Vinkkejä kaivataan

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Lappari
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 20:41
Paikkakunta: Oulu / Ylivieska

Vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja Lappari »

Käytinpä saabin katsastuksessa. Muuten meni hyvin paitsi että päästöistä pomppasi HC arvo huiteli tyhjä käynnillä 300-650. Saisi olla vain 100.
Ei käy oikein tasaisesti tyhjä käynnillä. Kierroksilla arvot olivat hyvät. lappu kouraan ja vikaa paikantamaan! Eli mistäs kannattaisi alkaa vikaa paikantamaan???

Tulpat, virtajohdot, virran jakajan kansi ja pyörrin on vaihdettu vasta.

Autohan oli Saab 900i 16v 2.0i vm.1992
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Onkos Saabisi Lucaksen vai LH-Jetin ruiskulla?
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vapareissa on aina LH-Jet. Tuleeko vikakoodeja? Vääriä arvoja antava lambda-anturi tai ilmamassamittari ei kyllä anna vikakoodeja tosin. Voit kokeilla vaikka irrottamalla yksi kerrallaan liittimet niistä ja katsoa tasoittuuko käynti (menee oletusarvoille jos signaalia ei ole).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Lappari
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 20:41
Paikkakunta: Oulu / Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Lappari »

Joo käynti kyllä paranee kun ottaa ilmamassamittarin johdon pois. Lambdasta ei ole vielä tietoa. Katsastus lapussa se oli 1,00 jos en väärin muista. Ei raskisi ostaa ilmamassamittaria jos vika ei olekaan siinä. Näyttävät olevan kalliita :twisted:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vaikuttaisi kyllä siinä tapauksessa olevan ilmamassamittarin vika. :( Voisi kannattaa kuitenkin vielä kokeilla lainaan toista mittaria, jos sattuisi löytymään joltain sopiva. Itselläni on Lucas, joten siitä ei valitettavasti ole apua.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eikös siinä ilmamassamittarissa ole juuri tuo hc säätö? kyljessä se ruuvi sinisen muovitulpan alla..

tai, no, taitaa olla jo vm päätellen katti, eli säätö ei muistaakseni tehoa :(
mutta kokeile nyt varmuuden vuoksi!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Se ruuvi on CO-säätö, ja katillisessa se ei tosiaan tee mitään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Lappari
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 20:41
Paikkakunta: Oulu / Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Lappari »

Olisiko kellään ylimääräistä ilmamassamittaria että voisi kokeilla onko vika siinä?? Pitäis päästä varmuuteen ennen kuin alkaa ostamaan sitä.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

-013 loppuinen löytyy...mallia kat...
Lappari
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 20:41
Paikkakunta: Oulu / Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Lappari »

On vähän liian kaukana tuo jyväskylä. perhana kun ois lähempänä
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Mittari on Kemissä....Ostin omaani turhaan...
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Pistäkää kulkemaan postissa.. on ne postikulut pientä ostajankin kannalta vaikka kahteen suuntaan maksettuna, kunhan saa paikannettua vian.


(Ja tähän tukahdutettua jupinaa saamatta jääneistä postikuluista sekä muutaman euron suuruisista osien hinnoista.. ja ihan foorumilaiselta.. :evil: :evil: )
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Lappari
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 20:41
Paikkakunta: Oulu / Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Lappari »

Tutkailen vielä vikaa ja ilmoittelen sitten jos tarvin sen mittarin.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Muuten boxi ilmoittaa myös ilmamassamittarin " koodin " jos sen sattuu saamaan ulos sieltä....FLASH coden avulla....
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Vikakoodit CU 14 systeemi vm 1990 - 1992

moottori B 2021


Edellytykset : moottori normaali käyntilämpöinen , sytytys ajoitus oikea , kaikki ylimääräiset sähkölaitteet pois päältä.

1.Joutokäyntinopeus 850 rpm/min. Viat : Ei voi säätää, mutta tarkistettavia kohteita ilmavuodot alipaineletkuissa. Sähköiset tarkistukset.
CO- pitoisuus säädetään ilmamassamittarin sinetin alla olevasta ruuvista ( kat-autoa ei voi säätää ) . Ilmamassamittarin resistanssiarvot navoissa 1-6 jotka ovat päädyissä on 331-341Ω ± 1.0-1.6 % ( voi mitata irrallaan hyvällä mittarilla ) ja sen jälkeen osa paikalleen ja co-arvoa tarkastamaan. Huom..kat mallilla ±0.5 % .Co-ta ei voi säätää. Vika diagnoosi numero 13221
Vastaa Viestiin