Saab 900i -88 takaheloista vielä, niistä on ollut puhetta jo useamman kerran mutta voisiko joku vähän täsmentää. Omassa on myös sitä perän epävakautta ("camel bootsi" :kulkee vähän omia teitään)
Reaktiotangot (ylätukivarret) eikö ne ole juuri niitä koiran luita? Ajattelin vaihtaa ne mutta en motonetissä löytänyt sen nimellä mitään osaa
Muuta tankoa sitten ei omassa saabissa olekaan johonka voisi niitä heloja vaihtaa.
Pahin noista kaikista on tuo hela nro 2. Ihmettelen kyllä miksi siihen pitänyt laittaa metallikuorinen hela, kun ajan kanssa siitä pettää vulkanointi ja sitten heiluu ku hullun ***pä mielettömän *******sä siinä navan ja korilaatan välissä.
dimebak kirjoitti:Pahin noista kaikista on tuo hela nro 2. Ihmettelen kyllä miksi siihen pitänyt laittaa metallikuorinen hela, kun ajan kanssa siitä pettää vulkanointi ja sitten heiluu ku hullun ***pä mielettömän *******sä siinä navan ja korilaatan välissä.
Siis johtuuko tämä vulkanoinnin pettäminen just siitä, että tuo hela on tietysti vulkanoitu myös metalliseen kuoreensa, eli se ei jousta tarpeeksi kahden vulkanoinnin välissä?
Voihan tuo repeäminen johtua siitäkin että ei tehdä "viimeistä kiristystä" puslien vakioasennossa eli auton perä hieman painuksissa vaan "joustot ulkona"-asennossa. Elikkäs puslat jäävät jatkuvasti vedätyksiin ja vain renkaita vaihdettaessa ovat levossa. Laskekaamme auto siis akselipukkien varaan puslia "momenttiin" vedettäessä.
Ei taida sillä kiristysasennolla merkitystä olevan vaan sillä, että siinä puslassa on se metallikuori, kun kaikki muut puslat on yleensä kuin uusia puslan nro 2 ollessa jo vaihdon tarpeessa.
Omassa autossani ei tunnu poikittaistangos väljää mutta ootteko vaihtanu noita puslii silti ,onko tuloksia saavutettu???? Mitkä mielestänne vaikuttaa eniten noista heloista siis ajokäytökseen?
Omaani on vaihettu noi pitkittäistankojen puslat niitä ainakin menee.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
mä vaihdoin joku 4 vuotta sitten muistaakseni just ton panhardin, ja reaktiotankojen puslat.mulla ainakin muuttu ladasta vr:n junaan suuntavakaus..eniten luulen, huom. LUULEN, et noi reaktiot. puslat vaikuttaa eniten, panhard vähiten..(luullakseni toi panhard on jonkin asteen kellistyksenvakaaja?) korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä, ei viittis enää tällä koulutuksella nolata itteään enempää...
Jep. Entäs nuo alatukivarsien puslat siis edelleen takapään ? Ainakin takapään pusla tukivarressa on ollut mulla omassani löysän oloinen mutta niin muissakin näkemissäni. Olisko niillä vaikutusta mihkää??
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015