Onkohan kuvan mukainen 99:n alkuperäinen ralliratti miten harvinaista herkkua. Pelastin kyseisen ratin paaliin menossa olevasta -75 EMS:stä ja pienellä fiksauksella siitä tuli ihan käyttökelpoinen peli
Juuri näin, hyvä teko ehdottomasti. Tuo ratti tuli -76 vuoden emssiin vakiona ja sitä ennen lisävaruste. Valmistaja on Moto-Lita, kuten kajakin ratinkin.
On hieno
Itseltäni löytyy myös samanlainen ratti, piti aikoinaan pistää tuo 9000:seen mutta nyt jäänyt hyllylle. Ikävä kyllä keskiö on päässyt hukkumaan matkan varrella(siis töötti osa).
Se on lasikuulapuhallettu ja maalattu hopeaksi kuten 9k:kin oli
Myös päällystäminen on kesken, nahat kyllä hommattu ja muotoon vedetty, mutta viel ompelematta, jos vaikka joskus tulis hommattua auto mihin tuo sopii.
olikohan niin että kajakin ratin kaulus oli syvempi vai matalampi. joskus vaan verrattiin kahta luisin rattia, kajakin ja ysiysin, eivät olleet samanlaiset.
juu, kuisman ratti on 99 emsin ratti vuodelt 76 tai 77. On muuten hieno, piru vie että on hieno Tosin tuon keskiön saab-tekstin taustan pitäis mielestäni olla sininen?
78 tuli sitten se ei-läheskään-niin-hieno-mutta-mukamas-turvallisesti-pehmustettu kolmipuolainen. Olen joskus pohtinut, oliko esisarjan, eli 77-vuoden 99 turboissakin tuo metallipuolainen ratti.
onnittelut pelastuksesta, mutta HERÄÄ KYSYMYS MIKSI KOKONAINEN 99 EMS meni paaliin..........?????
....ja oliko se sittenkin kenties 76 vuosimallin kun tuo rattikin...? kerro nyt vähän lisää autosta kun tahtoo tietää....
Jep, omasta emsistä meinattiin tuollainen ratti pölliä kesällä kun auto seisoi vieralla parkkipaikalla. ovi oli auki ja keskiö apparin penkillä, mutta olikohan ratti ollut urissa liian tiukalla kun oli jätetty siihen.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tuo EMS hylsy oli aivan raato. Mitään muuta pelastettavaa ei ollut kuin tuo ratti ja 210 tkm. ajettu mittaristo, jonka myös otin talteen . Auto oli seisonut romuvarastona jo pitkään kun kaveri haki sen (tarvitsi jotain hilpettä roskapönttö kuuppaansa, jossa 99:n tekniikka). Joskus hieno hopeinen EMS oli nyt maassa ilman renkaita makaava raato, josta oli lokasuojat rälläköity pois, ilman keulapalaa ja konepeltiä, toinen ovi puuttui ja sisällä valtava määrä erinnäistä romua . Tietoa ei ole miksi se on joskus muinoin jäänyt seisomaan noinkin vähänajettuna... sääli sinänsä, sillä tuommoinen hopeinen EMS on meikäläisenkin haavena!
oih ja voih, ei pitäs emssin saada tollasta kohtaloa
hyvä että otit mittariston talteen. jos mittaristo on 10,30,50...niin sitten se on 76 ems ollut, jos on 20,40,80 niin sitten 75 ems. se jenkamittarihan on klassikko.
mutta siinä oli toinen ovi jäljellä? ovipahvi äkkiä talteen. 77 vuosimalliin asti niissä oli ne legendaariset ovenavausvivut siinä n. polven kohdalla. aina rikki, ehjiä vipstaakeja on tosi vaikea löytää mistään.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
KKuisma kirjoitti:Kyllä se sitten oli -76... mittariston lukemat on noita parittomia.
ja siinä vasta harvinainen mittaristo, vain 76 vuonna oli noita "parittomia" lukuja. ja ensimmäinen vuosimalli jossa lukema 200kmh, aiemmin oli vain 180 asti.
onkos tuo 99 ems se sama raato jonka eräs tamperelainen kerhotoveri lunasti tuossa joskus onko siitä nyt vuosi vai mitä aikaa?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tuskin on sama auto... epäilen vahvasti ,että tämä EMS on seisonut pitkään täällä Saarijärvellä. Raato on vähän sen näköinen, että sitä olisi joku joskus alkanut käpistelemään , mutta into loppunut kesken!