Satkun männistä
Satkun männistä
Pitäisi hommata ylikoon männät 16-tappiseen turboon. Mistä olette hankkineet ja mihin hintaan? Paikallinen koneistamo kertoi hinnaksi 450 euroa. Nämä olivat siis Mahlet.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Re: Satkun männistä
Katsohan keskustelu:anttipa kirjoitti:Pitäisi hommata ylikoon männät 16-tappiseen turboon. Mistä olette hankkineet ja mihin hintaan? Paikallinen koneistamo kertoi hinnaksi 450 euroa. Nämä olivat siis Mahlet.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Itse suosittelisin ehdottomasti käyttämään Wisecon tekemiä Cosworth Sierran mäntiä. Sopii suoraan T16:seen. Syksyllä hintaa niillä oli Pro Streetillä 605€ männänrenkaineen. Pienin ylikoko (90mm:stä) taitaa olla muistaakseni 1,0. Niiden pitäisi olla selvästi Mahlen mäntiä järeemmät. Soittele ProStreetille.
Itse porauttaisin koneen suoraan 2mm ylikokoon, eli laittaisin siihen 92mm männät...
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Re: Satkun männistä
Vai meinasitko suoraan 93mm mäntiä, jolloin tulis 2.1 litrainen.anttipa kirjoitti:Pitäisi hommata ylikoon männät 16-
Itse porauttaisin koneen suoraan 2mm ylikokoon, eli laittaisin siihen 92mm männät...
Tuleekohan siitä sitten konttorilla ongelmia?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Taidan kuitenkin tyytyä pienimpään mahdollisen poraukseen. Kysymyksessä kun ei ole mikään viriviri, vaan ihan cabrioletin käyttöentisöinti.
Homma lähti siitä liikkeelle että meni kansipahvi kun koneessa oli ollut ilmeisesti pelkät vedet. Lohkon tasopintaan oli tullut syöpymiä. Otin koko koneen pois, purin atomeiksi ja vein koneistamolle hiontaan. Samalla ajattelin myös pyytää koneistamaan sylinterit kun kerran mylly on auki ja palasina. Tuleepahan kerralla kaikki käytyä läpi. Kansi on jo hiottu sekä venttiilit koneistettu.
Homma lähti siitä liikkeelle että meni kansipahvi kun koneessa oli ollut ilmeisesti pelkät vedet. Lohkon tasopintaan oli tullut syöpymiä. Otin koko koneen pois, purin atomeiksi ja vein koneistamolle hiontaan. Samalla ajattelin myös pyytää koneistamaan sylinterit kun kerran mylly on auki ja palasina. Tuleepahan kerralla kaikki käytyä läpi. Kansi on jo hiottu sekä venttiilit koneistettu.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Re: Satkun männistä
TÄH?????Teemu kirjoitti: Vai meinasitko suoraan 93mm mäntiä, jolloin tulis 2.1 litrainen.
Tuleekohan siitä sitten konttorilla ongelmia?
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Re: Satkun männistä
anttipa kirjoitti: kirjoitti:
Pitäisi hommata ylikoon männät 16-
Itse porauttaisin koneen suoraan 2mm ylikokoon, eli laittaisin siihen 92mm männät... icon_cool.gif
TÄH? Mitä kohtaa et ymmärtänyt kirjoituksestani??kallejh kirjoitti:TÄH?????Teemu kirjoitti: Vai meinasitko suoraan 93mm mäntiä, jolloin tulis 2.1 litrainen.
Tuleekohan siitä sitten konttorilla ongelmia?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Satkun männistä
Varmaan tuota tummennettua kohtaa. Ei kai niillä konttorilla sentään mitään läpivalaisua ole, millä pystyisivät porauksen näkemään. Eikä inssillä varmaan ole niin paljoa kiinnostusta ole, että alkais kantta pois ottaan ,Teemu kirjoitti:anttipa kirjoitti: kirjoitti:
Pitäisi hommata ylikoon männät 16-
Itse porauttaisin koneen suoraan 2mm ylikokoon, eli laittaisin siihen 92mm männät... icon_cool.gif
TÄH? Mitä kohtaa et ymmärtänyt kirjoituksestani??kallejh kirjoitti:TÄH?????Teemu kirjoitti: Vai meinasitko suoraan 93mm mäntiä, jolloin tulis 2.1 litrainen.
Tuleekohan siitä sitten konttorilla ongelmia?
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Re: Satkun männistä
Tarkoitin 92mm mäntiä. Cossun mäntiä ei taida saada niin suurena kuin 93mm.Teemu kirjoitti:Vai meinasitko suoraan 93mm mäntiä, jolloin tulis 2.1 litrainen.anttipa kirjoitti:Pitäisi hommata ylikoon männät 16-
Itse porauttaisin koneen suoraan 2mm ylikokoon, eli laittaisin siihen 92mm männät...
Tuleekohan siitä sitten konttorilla ongelmia?
Eikä konttorilla mitään ongelmia pitäisi olla, kun kyse on niin pienestä muutoksesta. Ja se on ihan täysin laillista, jos nyt halutaan puhua täysin pykälien mukaisesti toimimisesta.
Lainaus Liikenneministeriön päätös Nro 779 auton rakenteen muuttamisesta
Annettu Helsingissä 23 päivänä lokakuuta 1998 6§:
"3. Moottorin iskutilavuuden suurentaminen sylinterinhalkaisijaa tai iskunpituutta suurentamalla rinnastetaan moottorin vaihtoon, mikäli iskutilavuus suurenee alkuperäiseen verrattuna yli 10 %. Ellei muuta osoiteta, katsotaan moottorin tehon tällöin suurenevan iskutilavuuksien suhteessa."
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Re: Satkun männistä
Juuri sitä viimeistä kuten pojat tuossa jo selvensivätkin, mutta nou hätä, joka päivä oppii jotain uutta!Teemu kirjoitti: TÄH? Mitä kohtaa et ymmärtänyt kirjoituksestani??
Ja andelinin kanssa samoilla linjoilla kuten siinä toisessa topicissakin kirjoitin, Wisecot vaan sinne niin ei jää ainakaan männistä kiinni !
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä