Korkea CO arvo 900 turbo
Korkea CO arvo 900 turbo
Eka katsastus viriosilla ja CO arvo 5.7. Vaihdettu bensalastu sekä 3" putki ja ahdot isommat viime leiman jälkeen. Putki kisakatilla. Muut arvot oli kohillaan. Arvauksia missä vika? Putki vuotaa hieman keskikohdan liitoksesta mutta ei mielestäni paha. Kädellä ei tunne vuotoa. Korvalla kyllä. Tulpilla ajettu 15 000 ja johdoilla alle 10 000. putsari vapari,puhistettu paineilmalla. Hieman likaisen näkönen kylläkin.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: Korkea CO arvo 900 turbo
Moottorin lämpöanturi tai lambda todennäköisimmin. Seos liian rikkaalla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Korkea CO arvo 900 turbo
Motonet näyttää numero 37-3128 lämpötilananturi bosch sininen 9.9e. Tuoko käy?
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: Korkea CO arvo 900 turbo
Joo käy. Sama osa LH:ssa ja Lucaksessa. Lucakseen kuuluu vain Titania-lambda. Sen signaalijohdosta voi mitata lambdan jännitteen maata vasten, moottori lämpimänä tyhjäkäynnillä. Jos makaa nollilla niin lambda viallinen ja seos rikas sen takia. Jos näyttää yli 0,5V jännitettä niin sitten anturi ok mutta seos rikkaalla ja säätö open loopissa esim. lämpöanturivian vuoksi. Closed loopissa kuuluisi jännitteen vaihdella 1V sisällä noin kerran sekunnissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Korkea CO arvo 900 turbo
Ota mieluummin se aito bosch anturi
37-3584
Bosch-ruiskuanturi sininen
Sopivuudet:
- Turbo16-moott valvonta SININEN Bosch-tuote Hinta:21,90€
Kalliimpi mutta toimii kunnolla.
37-3584
Bosch-ruiskuanturi sininen
Sopivuudet:
- Turbo16-moott valvonta SININEN Bosch-tuote Hinta:21,90€
Kalliimpi mutta toimii kunnolla.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Korkea CO arvo 900 turbo
Pitää lambda mitata huomenna. Kerran vaihdoin. Sillon sytytti ce valon ja bensaa söi hirveesti. Sulkisitko John sen mahiksen pois että bensalastun takia käy liian rikkaalla? Tällä putkella sai suabisti ainakin läpi leimalla että tuskin kisakatin vika. Kulutus aika hyvä vaikka on tomaatti. 10e piisaa 35-40 km ja 20e 75-85km. Siis 98 bensaa.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: Korkea CO arvo 900 turbo
Lucas lambda/ruisku-anturi ohjaa soppaa paitsi kaasu täysin pohjassa ajaa vain kartalta (lastulta) näin mä ymmärtänyt lucaksen osalta.
Omissa sinises ruiskuanturi piti uusia, kävi aikasen rikkaalla.
Onko platina vai normitulpat? Normitulpat voinu jo kulua noilla km mut ovat halvat kyllä uusia.
Omissa sinises ruiskuanturi piti uusia, kävi aikasen rikkaalla.
Onko platina vai normitulpat? Normitulpat voinu jo kulua noilla km mut ovat halvat kyllä uusia.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Korkea CO arvo 900 turbo
Tavalliset tulpat. Voishan nekin uusia. Sen näkee sitten vuoden päästä auttoko osat ongelmaan kun leimalle vien.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: Korkea CO arvo 900 turbo
Ei ainakaan mikään mun näkemä bensalastu saa käymään normaaliajossa rikkaalla. Ero syntyy vasta kaasu pohjassa. Korkea CO johtuu rikkaasta seoksesta, siihen ei tulpat vaikuta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Korkea CO arvo 900 turbo
Ok huomio tuo tulpat ei vaikuta co.
Omassa 12-15tkm kieppeillä nuo ollut aika kulunu (tosin ajanut ässillä venäjän bensalla) ja talvella ainakin paremmin käyntiin lähtee kun kipinä kunnollinen.
Omassa 12-15tkm kieppeillä nuo ollut aika kulunu (tosin ajanut ässillä venäjän bensalla) ja talvella ainakin paremmin käyntiin lähtee kun kipinä kunnollinen.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Korkea CO arvo 900 turbo
Predatori kirjoitti:. Kulutus aika hyvä vaikka on tomaatti. 10e piisaa 35-40 km ja 20e 75-85km. Siis 98 bensaa.
Mitä *ittua?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Korkea CO arvo 900 turbo
Kuluttaa siis aika hyvin bensaa, 14 - 17 l/100 km, jos 98E5 maksaa 1,65 eur/litra.
Yleensä kulutuksen saa luotettavammin laskettua, kun tankkaa täyteen samalla huoltoasemalla pari kertaa ja laskee keskikulutuksen kilometreistä parin tankillisen ajoista. Edellyttää alussa tietysti melkein sadan euron satsauksen, jos tankki on alussa tyhjä, mutta täydellä tankilla ajaminen ei vaikuta sanottavasti kokonaiskulutukseen. Bensapumppu ainakin tykkää enemmän täydestä tankista kuin siitä, että jatkuvasti ollaan alarajalla.
Samalla saadaan ymmärrettävämmässä muodossa kulutuslukemat, litraa per 100 km.
Yleensä kulutuksen saa luotettavammin laskettua, kun tankkaa täyteen samalla huoltoasemalla pari kertaa ja laskee keskikulutuksen kilometreistä parin tankillisen ajoista. Edellyttää alussa tietysti melkein sadan euron satsauksen, jos tankki on alussa tyhjä, mutta täydellä tankilla ajaminen ei vaikuta sanottavasti kokonaiskulutukseen. Bensapumppu ainakin tykkää enemmän täydestä tankista kuin siitä, että jatkuvasti ollaan alarajalla.
Samalla saadaan ymmärrettävämmässä muodossa kulutuslukemat, litraa per 100 km.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Korkea CO arvo 900 turbo
Jep kulutus pitää mitata tarkemmin. Tankkaan täyteen ja ajan 100km ja uus tankkaus. En oo tarkkaan vielä mitannu. Bensavalon syttymisellä mitattuna n. 12l /100km matka ajossa nyt vieny. Hiukan on korkeen tuntunen tomaatiksikin. Lambda toimii sen mittasin jo. Uusin lämpöanturin seuraavana.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316