Hei
Mielenkiintoisi nuo nykypäivän litraset kolmisylinteriset vuoden moottorit (ecoboost) ja viimeisimpänä pösön 1,2 litranen, joka kehittää vääntöä peräti 230 nm. Tuli mieleen tämä ensimmäinen sarjavalmisteinen perheturbo vuodelta 1977, paljonko siinä olikaan vääntöä ja millä kierrosalueella?
99 Turbon vääntö
99 Turbon vääntö
9-5 Aero Wagon -06
Re: 99 Turbon vääntö
Maksimivääntö oli muistaakseni 234nm.
Joku varmaan tarkentaa millä kierroluvulla se saavutettiin.
EDIT Hetkinen! Eurooppamallissa taisi olla enemmän vääntöä??
Joku varmaan tarkentaa millä kierroluvulla se saavutettiin.
EDIT Hetkinen! Eurooppamallissa taisi olla enemmän vääntöä??
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: 99 Turbon vääntö
^ Nopealla googlauksella löytyi tämmöstä kuin 236nm / 3000 rpm.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: 99 Turbon vääntö
Jep, näinhän se näyttäisi olevan
http://www.ultimatecarpage.com/spec/132 ... Turbo.html
Kuuluisaa alavääntöä ei tuohon aikaan vielä tunnettu
Meidän perheessä toisena autona fiesta 100hv ecoboost ja täytyy sanoa, että todella miellyttävä moottori kaupunkiajossa juurikin tuon alaväännön ansiosta.
Suorituskyvyssä kaiken kaikkiaan 99 on vielä edellä. Ei 37 vuotta sentään ihmeitä ole vielä tehnyt
http://www.ultimatecarpage.com/spec/132 ... Turbo.html
Kuuluisaa alavääntöä ei tuohon aikaan vielä tunnettu
Meidän perheessä toisena autona fiesta 100hv ecoboost ja täytyy sanoa, että todella miellyttävä moottori kaupunkiajossa juurikin tuon alaväännön ansiosta.
Suorituskyvyssä kaiken kaikkiaan 99 on vielä edellä. Ei 37 vuotta sentään ihmeitä ole vielä tehnyt
9-5 Aero Wagon -06
Re: 99 Turbon vääntö
kyllähän se tuo 99 turbo oli aikalailla on/off turbon toiminnalta, iso a/r.63 pakopesä yhdistettynä mataliin 7.2 puristuksiin niin ei muuta voinekkaan odottaa, silloin kun ei vielä ollut välijäähdytintä eikä mitään nakutuksen tunnistusta ja mentiin vaan "peruspaineilla".
ihan eri maata on jo sitten satku APC:llä, vielä jos on vähän paineita nostettu niin on tuo 8 tappinen alempaa vääntävämpi kuin T16.
T8 paineet tapissa oli kuin nykydieselit, repiminen ja kumien vinkuna alkoi 1500 ja suurin teho saavutettiin jossain 4000 paikkeilla arviolta, laatikkoja meni aika tiheään..
ihan eri maata on jo sitten satku APC:llä, vielä jos on vähän paineita nostettu niin on tuo 8 tappinen alempaa vääntävämpi kuin T16.
T8 paineet tapissa oli kuin nykydieselit, repiminen ja kumien vinkuna alkoi 1500 ja suurin teho saavutettiin jossain 4000 paikkeilla arviolta, laatikkoja meni aika tiheään..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu