavuudesta
Uusien osien saatavuudesta
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Uusien osien saatavuudesta
Kun keskustelu on näinkin kiihkeää, niin kysytään vielä sitten, olisiko jollakulla dokumenttia tai tietoa, miten tuo lisäilmaluisti pitäisi säätää?
Onko kukaan ranettanut hajonneen kaasuläpän vaimentimen toimivaksi, ja miten? Tuon sais varmaan pienellä taiteilulla avattua, mutta onko siitä sitten mitään hyötyä?
Onko kukaan ranettanut hajonneen kaasuläpän vaimentimen toimivaksi, ja miten? Tuon sais varmaan pienellä taiteilulla avattua, mutta onko siitä sitten mitään hyötyä?
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Uusien osien saatavuudesta
Kaasuläpän vaimennin lakkaa vaimentamasta varmaankin siksi, että sen ohut kumikalvo puhkeaa.
Ositin tonnariin uuden orkkis-vaimentimen 2003 ja sain sen muutaman vuoden päästä rikottua ajaessani rikkinäisellä moottoritukikumilla. Avasin vaimentimen, suoristin sen kuoren ja mankeloin takaisin kiinni. Kalvo oli ehjä, sillä olihan säädin uusi. Taisi se jotenkin tuon kaiken jälkeen vielä joten kuten toimia.

Ei taida päästä rikkinäisen kalvon ranetuksissa minkäänlaisille tuntipalkoille, vaikka sopivaa kalvoa jostain löytäisikin ja saisi sen tuonne vaihdettua. Uusiakin hidastimia voi ehkä vielä jostain löytää.
Ositin tonnariin uuden orkkis-vaimentimen 2003 ja sain sen muutaman vuoden päästä rikottua ajaessani rikkinäisellä moottoritukikumilla. Avasin vaimentimen, suoristin sen kuoren ja mankeloin takaisin kiinni. Kalvo oli ehjä, sillä olihan säädin uusi. Taisi se jotenkin tuon kaiken jälkeen vielä joten kuten toimia.


Ei taida päästä rikkinäisen kalvon ranetuksissa minkäänlaisille tuntipalkoille, vaikka sopivaa kalvoa jostain löytäisikin ja saisi sen tuonne vaihdettua. Uusiakin hidastimia voi ehkä vielä jostain löytää.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00