900 Perä ylemmäksi
900 Perä ylemmäksi
Combi coupe ja perä perinteisen alhaalla. Siellä missä kuuluukin mutta ylempänä ois tyylikkäämpi. Kuormajouset jo vaihdettu. Ryhdisti jonkun verran mutta ei kauheesti nostanu. Akkukin vielä konttiin siirretty painoksi kaikenlisäksi. Löytyykö korotusjousia tai paloja vielä?
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: 900 Perä ylemmäksi
eipä noihin taida löytyä korotusjousia. Taitaa tulla niin sanottu kasarilook. Vielä kylkiputket ja kromivanteet, sekä kolme taivastahipovaa antennia
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24008
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 Perä ylemmäksi
Jääkiekot jousien alle.
Re: 900 Perä ylemmäksi
Joo jääkiekko jousen alle, varmaan toimisi. Mutta mitä tykkää setä konttorilla?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24008
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 Perä ylemmäksi
Ei katsastuksesta kukaan puhunu.
Re: 900 Perä ylemmäksi
Moi!
En ole koskaan laittanut noita korotuspaloja kierrejousiin, katkaisevat kuulemma jouset ajanmyötä, en suosittele.
Pitäishän sen perän olla ihan jämäkkä noilla kuormajousilla ja oikealla korkeudellakin.
Aikanaan Volvofoorumilla puhuivat teettäneensä jousia jossain Vallilankonepajalla, en tiedä onko enään olemassa googlettamalla varmaan selviää.
En ole koskaan laittanut noita korotuspaloja kierrejousiin, katkaisevat kuulemma jouset ajanmyötä, en suosittele.
Pitäishän sen perän olla ihan jämäkkä noilla kuormajousilla ja oikealla korkeudellakin.
Aikanaan Volvofoorumilla puhuivat teettäneensä jousia jossain Vallilankonepajalla, en tiedä onko enään olemassa googlettamalla varmaan selviää.
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: 900 Perä ylemmäksi
Ihan merkkihuollosta joskus antoivat 10 mm paksut itse leikkaamansa rinkulat. Ilmeisesti Satkun perä sitten näytti roikkuvalta. En niitä kuitenkaan käyttänyt, vaan laitoin 5 mm roiskeläppäkumista samanlaiset Lesjön jousien päälle.
5 mm jousellahan vaikuttaa 7-8 mm pyörällä.
5 mm jousellahan vaikuttaa 7-8 mm pyörällä.
Re: 900 Perä ylemmäksi
Nopassa näytti olevan sellainen jousen muotoon sopiva kumi, jousen kummassakin päässä, vahvuus jotain 1cm.
Eli siinä oli ihan kolo, johon jousen pää asettuu ja paino jakautuu tasaisesti jousen ekalle kierrokselle.
Näitä varmaan saa jostain jos puuttuu.
Vastaavaa en ole ennen nähnyt, joskus ollut jotain kumin riekaleita eri merkkisissä jousen alla, ei sitten ihme jos jousen ekakierros katkeaa?
Eli siinä oli ihan kolo, johon jousen pää asettuu ja paino jakautuu tasaisesti jousen ekalle kierrokselle.
Näitä varmaan saa jostain jos puuttuu.
Vastaavaa en ole ennen nähnyt, joskus ollut jotain kumin riekaleita eri merkkisissä jousen alla, ei sitten ihme jos jousen ekakierros katkeaa?
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Re: 900 Perä ylemmäksi
Kyseessä on Vallilan Takomo.vahajub kirjoitti:Aikanaan Volvofoorumilla puhuivat teettäneensä jousia jossain Vallilankonepajalla, en tiedä onko enään olemassa googlettamalla varmaan selviää.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 900 Perä ylemmäksi
Joskus yhdeksänkymmentäluvun lopulla sattui OG CombiCoupe, jossa tuntui olevan erityisen löysät takajouset. Suurin piirtein kun tankin kun löi täyteen niin perä laahasi.
Kävin juurikin Vallilan Takomossa Arinatiellä tilaamassa tiukemmat jouset. Vanhempi ammattimies siellä väänsi juuri sopivat. Kyyti oli niillä jousilla ryhdikästä ja mukavaa. Jouset ovat edelleenkin odottamassa kriisiajanvarastossa, josko vielä osuu kohdalle löysäjousi OG:ta.
Kävin juurikin Vallilan Takomossa Arinatiellä tilaamassa tiukemmat jouset. Vanhempi ammattimies siellä väänsi juuri sopivat. Kyyti oli niillä jousilla ryhdikästä ja mukavaa. Jouset ovat edelleenkin odottamassa kriisiajanvarastossa, josko vielä osuu kohdalle löysäjousi OG:ta.
Re: 900 Perä ylemmäksi
Mie laitoin viime talvena kuormajouset ja 10mm kumimatosta kiekot alle. Perä nousi ihan mukavasti, mutta ei kuitenkaan ollut vielä semmoinen jämäkkä. Nyt vaihdoin vielä takaiskarit KYBin Gas A Justeihin ja tuli ihan eri tavalla ryhtiä ja nousi ehkä vielä hieman. Eli myös kunnollisilla ylöspäin ponnistavilla (kaasu)iskunvaimentimilla saa jonkin verran korotettua ja kestää vähän kuormaakin.
# 5930