Vinkkejä kaivataan
Vinkkejä kaivataan
Käytinpä saabin katsastuksessa. Muuten meni hyvin paitsi että päästöistä pomppasi HC arvo huiteli tyhjä käynnillä 300-650. Saisi olla vain 100.
Ei käy oikein tasaisesti tyhjä käynnillä. Kierroksilla arvot olivat hyvät. lappu kouraan ja vikaa paikantamaan! Eli mistäs kannattaisi alkaa vikaa paikantamaan???
Tulpat, virtajohdot, virran jakajan kansi ja pyörrin on vaihdettu vasta.
Autohan oli Saab 900i 16v 2.0i vm.1992
Ei käy oikein tasaisesti tyhjä käynnillä. Kierroksilla arvot olivat hyvät. lappu kouraan ja vikaa paikantamaan! Eli mistäs kannattaisi alkaa vikaa paikantamaan???
Tulpat, virtajohdot, virran jakajan kansi ja pyörrin on vaihdettu vasta.
Autohan oli Saab 900i 16v 2.0i vm.1992
Vapareissa on aina LH-Jet. Tuleeko vikakoodeja? Vääriä arvoja antava lambda-anturi tai ilmamassamittari ei kyllä anna vikakoodeja tosin. Voit kokeilla vaikka irrottamalla yksi kerrallaan liittimet niistä ja katsoa tasoittuuko käynti (menee oletusarvoille jos signaalia ei ole).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vaikuttaisi kyllä siinä tapauksessa olevan ilmamassamittarin vika. Voisi kannattaa kuitenkin vielä kokeilla lainaan toista mittaria, jos sattuisi löytymään joltain sopiva. Itselläni on Lucas, joten siitä ei valitettavasti ole apua.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Pistäkää kulkemaan postissa.. on ne postikulut pientä ostajankin kannalta vaikka kahteen suuntaan maksettuna, kunhan saa paikannettua vian.
(Ja tähän tukahdutettua jupinaa saamatta jääneistä postikuluista sekä muutaman euron suuruisista osien hinnoista.. ja ihan foorumilaiselta.. )
(Ja tähän tukahdutettua jupinaa saamatta jääneistä postikuluista sekä muutaman euron suuruisista osien hinnoista.. ja ihan foorumilaiselta.. )
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Vikakoodit CU 14 systeemi vm 1990 - 1992
moottori B 2021
Edellytykset : moottori normaali käyntilämpöinen , sytytys ajoitus oikea , kaikki ylimääräiset sähkölaitteet pois päältä.
1.Joutokäyntinopeus 850 rpm/min. Viat : Ei voi säätää, mutta tarkistettavia kohteita ilmavuodot alipaineletkuissa. Sähköiset tarkistukset.
CO- pitoisuus säädetään ilmamassamittarin sinetin alla olevasta ruuvista ( kat-autoa ei voi säätää ) . Ilmamassamittarin resistanssiarvot navoissa 1-6 jotka ovat päädyissä on 331-341Ω ± 1.0-1.6 % ( voi mitata irrallaan hyvällä mittarilla ) ja sen jälkeen osa paikalleen ja co-arvoa tarkastamaan. Huom..kat mallilla ±0.5 % .Co-ta ei voi säätää. Vika diagnoosi numero 13221
moottori B 2021
Edellytykset : moottori normaali käyntilämpöinen , sytytys ajoitus oikea , kaikki ylimääräiset sähkölaitteet pois päältä.
1.Joutokäyntinopeus 850 rpm/min. Viat : Ei voi säätää, mutta tarkistettavia kohteita ilmavuodot alipaineletkuissa. Sähköiset tarkistukset.
CO- pitoisuus säädetään ilmamassamittarin sinetin alla olevasta ruuvista ( kat-autoa ei voi säätää ) . Ilmamassamittarin resistanssiarvot navoissa 1-6 jotka ovat päädyissä on 331-341Ω ± 1.0-1.6 % ( voi mitata irrallaan hyvällä mittarilla ) ja sen jälkeen osa paikalleen ja co-arvoa tarkastamaan. Huom..kat mallilla ±0.5 % .Co-ta ei voi säätää. Vika diagnoosi numero 13221